بام تهران از جاذبه‌های فوق‌العاده و درجه یک پایتخت به شمار می‌آید، شما درباره بام تهران چه می‌دانید.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: در انتهای خیابان ولنجک در منطقه ۱ تهران، مکانی وجود دارد که به نام بام پایتخت معروف شده است. این منطقه زیبا، یکی از تفرجگاه‌های اصلی شهر تهران است که مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران و همچنین مردم پایتخت‌نشین قرار دارد. بام زیبای تهران، درست از انتهای خیابان ولنجک آغاز می‌شود و تا اول تله‌کابین توچال ادامه دارد.

آشنایی با بام تهران

بام تهران یکی از مرتفع ترین نقاط تهران است که از هوای پاک و سالمی بهره می برد و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی را در خود جای داده است. بام پایتخت می تواند مکان بسیار مناسبی برای یافتن آرامش و دوری از شلوغی می باشد و می توانید با قرار گرفتن در ارتفاعات آن، چظم انداز بی نظیری از شهر تهران را مشاهده کنید. همچنین این منطقه انتخاب بسیار مناسبی برای ورزشکاران بوده که می توانند به پیاده روی و کوهنوردی بپردازند.

البته نزدیک بودن توچال به بام تهران بر محبوبیت منطقه افزوده است. این فضا یکی از جاذبه های پایتخت است که از ئوران جکومت پهلوی در تهران به جا مانده است.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

اگر در بخش بالاب بام قرار داشته باشید می توانید با استفاده از تله کابین، تله سیژ و یا حتی پیاده خود را به ایستگاه های ۱ تا ۷ توچال برسانید. این بام در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. اگر برای یافتن آرامش می خواهید به بام پایتخت بروید، بهتر است تعطیلات و یا آخر هفته را انتخاب نکنید.

زیرا که در ایام تعطیل مقصد گردشگری بسیاری از پایتخت نشینان است و ازدیاد جمعیت بسیار بالا می رود. تمام اطراف بام نیمکت هایی قرار داده شده که گردشگران می توانند روی آن ها بنشینند و از منظره اطراف لذت ببرند. به خصوص هنگام غروب آفتاب می توانید بهترین صحنه را در بام زیبای تهران نظاره گر باشید. البته در هر ساعت از صبح یا شب به این مکان دیدنی بروید، جاذبه های تماشایی متنوعی را خواهید دید.

چشم اندازی که بام پایتخت از پایتخت، دامنه کوه ها، خیابان ها، ساختمان های مرتفع و کوتاه و… در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می دهد بسیار بی نظیر می باشد.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

می توانید ساعت ها روی نیمکت های بام زیبای تهران بنشینید و از آرامش و سکوتی که در این بام حاکم است، لذت ببرید. می توانید با مراجعه به بام پایتخت که یکی از مهمترین دیدنی های تهران به شمار می رود، از تمام مشکلات و دغدغه های زندگی دور شوید و ساعت ها به تفریح و استراحت بپردازید.

در این بام امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که توانسته اند این محل را به یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری تهران تبدیل کنند. امکانات رفاهی متعدد همچون فروشگاه های مختلف، سرویس بهداشتی، پارکینگ و… همگی گرد هم آمده اند تا روزی پرهیجان و بسیار خوبی را برای شما پدید آورند.

تفریحات و امکانات متفاوت در بام تهران

بگ جامپینگ (BAG JUMPING)

اگر ترس از ارتفاع ندارید و به‌دنبال یکی از هیجان‌انگیز ترین تفریحات در بام تهران هستید، بگ جامپینگ یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید. شما در بگ جامپینگ از یک ارتفاع بسیار زیاد از یک برج می‌پرید. بسته به آن‌که چقدر در این کار مهارت دارید و از همه مهم‌تر چقدر شجاع هستید.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

می‌توانید ارتفاع خود را بلند تر در نظر گرفته و آدرنالین خوتان را بالا ببرید! برای فرود هم اصلا نگران نباشید! کیسه هوای نرم در زیر شما قرار دارد که با پرش روی آن می‌افتید.

بانجی جامپینگ (Bungee Jumping)

چه حسی خواهی داشت اگر برای مدت کوتاهی کلا در هوا معلق بمانید؟ در بانجی جامپینگ بام تهران تمام لذت از این ورزش را خواهید برد. نگران امنیت این نوع سرگرمی نیز نباشید. وسایل به‌کار رفته همگی از استاندارد کافی برخوردار هستند.

صخره نوردی

صخره نوردی از دیگر تفریح‌های موجود در بام تهران است. این ورزش برای همه گروه‌های سنی مناسب بوده و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

ترامپولین جامپینگ (Trampoline Jumping)

ترامپولین یکی از وسایلی است که در بام تهران وجود دارد و طرفداران به‌خصوص خود را نیز دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها مشغول این نوع ورزش شده و اوقات خیلی هیجان انگیزی را در بام تهران سپری کنید.

سورتمه بام تهران

سورتمه بام تهران دیگر سرگرمی‌های بام تهران به حساب می‌آید که در بخش شمالی بام قرار دارد. جالب است بدانید که این سورتمه بلندترین سورتمه ایران در حال حاضر محسوب می‌شود و هم‌زمان در حدود ۲۵۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. امنیت این دستگاه کاملا تامین شده و قطعات آن استاندارد هستند.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

زمین تنیس

زمین تنیس توچال دارای دو ورودی آقایان و خانم‌ها است. چه کسانی که این ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده یا کسانی که تاره وارد هستند، همگی می‌توانند از این بخش استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. در کنار زمین تنیس بام تهران، فروشگاهی برای تهیه وسایل مورد نیاز تنیس هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنجا خرید کنید.

سینمای ۵ بعدی بام تهران

این بخش شاید برام افراد بزرگسال زیاد مهیج نباشد، ولی اگر به بام تهران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از این سینما دیدن کنید. در این سینما انواع افکت‌های هیجان‌انگیز و جالب به کار گرفته شده است و کودکان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این سینما دارای استاندارد از ایتالیا است و مشکلی برای علاقه‌مندان آن در بر ندارد.

اتاق فرار

این اتاق فرار که به نام کیوب کلاب بام تهران شناخته می‌شود، مجموعه مفرحی است که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. این جاذبه تفریحی می‌تواند شما را از لحاظ فکری شدیدا به چالش کشیده و برای ساعتی اسباب سرگرمی‌تان را فراهم کند. اگر قبلا اتاق فرار را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که کیوب کلاب تهران گزینه بسیار مناسبی است.

درباره بام تهران چه می‌دانید؟

زیپ لاین (Zip Line)

تله‌سیژبه‌ جرات می‌توان گفت این بخش از بام تهران از هیجان‌انگیزترین و بهترین جاهایی که است که می‌توانید با حضور خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید. ارتفاع شما از زمین ۶۰ متر خواهد بود و تا مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی خواهید کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید