باشگاه انقلاب تهران از جمله جاذبه‌های درجه یک و دیدنی پایتخت به شمار می‌آید، با ما همراه باشید و درباره امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران بدانید.

امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: باشگاه انقلاب با داشتن امکانات ورزشی متعدد و متنوع مورد استقبال زیادی از سوی ورزشکاران و عموم مردم قرار دارد. محبوب‌ترین ورزش‌های این مجموعه، جاده تندرستی، زمین گلف و استخر چهار فصل آقایان و بانوان است که مخاطبان بسیار دارد. در ادامه با رشته‌ها و امکانات باشگاه انقلاب بیشتر آشنا می‌شوید.

جذاب‌ترین امکانات باشگاه انقلاب

اگر برای فعالیت خاص ورزشی به باشگاه انقلاب می‌روید می‌توانید دو الی سه ساعت را در یک رشته ورزشی یا در جاده تندرستی برای پیاده‌روی بگذرانید. هزینه مورد نیاز برای بودن در این باشگاه بستگی به رشته ورزشی دارد که می‌خواهید در آن فعالیت کنید.

گلف باشگاه انقلاب

گلف یکی از ورزش‌های پرطرفدار باشگاه انقلاب محسوب می‌شود. زمین گلف این مجموعه در ضلع غربی مجموعه قرار گرفته است و با ۶۲ هکتار مساحت، تنها زمین چمن گلف استاندارد کشور محسوب می‌شود. این زمین در سال ۱۳۴۱ احداث شد که بعد از سال ۱۳۷۲ مساحت آن به ۴۴ هکتار تغییر یافت و دارای ۱۳ میدان و یک زمین رنج گلف است.

امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران

جاده تندرستی باشگاه انقلاب

افراد زیادی برای ورزش و پیاده‌روی صبحگاهی به جاده تندرستی باشگاه انقلاب می‌روند. این جاده که حدود ۲,۵۰۰ متر طول دارد، از ضلع شمالی تا ضلع جنوبی در اطراف زمین‌های گلف قرار گرفته است. مناظر زیبای زمین‌های گلف و درختان بزرگ اطراف جاده که به‌شکل تونل سبز خودنمایی می‌کنند، این جاده را به محیطی زیبا برای پیاده‌روی تبدیل کرده‌اند. دویدن با سرعت بالا در طول جاده و استفاده از دوچرخه، اسکیت، موتورسیکلت و... در داخل جاده تندرستی ممنوع است.

تنیس باشگاه انقلاب

بزرگ‌ترین مجموعه تنیس خاورمیانه در باشگاه انقلاب تهران قرار دارد. زمین‌های تنیس در ضلع شمالی، جنب ساختمان اداری قرار گرفته‌اند و مساحت زیر بنای آن‌ها حدود ۸,۲۸۰ متر مربع است. این مجموعه هفت استادیوم تنیس و ۳۰ زمین روباز خاکی دارد. زمین‌های فوق مثل زنجیره به هم وصل هستند و از نکات ویژه‌ آن می‌توان به پیوستگی زمین‌های تنیس به یکدیگر اشاره کرد.

در سایر استادیوم‌های جهان یک استادیوم بزرگ و یک زمین کوچک در کنار یکدیگر قرار دارد؛ اما، استادیوم‌های مجموعه‌ ورزشی انقلاب به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با ایستادن در کوریدورهای آن، چهار مسابقه را به‌صورت هم‌زمان می‌توان نگاه کرد. البته این زمین‌ها تا استادیوم مرکزی از طریق تونل به یکدیگر وصل هستند.

امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران

استخرها

چند استخر در باشگاه انقلاب وجود دارد. این استخرها شامل استخرهای بانوان و آقایان و همچنین استخرهای روباز و چهار فصل است. یکی از این استخرها که در روزهای زوج مختص بانوان و در روزهای فرد مختص آقایان است، مجموعه آفتاب نام دارد و جز اولین استخرها در ایران است. این استخرها دارای امکانات و خدمات درمانی همچون ماساژ درمانی و بخش‌هایی همچون کافی‌شاپ و رستوران نیز هستند.

چند سالن جالب در باشگاه انقلاب

اگر برای ورزش‌هایی که در فضای باز انجام می‌شوند می‌خواهید به باشگاه انقلاب بروید، بهتر است در فصل تابستان و بهار به این محل بروید. اگر هدف شما انجام ورزش‌هایی است که در سالن‌های مسقف انجام می‌شود در تمام فصول می‌توانید به این مکان مراجعه کنید.

بولینگ

باشگاه بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب دارای ۲۴ خط بولینگ از نوع اتوماتیک همراه باسیستم امتیازدهی خودکار و دارای مکانیزم توپ برگردان اتوماتیک (۱۱ ثانیه زمان رفت و برگشت توپ) و همچنین ۱۲ ثانیه زمان تنظیم مجدد برای پرتاب بعدی است.

امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران

سالن بولینگ انقلاب از نوع سالن‌های بادی ساخت کشور ایتالیا بوده و از نظر فضای ساختمان، دارای سبکی نو و مدرن است. این باشگاه دارای فروشگاه مخصوص لوازم و تجهیزات انفرادی این ورزش به‌صورت حرفه‌ای بوده و اولین مکان ورزشی فروش وسایل تخصصی ورزش بولینگ در ایران به شمار می‌رود.

سالن تخصصی بانوان

در باشگاه انقلاب سالن تخصصی برای بانوان اختصاص داده شده است. این سالن ۲۵۰۰ متر مربع فضای داخلی و ۷۰۰ متر فضای باز دارد و شامل سه سالن ایروبیک است که یکی از سالن‌ها به نام سالن شیشه‌ای نامیده می‌شود. سالن بدن‌سازی و سالن بهداشتی آرایشی با مساحت ۲۳۰ متر مربع شامل انواع ماساژ، درمان‌های مو،‌ پوست،‌ آب درمانی و مشاوره رایگان از سالن‌های این بخش است. همچنین فضای بازی و سرگرمی برای کودکان ۲- ۱۲ سال شامل پارک کودکان، کلاس ژیمناستیک و نقاشی فراهم شده است.

بیلیارد

باشگاه بیلیارد در ضلع جنوب غربی مجموعه انقلاب واقع شده است. در این باشگاه ۱۲ عدد میز ایت بال و هشت عدد میز اسنوکر وجود دارد و بخشی نیز در انتهای سالن همکف به بانوان اختصاص دارد و چهار عدد میز ایت بال و اسنوکر در آن تعبیه شده است. کافی شاپ از امکانات جانبی بیلیارد انقلاب محسوب می‌شود.

امکانات جذاب باشگاه انقلاب تهران

باشگاه خانوادگی نیز از سایر قسمت‌های باشگاه انقلاب است که همواره برای خانواده‌ها جالب توجه است. این بخش شامل ۴ سالن است و دارای امکانات لازم برای والیبال، بسکتبال و فوتسال است. از بخش‌هان هیجان انگیز باشگاه بخش صخره‌نوردی است، آموزش در این بخش به عهده باشگاه وین راک است.

برای رفتن به باشگاه انقلاب می‌توان به خیابان ولیعصر رفت و سپس به بزرگراه نیایش یا همان بزرگراه آیت الله رفسنجانی رفت. از طریق اوتوبوس‌های بی‌آرتی مسیر ولیعصر نیز می‌توانید به این مکان بروید. در ایستگاه نیایش از اوتوبوس پیاده شوید و از طریق پارک ملت با ده دقیقه پیاده روی می‌توانید به این باشگاه برسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید