۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 55424012

در این مطلب به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی گلسار رشت و تعدادی از رستوران های محبوب این محله می پردازیم.

جاهای دیدنی گلسار رشت

سلام نو-سرویس گردشگری: گلسار نام یکی از محله های رشت است که در شمال غرب این شهر واقع شده است. این محله خیابان اصلی گلسار، خیابان معین، خیابان نواب، بلوار دیلمان، بلوار سمیه، بلوار نماز، بلوار گیلان و بلوار توحید را در بر می گیرد. گلسار که بزرگترین شهرک رشت به شمار می رود در واقع محله مرفه نشین این شهر می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی گلسار رشت بپردازیم. با ما همراه باشید.

مجسمه اسب ماهی

مشهورترین نام در میان جاهای دیدنی گلسار رشت مجسمه اسب ماهی است. این مجسمه معروف در واقع نماد محله گلسار و یکی از نمادهای اصلی شهر رشت به شمار می رود. مجسمه اسب ماهی در ابتدای بلوار گلسار و در مرکز میدان شهید انصاری نصب شده است. اسب سمبل کار در نزد مردم گیلان است. ماهی نیز سمبل زایش و باروری می باشد. این مجسمه با کنار هم قرار گرفتن این دو المان در سال ١٣٥٩ توسط یک معمار رشتی ساخته شد. مجسمه اسب ماهی در سال ١٣٩٩ در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسید.

پارک توحید رشت

پارک توحید نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی گلسار رشت است. این پارک در محدوده بلوار توحید و فاصله بین پل توحید تا بلوار اردشیری قرار دارد. پارک توحید محله گلسار یکی از مناسب ترین مناطق شهر رشت برای انجام ورزش، پیاده روی و پرسه زنی محسوب می شود. این پارک تا کرانه شرقی رودخانه زرجوب نیز امتداد می یابد. رودخانه زرجوب یکی از دو رودخانه شهر رشت است که از بیست و پنج کیلومتری جنوب این شهر و از کوه های کم ارتفاع کچا، هزار مرز، نیزه سر و جوکلبندان سرچشمه می گیرد. سپس و بعد از ملحق شدن به رودخانه گوهررود پس از طی حدود چهل و سه کیلومتر سرانجام به تالاب انزلی فرو می ریزد. این رودخانه در واقع مهمترین جاذبه طبیعی محله گلسار به شمار می آید. زرجوب را با نام هایی چون نهر بوسار، سیاه رود، صیقلان رود و کلاشه رودبار نیز می شناسند.

برج گلسار

یکی دیگر از جاهای دیدنی گلسار رشت برج گلسار می باشد. این برج که مرتفع ترین برج تجاری محله گلسار محسوب می شود در تقاطع بلوار گیلان و بلوار توحید واقع شده است. یکی از محبوب ترین ویژگی های برج گلسار ویو و چشم انداز فوق العاده ای است که از فراز این برج می توان از شهر زیبای رشت مشاهده کرد. در درون این برج چندین طبقه شامل فروشگاه های لوکس، واحدهای اداری، چندین کافه و رستوران و یک باشگاه ورزشی قرار گرفته است.

جاهای دیدنی گلسار رشت

بوستان ملت

بوستان ملت

بوستان ملت یکی از مشهورترین جاهای دیدنی گلسار رشت است. این بوستان که با نام باغ سیاه نیز شناخته می شود البته تنها محله گلسار را در بر نمی گیرد و با وسعتی بالغ بر صد و بیست هزار متر مربع یکی از بزرگترین پارک های شهری شمال کشور محسوب می شود. در این بوستان بزرگ امکاناتی نظیر سالن ورزشی سرپوشیده مخصوص بانوان، آبنمای موزیکال، سینمای شش بعدی، زمین های فوتبال و والیبال و بسکتبال، میزهای پینگ پونگ و... برای بازدید کنندگان فراهم شده است. یکی از محبوب ترین بخش های این پارک آکواریوم بزرگ آن است. این آکواریوم حدود هفتصد نوع ماهی و سی نوع خرچنگ را در درون خود جای داده است.

رستوران های گلسار

یکی از اصلی ترین دلایلی که گردشگران را راهی محله گلسار رشت می کند انگیزه های معطوف به شکم گردی می باشد. اکثر رستوران های محبوب و پرطرفدار شهر رشت در محله گلسار قرار گرفته اند. رستوران مشهور شورکولی که به اعتقاد بسیاری از افراد بهترین رستوران شهر رشت است در همین محله و در ابتدای بلوار توحید واقع شده است. اغراق نیست اگر بگوییم که بالاترین کیفیت ممکن غذاهای محلی گیلکی را در این رستوران می توان یافت. در شورکولی همچنین صبحانه های محلی نیز برای مشتریان سرو می شود.

در معرفی رستوران های گلسار رشت حتما باید به مجموعه رستوران رازقی نیز اشاره کرد. این مجموعه رستوران از سه رستوران رازقی، رازقی اکسپرس و پیزریا تشکیل شده است. این سه رستوران در کنار هم کامل ترین رستوران رشت به حساب می آیند. در مجموعه رستوران رازقی با منوی عریض و طویلی متشکل از انواع غذاهای ایرانی، محلی، بین المللی و همچنین فست فود مواجه خواهید شد. درهای این رستوران در تمام ساعات روز و برای تمامی وعده های غذایی به روی مشتریان باز می باشد.

رستوران آرتیست نیز دیگر رستوران مشهور محله گلسار است که در طبقه نهم برج گلسار قرار دارد. در قسمت مربوط به برج گلسار گفتیم که یکی از ویژگی های محبوب این برج چشم انداز زیبای آن است. این چشم انداز زیبا را می توانید در رستوران آرتیست بیابید. این رستوران با طراحی هنرمندانه و دکوراسیون لوکس خود بیشتر با سلیقه نسل جوان سازگار است. در رستوران آرتیست نیز مانند رستوران های رازقی تمامی وعده های غذایی سرو می شود. هرچند منوی این رستوران بسیار محدودتر از مجموعه رستوران رازقی می باشد. با این حال باید گفت که رستوران آرتیست یکی از شیک ترین و لوکس ترین رستوران های کل ایران به شمار می رود.

جاهای دیدنی گلسار رشت

رستوران آرتیست

یکی دیگر از رستوران های گلسار که از شهرت و محبوبیت بالایی نیز برخوردار است رستوران گیلانه می باشد. این رستوران بزرگ در خیابان استاد معین گلسار واقع شده است. لازم به ذکر است که منوی این رستوران شامل غذاهای فرنگی نیست و فقط غذاهای ایرانی و محلی را در بر می گیرد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    خونساره؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید