پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های درمانی زیادی را در اختیار ما قرار داده است، بدون اینکه حتی قسمتی از پوست شکافته شود.

مقایسه دستگاه هایفو سه بعدی و هفت بعدی

هایفو تراپی، یکی از همین روش‌های نوین است. این تکنیک درمانی جدید، یک درمان زیبایی ضد پیری است که شبیه به لیفت صورت (بدون نیاز به جراحی) عمل می‌کند. هایفوتراپی، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می ‌دهد، در نتیجه پوست شما سفت تر جوان تر و روشن خواهد شد. امواج اولتراسوند شدت بالا هایفوتراپی، به اعماق پوست نفوذ کرده و سلول‌ها را وادار به تولید کلاژن می‌کنند. هایفو در قدیم برای درمان سرطان استفاده می‌شد، ولی در سال ۲۰۰۸ معلوم شد که خاصیت ضد پیری نیز دارد. عوارض جانبی هایفوتراپی، بسیار محدود می باشد و تنها قرمزی، تورم و اندکی التهاب مشاهده می ‌شود. البته گفتنی است میزان و شدت این علائم در ادم های مختلف، یکسان نیست.

هایفو هفت بعدی

دستگاه هایفو هفت بعدی به عنوان آخرین تکنولوژی ب روز برای لیفت صورت، رفع چین و چروک، و فرم دهی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری ابتدا به نام اولترا فورمر ۳ هایفو ۷ بعدی توسعه پیدا کرد که از تکنولوژی اولتراسونیک تمرکزیافته میکرو و ماکرو (MMFU) بهره برده است و مبدل باعث تولید گرما در ناحیه مورد نظر می شود.

 دستگاه هایفو ۷ بعدی کار درمان را در عمق ۳mm (لایه درم) و ۴.۵mm پوست (SMAS) پیش می برد. این دستگاه به طور پیوسته سبب انعقادهای حرارتی ریزی  (نقاط داغ و کوچکی) در بافت پوست می شود و هم زمان بافت های منعقد شده کوچک و جمع می شوند. در ادامه بازسازی فیبر کلاژن باعث بهبود بافت پوست و نتایج لیفت پوست می شود.

مقایسه دستگاه هایفو سه بعدی و هفت بعدی

امکانات و کارکرد های هایفو هفت بعدی

  1. رفع چین چروک اطراف پیشانی، چشم، دهان و غیره
  2. لیفت و سفت‌کردن پوست صورت و بدن
  3. بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  4. بهبود خط فک، رفع خطوط کنار بینی
  5. سفت کردن بافت پوست پیشانی و بلند کردن خط ابرو
  6. بهبود رنگ پوست، لطیف و روشن کردن پوست
  7. از بین بردن افتادگی غبغب و محافظت از پیری گردن
  8. فرم‌دهی نواحی ران، پشت‌ران، باسن، شکم و سینه
  9. از بین بردن چربی و لاغری در نقاط مختلف شکم و پاها

هدف هایفو ۷ بعدی

اولتراسوند هایفو انرژی بسیار متمرکزی را تولید می‌کند.

آسیب میکرو باعث جوان ‌سازی کلاژن می‌شود و کلاژن بازسازی شده پوست را سفت و ماندگار می‌کند.

البته باید گفت درمان هایفو هیچ زمان قطعی ندارد. با این حال، ممکن است باعث ایجاد قرمزی، ناراحتی خفیف، درد برای چند ثانیه پس از عمل شود. این تأثیرات کوتاه مدت هستند و معمولاً بلافاصله برطرف می‌ شوند. در صورت ناراحتی از داروها یا کرم‌های ضد درد استفاده می ‌شود. اصولا قرمزی در عرض یک ساعت پس از درمان از بین می‌رود، حتی اگر سوزش صورت ممکن است چند روز بعد از عمل ادامه داشته باشد.

 این درمان پوست را سفت می‌ کند، به ‌صورت زاویه می ‌دهد و جریان خون را بهبود می ‌بخشد. بهبودی پس از هایفو ۷ بعدی به ‌سرعت قابل ‌توجه خواهد بود و نتایج آن کاملا مشهود می باشد.

با پیشرفت زمان، فرم صورت پس از بهبود در نواحی هدف بهبودی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد، در حالی که باعث شده پوست درخشان و صافی به دست آورید. نتایج ایده‌آل زمانی قابل ‌مشاهده می باشد که این درمان با سایر روش‌های کنترل سن، مانند فرکانس رادیویی، نخ‌ها، بوتاکس و پرکننده‌ها که همگی قصد رفع و لیفت کردن پوست را دارند، همراه شود.

همچنین باید ذکر کنیم که نتایج هایفو ۷ بعدی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و بر اساس عواملی مانند سن، عادات سبک زندگی و سابقه پزشکی نتایج متفاوت‌ اند.

هایفو سه بعدی

در هایفوتراپی سه بعدی لیفت بدون نیاز به جراحی است و از امواج اولتراساند استفاده می شود. فرد پس از انجام دادن هایفو می تواند بلا فاصله در محیط کار حاضر شود چرا که نیاز به  نقاهت ندارد و حداقل درد و حداکثر اثر بخشی را دارد. در این روش امواج اولتراساند از طریق پروپ های مخصوص به اعماق پوست فرستاده می شود و با ایجاد نواحی گرمایی دقیقا بر روی عضله (عمیق ترین قسمت پوست) کلاژن سازی فعال می گردد.

پس از انجام هایفو سه بعدی، فرد احساس سفتی و مختصر بالا رفتن پوست ناحیه درمان شده می کند ولی اثر واقعی از ۳ تا ۶ ماه پس از عمل دیده می شود. و اثرات لیفتینگ حداقل تا ۱ سال ادامه پیدا می کند.

مقایسه دستگاه هایفو سه بعدی و هفت بعدی

کاربرد های کارتریج‌های هایفو سه بعدی  Hifu ۳D

کاتریج با عمق نفوذ ۱.۵

مخصوص نواحی‌ای است که دارای بافت نازکی هستند. مثل اطراف چشم این کارتریج با تاثیر بر لایه‌ی اپیدرم پوست چین سطحی را از بین می‌برد و رنگ پوست را بهبود میبخشد.

کاتریج با عمق نفوذ ۳.۰

ورود اشعه‌ها التراسونیک به این محدوده از پوست باعث تحریک به قصد کلاژن سازی میباشد. که با بالا رفتن سن تولید آن در بدن به طور مداوم کاهش پیدا میکند.

کاتریج با عمق نفوذ ۴.۵

اشعه بعد از پیمودن عمق ۴.۵ میلیمتر به یکی از لایه های زیرین پوست یعنی SMAS منتقل میشود و پوست را از پایه سفت و مستحکم میسازد.

تعداد کارتریج ها

هایفو سه بعدی به طور پایه دارای ۵ کارتریج است؛ که البته قابلیت سفارش مدل ۸ کارتریجی آن نیز ممکن است.

عمق نفوذ کارتریج‌ها

 ۳ کارتریج صورت در عمق ۱.۵، ۳.۰ و ۴.۵ میلیمتر و ۵ کارتریج بدن ۶، ۸، ۱۰، ۱۳ و ۱۶ میلیمتر عمق نفوذ دارد.

.شات ۱۱ خطی کارتریج‌ها

یکی از ویژگی های خارق‌العاده این دستگاه شات ۱۱ خطی کارتریج ها میباشد که در نوع خود بی‌نظیر است.

نکته: لیفت با هایفو سه بعدی در ناحیه صورت نیازمند ۲۰ تا۴۰ دقیقه زمان است.

جنسیت در تاثیر پذیری هایفو سه بعدی اثری ندارد اما باید سن ان فرد  بیشتراز ۳۰ سال باشد.

پس از انجام دادن هایفو  ، فرد احساس سفتی و مختصر بالا رفتن پوست ناحیه درمان شده می کند ولی اثر واقعی از ۳ تا ۶ ماه پس از عمل دیده می شود. و اثرات لیفتینگ حداقل تا ۱ سال ادامه دارد.

بعد از هایفو نیازی به استراحت نیست و بلا فاصله می توان به کارهای روزمره رسید.

پس از هایفو تراپی فرد نباید پوست را گرم کند و بهتر است از ترکیبات خوراکی فعال کننده کلاژن سازی استفاده کند.

همچنین ماندگاری هایفو می تواند تا سه سال ادامه پیدا کند.

دستگاه هایفو سه بعدی با توجه به قابلیت ‌ها و ویژگی ‌هایی که دارد از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین می ‌توان ادعا کرد قیمت این دستگاه در مقایسه با قیمت هایفو صورت سایر دستگاه‌ها مشابه به صرفه ‌تر می باشد. نظر اکثر کارشناسان به این است که هر پزشکی باید در کلینیک زیبایی خود از مزایای این دستگاه نیز بهره ببرد.

درمان هایفو صورت به طور قابل ‌توجهی ارزان ‌تر از هر لیفت صورت جراحی است. اگر به دنبال تغییرات ظریف در ظاهر خود هستید، ممکن است مایل به درمان جراحی نباشید. جراحی می‌تواند بسیار پرهزینه، پرخطر و مستعد عوارض باشد. با هایفو می‌توانید پوست و ظاهر خود را بسیار راحت ‌تر جوان ‌سازی کنید؛ بنابراین جلسات درمانی هایفو ۷ بعدی یا ۳ بعدی می‌ تواند قیمت به صرفه تری داشته باشد و قیمت جلسات آن به عامل زیادی بستگی دارد و در کلینیک‌های مختلف متغیر است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید