در نزدیکی تهران جاذبه‌های کم‌نظیری وجود دارد به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره ۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران بیشتر بدانید.

۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستاهای اطراف تهران، سرشار از جاذبه های طبیعی هستند. این روستاها که تعداد آنها به هیچ وجه کم نیست، دقیقا همان مقصدی هستند که این شهروندان تهرانی به آنها نیاز دارند.

روستاهای خارق‌العاده و دیدنی اطراف تهران

روستای وردیج

در غربی‌ترین نقطه شهر تهران و بالای محله وردآورد، یک جاده آسفالته و کوهستانی پر پیچ و خم وجود دارد که ساختار آن مثل جاده امامزاده داوود است. این مسیر زیبا در امتداد رودخانه‌ای که در دره‌ای تنگ و عمیق در سمت غرب دره کن جریان دارد، به روستای وردیج و پس از آن به واریش منتهی می‌شود که از روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شود.

این روستاها جزو بخش کن و سولقانِ شهرستان تهران به حساب می‌آیند و به دلیل قرارگرفتن در یک موقعیت کوهستانی و در مجاورت بادهای غرب به شرق تهران، عاری از هرگونه آلودگی تنفسی هستند. با ورود به جاده وردیج و واریش و پیش‌روی در آن به تابلوی «خیابان شهید وردیجی» می‌رسید که نشانه ورودی اولین روستای این مسیر یعنی روستای وردیج است.

۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران

وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود و باغ های وسیع گردو، سیب، خرمالو، توت و شاتوت منظره زیبایی را در آن به وجود آورده‌اند.

خانه‌های روستاییان در جنوبی‌ترین بخش قرار دارد که پنجره‌های شکسته تعداد زیادی از آنها، خالی از سکنه بودنشان را نشان می‌دهد. در میان خانه‌های اهالی و بومیان، ویلاهای بزرگ و کوچک و رنگارنگی وجود دارند که حکایت از تخریب تدریجی بافت سنتی روستا دارند.

روستای سنگان

بد نیست گاهی از شلوغی تهران و سردرگمی و روزمرگی‌های آن فاصله بگیریم و سری به جاذبه‌هایی که در اطراف این شهر پر دود و ترافیک وجود دارد بزنیم. روستای سنگان تهران یا به زبان محلی سنگون، از روستاهای نزدیک تهران است که در شمال‌غربی آن و در میان کوه‌های البرز میانی و ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. روستای سنگان با قدمتی کهن هر ساله و در فصول مختلف میزبان بازدیدکنندگان است.

امامزاده‌ها و آبشار سنگان از جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند و کوهنوردی در این روستا از تفریحات محبوب است. روستای سنگان در زمستان جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارد؛ پاییز سنگان نیز بسیار دیدنی است.

۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران

این به شما بستگی دارد که کدام فصل را برای سفر به این روستا ترجیح دهید؛ زیبایی‌های این منطقه در تمام فصول نمود پیدا می‌کند.

روستاهایی فوق‌العاده از توابع شمیرانات تهران

روستای آهار

آهار نام یکی از بزرگترین روستاهای منطقه رودبار قصران از توابع شمیرانات تهران است که طبیعتی فوق العاده و هوایی پاک و مطبوع دارد و بهترین مکان برای فرار از خستگی های روزمره و دغدغه های شهرنشینی به شمار می رود. اهالی این روستا اغلب کشاورز و باغدار هستند. و وجود باغ های وسیع و پربار سیب و آلبالو و... جلوه ای خاص به آن بخشیده است.

آهار حیات خود و زیبایی هایش را مدیون رودخانه هایی است که در دو طرف آن جریان دارند. یکی از این رودخانه ها "شکرآب" است که از دامنه‌های کوه صندوق چال سرچشمه می گیرد. این رودخانه ۱۵ کیلومتر طول دارد و در مسیر خود از دره‌های کوه تاربیشه عبور و روستاهای مسیر را سیراب می کند. دیگری "پیش کنک" نام دارد که از ارتفاعات گاجره یا سی چال آغاز می شود. هر دوی این رودخانه ها در زیر آبادی به هم می رسند و به رودخانه جاجرود می پیوندند.

۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران

خروش رودخانه ها، صلابت کوه ها، چشمه ها، علفزارها همه و همه از زیبایی هایی هستند که می توانند آهار را به بهترین مقصد برای یک گردش به یادماندنی تبدیل کنند.

روستای برگ جهان

یکی از زیباترین روستاهای استان تهران، برگ جهان نام دارد که در ۴۰ کیلومتری شهر تهران واقع شده و بخشی از شهرستان شمیرانات است. روستای برگ جهان قدمت زیادی دارد و در منطقه ای کوهستانی شکل گرفته است. از دیدنی های روستای برگ جهان می توان به رودخانه، درختان میوه، مزارع گندم و جو، کوچه باغ ها، مقبره امامزاده اسماعیل، مسجدی متعلق به دوره پهلوی، تپه تنگل خانه، غاری به نام زندان خانه لار و ... اشاره کرد. آبشار برگ جهان هم در شمال شرقی روستا قرار گرفته است و گردشگران می توانند حین بازدید از روستا، از این جاذبه طبیعی هم بازدید کنند.

خوب است بدانید که این روستا یکی از مقاصد محبوب برای سفر یک روزه از تهران به حساب می آید. پایتخت نشینان زیادی روزهای تعطیل، به این روستا می آیند تا از طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوعش لذت ببرند و گشتی در طبیعت بزنند.

۴ روستای فوق‌العاده در اطراف تهران

افرادی هم که به طبیعت گردی علاقه دارند مسیر زیبای روستا را از میان کوچه باغ ها طی می کنند تا به آبشار برگ جهان برسند؛ مسیری که طی کردن آن حدود یک ساعت و نیم پیاده روی و در برخی نقاط کوهنوردی نیاز دارد. البته برای پیدا کردن مسیر درست رسیدن به آبشار بد نیست از مردم محلی کمک بگیرید.

همچنین خوب است بدانید که این روستا نقطه شروع مسیر صعود به قله های سرسیاع غار است و کوهنوردان حرفه ای به خصوص در فصول بهار و پاییز سری به این روستا می زنند.

در گذشته این روستا از چهارمحله سرده، پاده، رودبار و شاهان تشکیل می شد اما در سال های اخیر، نوسازی هایی درون روستا صورت گرفته و در نتیجه هویت تاریخی آن از بین رفته است. امروزه زمانی که از بلندی ها به این روستا چشم بدوزید، در وهله اول سقف های شیروانیِ رنگارنگ در میان درختان و باغات نظرتان را جلب می کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید