از پارک‌های معروف تهران می‌توان پارک ژوراسیک را نام برد، شما درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟ همراه باشید و اطلاعاتی از این پارک کسب کنید.

درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک ژوراسیک در تهران قرار دارد و این پارک برای آشنایی با دنیای دایناسورها ساخته شده است. در واقع اینجا اولین پارک موضوعی در مورد دایناسورها در خاورمیانه است و اینکه عنوان محلی برای تماشای دایناسورهای متحرک شناخته شده است. تاکنون در مورد دایناسورها در کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شنیده‌ایم، اما با افتتاح این پارک بی نظیر فضای آموزشی، گردشگری و تفریحی را یکجا ایجاد کرده اند.

آشنایی با پارک شگفت‌انگیز ژوراسیک

پارک تفریحی ژوراسیک در ضلع شمالی فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است، ساخت چنین پارکی در ایران برای اولین بار اتفاق افتاده و محیطی هیجان انگیز و زیبا برای خانواده‌ها مخصوصا کودکان و نوجوانان فراهم کرده اند.

گشت و گذار در این پارک برایتان جالب خواهد بود، زیرا از نزدیک با روش زندگی و خورد و خوراک دایناسورها آشنا خواهید شد، همچنین ابعاد دایناسورها به قدری واقعی و طبیعی طراحی شده اند که تماشایشان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید تخم دایناسور را تماشا کنید که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و مجددا به داخل می‌رود.

درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟

ساخت این پارک هیجان انگیز در ۱۳۹۲ آغاز گردید و بعد از یکسال در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. مساحت این پارک حدودا ۳۰ هزار متر مربع است که در غرب تهران افتتاح شده و ۲۸ عدد مجسمه متحرک از دایناسورها در این پارک قرار داده شده است. دایناسورهایی که در ابعاد واقعی و متحرک همراه با نور و صدا ساخته شده اند.

شاید نام این پارک برایتان عجیب به نظر برسد اما بهتر است بدانید اصطلاح پارک ژوراسیک نخستین بار توسط مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده‌ آمریکایی در سال ۱۹۹۰ استفاده گردید و سپس در سال ۱۹۹۳ فیلمی‌بر اساس همین کتاب ساخته شد، پس از آن فیلم، در هر جایی از جهان پارکی با مضمون دایناسورها ساخته شده نام ژوراسیک را برای آن محل انتخاب نموده اند که ایران نیز در این مورد مستثنا نیست. بازدید از چنین پارکی شما را به دوران موجودات قدیمی‌خواهد برد که زمانی در این کره زمین زندگی می‌کردند و مطمئنا تجربه‌ ای بی نظیر همانند دنیای واقعی از موجودات ۶۵ میلیون سال پیش را کسب خواهید کرد.

درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟

گردش در بخش‌های مختلف پارک

پارک ژوراسیک تهران هر فردی را به سفر زمان، یعنی میلیون‌ها سال پیش می ‌برد. زمانی را تصور کنید که موجودات عظیم الجثه ای به اسم دایناسور ها، که از دسته مهره ‌داران و خونسرد بودند؛ بر روی زمین زندگی می‌ کردند. خوب یا بد، این جانداران نتوانستند در چرخه بقا، باقی بمانند. اما پارک ژوراسیک، به ما کمک می کند تا در محیطی کاملا زیبا، دایناسورها را بیشتر بشناسیم. حتی امکانات رفاهی- آموزشی خاصی مثل سینما چهار بعدی، وجود کارگاه ‌های آموزشی و تاکسیدرمی، فروشگاه هدیه، اسباب ‌بازی، کارگاه سفال، غرفه ‌های پرورش زنبور عسل، پارکینگ مجزا و… که در این پارک وجود دارد؛ موجب شده تا طرفداران بیشتری پیدا کند.

پارک ژوراسیک از دو بخش اصلی تشکیل شده است: دنیای دایناسورها و اسپایدر پارک. همه ما می دانیم که نسل دایناسور ها، سالیان سال است که منقرض شده اما وجود این دایناسورها به همراه صداهایی که در پارک شنیده می شود؛ باعث شده تا حس زنده بودن این موجودات به بازدید کنندگان القا شود.

درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟

اسپایدر یا حشرات موجود در پارک، آنقدر عظیم الجثه و غول پیکر هستند که گویی تمام اجزای بدن آن ها بزرگنمایی شده و در دید علاقمندان قرار گرفته است. تا کنون مجسمه ۲۰ نوع حشره در پارک ژوراسیک تهران، قرار داده شده است. این موضوع باعث شده تا پارک، تبدیل به یک محیط علمی – آموزشی نیز شود.

در این مجموعه دیدنی حدود شصت نوع مجسمه موجود است که ۳۰ نوع آن شامل حیوانات متحرک بوده و مابقی شامل دایناسور هایی دیدنی است. توجه داشته باشید که اطلاعات کاملی از این مجسمه ها نیز در پارک موجود است. آیا درباره سینما ژوراسیک، چیزی شنیده اید؟ این سینما مخصوص نمایش فیلم‌ هایی درباره حیواناتی که نسلشان منقرض شده و یا دایناسور هایی است که شما در فیلم ها و مستندات، تصاویری از آن ها را دیده اید. گاهی اوقات هم در این پارک، به بهانه ها و مناسبت های گوناگونی، جشن ها و همایش هایی برگزار می شود. جذابیت نمایش ها و مراسمات زمانی بیشتر می شود که از دایناسور های مجموعه استفاده شود.

درباره پارک ژوراسیک چه می‌دانید؟

از دیگر امکانات پارک ژوراسیک تهران، استودیو ژوراسیک است. این استودیوی عکاسی، در اختیار افرادی که در جست و جوی آتلیه عکاسی هستند؛ قرار می گیرد. این استودیو چه برای عکاسان و چه برای افرادی که تمایل به عکاسی دارند؛ با توجه به قیمت مناسب آن پیشنهاد می شود. نگران کیفیت تصاویر نباشید؛ چرا که تصاویر با دوربین های عکاسی بسیار حرفه ای و توسط عکاسان خبره گرفته می شود.

حتی میدان دایناسور سواری برای کودکان و نوجوانان ساخته شده است. جذابیت دایناسور سواری بر همه پوشیده نیست؛ پس اگر کودکتان را با خود به این پارک می آورید حتما به او اجازه دهید که دایناسور سواری کند. در این پارک فروشگاههایی برای خرید وجود دارد. البته بسته به میزان حضور و استقبال مردم، محصولات این فروشگاه ها متغیر است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید