پارک‌های تهران خاص و تماشایی هستند، از این رو با ما همراه باشید و درباره پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران بیشتر بدانید.

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران

سلام نو _ سرویس گردشگری: بهتر است بدانید اصطلاح پارک ژوراسیک نخستین بار توسط مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده‌ آمریکایی در سال ۱۹۹۰ استفاده گردید و سپس در سال ۱۹۹۳ فیلمی‌بر اساس همین کتاب ساخته شد، پس از آن فیلم، در هر جایی از جهان پارکی با مضمون دایناسورها ساخته شده نام ژوراسیک را برای آن محل انتخاب نموده اند که ایران نیز در این مورد مستثنا نیست. بازدید از چنین پارکی شما را به دوران موجودات قدیمی‌خواهد برد که زمانی در این کره زمین زندگی می‌کردند و مطمئنا تجربه‌ ای بی نظیر همانند دنیای واقعی از موجودات ۶۵ میلیون سال پیش را کسب خواهید کرد.

پارک موضوعی ژوراسیک تهران؛ جذاب و دیدنی

پارک ژوراسیک در تهران قرار دارد و این پارک برای آشنایی با دنیای دایناسورها ساخته شده است. در واقع اینجا اولین پارک موضوعی در مورد دایناسورها در خاورمیانه است و اینکه عنوان محلی برای تماشای دایناسورهای متحرک شناخته شده است.تاکنون در مورد دایناسورها در کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شنیده‌ایم، اما با افتتاح این پارک بی نظیر فضای آموزشی، گردشگری و تفریحی را یکجا ایجاد کرده اند.

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران

در پارک ژوراسیک مجموعه ای از ۲۸ مجسمه‌ متحرک وجود دارند که در واقع گونه‌های متفاوتی از دایناسورها در ابعاد واقعی ساخته شده اند، انواع دایناسور که صدا و جلوه‌های ویژه ای نیز پخش می‌کنند، شاید ممکن است لحظه ای تصور کنید که این‌ها اصلا مجسمه نیستند، زیرا به صورت خیلی واقعی قادر به پلک می‌زنند و دست و پایشان را تکان می‌دهند.

شاید وقتی نام پارک را می‌شنوید در ابتدا تصوری از آرامش و قدم زدن به ذهنتان خطور کند، اما پارک ژوراسیک برخلاف دیگر پارک‌های تهران نمی‌توانید با آرامش قدم زده و به اطرافتان نگاه کنید، بلکه با دیدن دایناسورهای غول پیکر هیجان را از نزدیک لمس خواهید کرد، اما با همه اینها از نزدیک شدن به این موجودات نترسید، زیرا بالاخره همگی می‌دانیم که ساخت دست بشر هستند، مخصوصا به کودکان خود آرامش بدهید و در آن جو سرگرم کنید. البته ممکن است خیلی از بزرگترها بیشتر از کودکان به این پارک علاقمند شوند. بازدید از این پارک به کودکان زیر ۳ سال پیشنهاد نمی‌شود و لازم به ذکر است که Tehran Jurassic Park به قدری زیبا طراحی شده که برای هر نوع سلیقه ای مناسب است.

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران

از دیگر امکانات پارک ژوراسیک تهران، استودیو ژوراسیک است. این استودیوی عکاسی، در اختیار افرادی که در جست و جوی آتلیه عکاسی هستند؛ قرار می گیرد. این استودیو چه برای عکاسان و چه برای افرادی که تمایل به عکاسی دارند؛ با توجه به قیمت مناسب آن پیشنهاد می شود. نگران کیفیت تصاویر نباشید؛ چرا که تصاویر با دوربین های عکاسی بسیار حرفه ای و توسط عکاسان خبره گرفته می شود.

حتی میدان دایناسور سواری برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است. جذابیت دایناسور سواری بر همه پوشیده نیست؛ پس اگر کودکتان را با خود به این پارک می آورید حتما به او اجازه دهید که دایناسور سواری کند. در این پارک فروشگاههایی برای خرید وجود دارد. البته بسته به میزان حضور و استقبال مردم، محصولات این فروشگاه ها متغیر است.

بخش‌های متفاوت و مهیج پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک از دو بخش اصلی تشکیل شده است: دنیای دایناسورها و اسپایدر پارک. همه ما می دانیم که نسل دایناسور ها، سالیان سال است که منقرض شده اما وجود این دایناسورها به همراه صداهایی که در پارک شنیده می شود؛ باعث شده تا حس زنده بودن این موجودات به بازدید کنندگان القا شود.

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران

اسپایدر یا حشرات موجود در پارک، آنقدر عظیم الجثه و غول پیکر هستند که گویی تمام اجزای بدن آن ها بزرگنمایی شده و در دید علاقمندان قرار گرفته است. تا کنون مجسمه ۲۰ نوع حشره در پارک ژوراسیک تهران، قرار داده شده است. این موضوع باعث شده تا پارک، تبدیل به یک محیط علمی – آموزشی نیز شود.

ژوراسیک پارک

بازدید از ۳۰ نماد متحرک و ۳۰ نوع از انواع دایناسورها که حدود ۶۵ میلیون سال پیش منقرض شده‌اند. این نمادها علاوه بر متحرک بودن صداهای منحصربه‌فردی هم تولید می‌کنند تا بیشتر شبیه به نمونه واقعیشان به نظر بیایند.

اسپایدر پارک

در این مجموعه گونه‌های مختلف با اندازه‌های بزرگ‌تر از نمونه واقعی قرار دارند تا آن‌ها را با تمام جزئیات ببینید.

جانگل لند (کارگاه آشنایی با حیوانات)

در جانگل لند حیواناتی مانند لاک‌پشت، خرگوش، جوجه تیغی، مارمولک، قورباغه، خرچنگ و حتی مار آبی در فضایی شبیه به جنگل واقعی نگهداری می‌شوند. در این مکان بازدیدکنندگان می‌توانند این حیوانات را از نزدیک ببینند و آن‌ها را لمس کنند. علاوه بر این یک کارگاه آموزشی ویژه حیوانات برای افزایش اطلاعات کودکان در این محل اجرا می‌شود.

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی در ایران

باگزلند (سفر به درون زمین)

باگز لند سفر به درون زمین است که در آن کودکان می‌توانند گونه‌های خشک شده حشرات و گونه‌های مختلف گیاهی را مشاهده کنند .همچنین با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی می‌توانند حشرات را در مقیاس بزرگ‌تری ببینند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید