سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که شناور جدید سپاه مجهز به پهپاد انتحاری است و گفت: تعرض به کشتی های ایرانی را پاسخ می دهیم.

سردار تنگسیری برای دشمنان خط و نشان کشید

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اگر به کشتی‌های ایرانی هرگونه تعرضی صورت بگیرد، حتما پاسخ خوهیم داد.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه تلویزیونی صف اول طی سخنانی اظهار داشت: شناورهای طارق نیروی دریایی سپاه به موشک‌های ۱۸۰ کیلومتری مجهز شده اند و می‌توانند این موشک‌ها را در حرکتی با سرعت ۶۰ نات شلیک کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: پوشش هوایی شناورها یکی از دغدغه‌های فرماندهان ما بود؛ بنابراین بر روی شناور عاشورا، موشک کوثر ۲۰۰ را نصب کردیم که ۱۰ کیلومتر برد دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین موشک عمودپرتاب نواب که توسط صنایع هوافضا وزارت دفاع تولید شده به تعداد ۴ فروند بر روی شناور ذوالفقار که سرعتی معادل ۷۰ نات دارد نصب شده است.

تنگسیری گفت: شناور شهید سلیمانی نیز مجهز به همین موشک نواب است و روز گذشته با موفقیت این موشک را که ۲۵ کیلومتر برد دارد تست کردیم.

وی افزو: بر روی شناور شهید سلیمانی، موشک‌های صیاد ۳ با برد ۱۵۰ کیلومتر هم نصب شده است.

سردار تنگسیری برد موشک‌های کروز نصب شده برروی شناور شهید سلیمانی را ۷۵۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: شناورهای ما در الحاق جدید، ۷۰ و ۹۰ نات سرعت دارند و به موشک‌های ساخت وزارت دفاع مثل موشک نصیر با برد ۱۲۰ کیلومتر مجهز هستند و در آینده نیز به موشک‌هایی با برد ۱۴۰ کیلومتر مجهز خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناور پشتیبانی رزمی شهید مهدوی به موشک‌های کروز ۳۰۰ تا ۷۵۰ کیلومتری و همچنین به پهپادهای عمود پرواز سپهر ۷ با مداومت پروازی ۸ ساعت و برد ۲۰۰ کیلومتر و همچنین پهپادهای انتحاری با برد ۱۳۰۰ کیلومتر مجهز شده است و می‌تواند ۵ بالگرد نیز با خود حمل کند.

تنگسیری عنوان کرد: شناور بعدی ما شناور شهید بهمن باقری است که یک ناو پهپادبر است. البته برد ناو شهید باقری را نسبت به شهید مهدوی افزایش داده ایم و از ۱۹ هزار مایل دریایی فراتر برده ایم.
ماینرت رو قسطی بخر

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید