پایتخت پارک‌های جذاب و دیدنی بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد.

پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: «پارک ژوراسیک تهران»، شما را به میلیون‌ها سال پیش می‌برد. زمانی که موجودات غول‌پیکری به نام دایناسورها، روی زمین زندگی می‌کردند. این جانوران که از دسته مهره‌داران خونسرد بودند، با وجود جثه بزرگ و قدرت زیاد، نتوانستند در چرخه بقا بمانند و منقرض شدند. پارک ژوراسیک تهران، این امکان را برای علاقه‌مندان به تاریخ علم، جانوران و طبیعت فراهم می‌کند تا در محیطی آرام و زیبا، دایناسورها را بیشتر بشناسند. در پارک ژوراسیک، دایناسورها هنوز منقرض نشده‌‍اند.

آشنایی با پارک جذاب ژوراسیک

«پارک ژوراسیک» یا پارک دایناسورها، یک مجموعه تفریحی- آموزشی است که اسفندماه ۱۳۹۲ در شهر تهران به بهره‌برداری رسید و امروزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران، میزبان گردشگران است. در پارک ژوراسیک، مجسمه‌های متحرکی از گونه‌های مختلف دایناسورها در اندازه طبیعی، به نمایش گذاشته شده‌اند. این مجسمه‌ها با در نظر گرفتن آناتومی بدن دایناسورها ساخته شده‌اند؛ بنابراین بسیار طبیعی به نظر می‌رسند. ویژگی‌هایی نظیر حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها، باعث می‌شود آن‌ها واقعی‌تر نیز تصور شوند. همچنین یک تخم دایناسور بزرگ در پارک قرار دارد که نحوه به دنیا آمدن دایناسورها را نمایش می‌دهد.

پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد؟

نام این پارک برگرفته از رمان پارک ژوراسیک اثر «مایکل کرایکتون» است که سه سال پس از انتشار آن، در سال ۱۹۹۳ فیلم معروف پارک ژوراسیک اثر «استیون اسپیلبرگ» بر اساس آن ساخته شد.

پارک ژوراسیک یکی از پارک‌های معروف تهران است که محیط مناسبی برای یک گردش خانوادگی، به‌ویژه همراه کودکان دارد. گردش در این پارک دو جنبه تفریحی و آموزشی دارد. دیدن دایناسورها در اندازه واقعی، شنیدن صدای آن‌ها، گرفتن عکس یادگاری در کنار آن‌ها، تفریح جذاب و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای کودکان است. همچنین یادگیری نام علمی هرکدام از دایناسورها، روش زندگی و خوراک آن‌ها جنبه‌ آموزشی نیز به این گردش می‌دهد. به همین سبب این پارک می‌تواند محل مناسبی برای اردوهای علمی- تفریحی مدارس باشد.

علاوه بر دایناسورها، مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی نیز در پارک وجود دارند. در پارک ژوراسیک علاوه بر گردش در میان دایناسورها، می‌توانید از امکانات و تفریحات دیگری مانند سینمای چهاربعدی، آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی و کارگاه سفال استفاده کنید. بعد از گردش در پارک و برای استراحت می‌توانید به «ژورا شاپ» یا مجموعه کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک بروید که با انواع غذاها و نوشیدنی‌های سرد و گرم، پذیرای بازدیدکنندگان از پارک است.

پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد؟

همچنین در استودیو ژوراسیک می‌توانید با دایناسورها عکس یادگاری بگیرید. عکس شما به صورت فوری در محل به چاپ می‌رسد و تحویل داده می‌شود. با خرید بلیط پارک ژوراسیک، می‌توانید از «اسپایدر پارک» یا پارک حشرات نیز در کنار پارک دایناسورها، بازدید کنید. این پارک نمایشگاهی از مجسمه‌های غول‌آسای حشرات است. غرفه «جهان از دید حشرات» و بخش «میکروسکوپی حشرات» از جالب‌ترین بخش‌های این پارک هستند. در این بخش‌ها، کودکان امکان شناخت حشرات مختلف و آشنایی با نحوه زندگی آن‌ها را به‌صورت علمی پیدا می‌کنند.

محل قرارگیری پارک ژوراسیک تهران

ژوراسیک پارک یکی از نخستین پارک‌های موضوعی پایتخت است. محیطی مناسب برای یادگیری و آموزش به کودکان است و آن‌ها را در فضایی قرار می‌دهد تا به کشف ناشناخته‌ها پرداخته و یک روز هیجان‌انگیز را تجربه کنند. فضای این پارک نه تنها برای کودکان بلکه برای والدین آن‌ها نیز جذاب است. این مجموعه چند بخش دارد که هر کدام به موضوعی خاص می‌پردازند. ژوراسیک پارک علاوه بر اینکه خلاقیت کودک شما را شکوفا می‌کند، تاثیر مهمی در آشنایی با گونه‌های مختلف جانوری و لزوم حفظ محیط زیست نیز دارد. برای بازدیدکنندگان امکانات مناسبی وجود دارد.

پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد؟

آدرس: تهران، سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز، ژوراسیک پارک تهران

وسیله نقلیه شخصی

از بزرگراه یادگار امام به سمت بلوار پیام بروید. سپس از بلوار برانید تا به میدان بهرود برسید، وارد بلوار شقایق شوید تا پارک ژوراسیک را ببینید.

از شهرک غرب (میدان صنعت) وارد بلوار پاکنژاد شده و در ادامه وارد بلوار پیام و سپس میدان بهرود شوید، از آنجا هم به بلوار شقایق بروید و کمی بعد از پارک پرواز، پارک ژوراسیک قرار دارد. می‌توانید در همان محدوده ماشین خود را پارک کرده و پیاده به سمت پارک ژوراسیک بروید.

در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی تهران می‌توانید به یکی از روش‌های زیر خود را به مجموعه برسانید:

اتوبوس: با اتوبوس‌های خط ۲۹۵ میدان صنعت-شهرک تامین اجتماعی می‌توانید در ایستگاه الموت پیاده شوید و با چند قدم پیاده‌روی خودتان را به پارک ژوراسیک برسانید.

مترو: با استفاده از خط ۷ مترو هم می‌توانید در میدان صنعت از قطار پیاده شوید و با اتوبوس‌های خط ۲۹۵ میدان صنعت-شهرک تامین اجتماعی می‌توانید در ایستگاه الموت پیاده شوید و با چند قدم پیاده‌روی خودتان را به پارک ژوراسیک برسانید، یا از همان درب مترو با تاکسی تا مجموعه بروید.

پارک ژوراسیک تهران کجا قرار دارد؟

تاکسی: در هر کجای تهران که باشید ابتدا به سمت شهرک غرب (میدان صنعت) یا سعادت آباد بروید و از آنجا با تاکسی خود را به مجموعه برسانید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید