۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 55419328

تهران موزه‌های بسیار خوب و جذابی دارد، به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره ۳ موزه پرطرفدارتر تهران بیشتر بدانید.

۴ موزه پرطرفدارتر تهران

سلام نو _ سرویس گردشگری: بهترین کار در تهران‌گردی گنجاندن زمانی برای رفتن و بازدید از موزه‌های درجه یک و دیدنی این دیار است، به همین جهت در ادامه به تعدادی از موزه‌های محبوب و پرطرفدار تهران می‌پردازیم.

موزه‌های پرطرفدار و دیدنی تهران

موزه ایران باستان

موزه ایران باستان که با نام موزه ملی ایران شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین موزه ایران است که در حکم موزه مرجع محسوب می‌شود. در این موزه آثار ارزشمندی از دوران‌ پیش از تاریخ ایران تا دوران اسلامی در معرض نمایش قرار دارند و در نتیجه می‌توانید سیر تاریخی ایران از ابتدا تا به امروز را مشاهده کنید. موزه ملی شامل دو بخش می‌شود که بخش ایران باستان به اشیای تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی تعلق دارد و علاقه‌مندان به تاریخ را جذب خود می‌کند. موزه ایران باستان نیز از بخش‌های پیش ‌از تاریخ ایران و دوران تاریخی تشکیل شده است.

آثار دوران پس از اسلام نیز در بخش اسلامی به نمایش در آمده‌اند. این بخش از موزه، ۶ تالار در دو طبقه دارد که بر اساس زمان‌بندی تاریخی چیدمان شده‌اند و از تالارهای صدر اسلام تا سلجوقی، ایلخانی، تیموری، صفویه، افشار، زند و قاجار را در بر می‌گیرند.

۴ موزه پرطرفدارتر تهران

معماری موزه نیز درخور توجه است؛ به‌خصوص که آندره گدار فرانسوی، معمار آن بود و ورودی ساختمان را با الهام از طاق کسرا طراحی کرد. همچنین ساختمان آجری و قرمزرنگ آن نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رول

تلفن: ۰۲۱۶۶۷۰۲۰۶۱

موزه آبگینه و سفالینه تهران

موزه آبگینه و سفالینه را می‌توان یکی از جاهای دیدنی تهران دانست که هر کس را شیفته خود می‌کند. لذت بازدید شما دقیقا از همان لحظه‌ای آغاز می‌شود که ساختمان موزه را مشاهده می‌کنید. این ساختمان خانه قوام السلطنه بوده و قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. جالب است بدانید که برای طراحی دکوراسیون داخلی این موزه از برترین طراح و معمار اتریشی، هانس هولاین کمک گرفته‌اند. در این موزه شما می‌توانید از آثار باستانی سفالی زیبایی دیدن فرمایید که برخی از آنها قدمت هزاران ساله دارند.

آدرس موزه آبگینه و سفالینه : تهران،‌ خیابان جمهوری،‌ خیابان سی تیر، موزه آبگینه و سفالینه ایران

شماره تماس : ۰۲۱۶۶۷۰۸۱۵۳

۴ موزه پرطرفدارتر تهران

موزه‌های تهران، دیدنی و محبوب در میان بازدیدکنندگان

موزه فرش ایران

موزه فرش ایران یکی از جاهای دیدنی تهران است که با بازدید از آن می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید. موزه فرش ایران در پارک لاله قرار گرفته و می‌توانید بعد از کلی تفریح در این پارک بزرگ و قدیمی، به این موزه مراجعه کنید. این موزه دارای قدمتی چهل ساله است و با به نمایش گذاشتن حدود ۱۳۵ تخته فرش شاهکار ایرانی، جزء برترین مناطق دیدنی تهران محسوب می‌شود. جالب است بدانید که موزه هنرهای معاصر تهران نیز در نزدیکی همین موزه و در پارک لاله قرار گرفته است.

آدرس موزه فرش ایران : تهران، میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی، تقاطع دکتر فاطمی، ضلع جنوب شرقی چهارراه، موزه فرش ایران

شماره تماس : ۸۸۹۶۲۷۰۳

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر یکی از متفاوت ترین جاذبه های دیدنی تهران به شمار می رود که بسیاری از گنجینه های ارزشمند هنر مدرن را در خود جای داده است. ایده اصلی ایجاد کردن مکانی برای به نمایش گذاشتن آثار هنرهای معاصر داخلی و خارجی را کامران دیبا که پسر عموی فرح پهلوی بود، مطرح کرد.

۴ موزه پرطرفدارتر تهران

در بخش گنجینه دائمی این موزه بالغ بر ۴ هزار اثر با ارزش از نخبگان هنرهای تجسمی ایران و جهان حفظ و نگهداری می شود و در این میان حدود ۴۰۰ مورد از آن ها، آثاری ارزشمند و استثنائی به شمار می روند.

اغلب این آثاری که اکنون در این موزه دیده می شوند، در دهه ۱۹۷۰ توسط فرح پهلوی خریداری شده اند و ارزش آن ها حدود ۲.۵ میلیار دلار تخمین زده شده است. در این مجموعه ۹ گالری وجود دارد و علاقمندان به هنرهای معاصر می توانند از آن ها دیدن کنند. در سال ۱۳۸۴ اولین نمایشگاه گنجینه موزه برگزار شد و دوست داران هنرهای معاصر به سمت آن جلب شدند. بنای این موزه یکی از نمونه های معماری نوین در کشور می باشد. در ساخت این بنا از مصالحی همچون سنگ و بتون به کار رفته و ساختمان به همراه باغ ها حدود ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت دارد. ساختمان موزه حدود ۵ هزار متر مربع مساحت داشته و ساخت آن به مدت ۹ سال طول کشیده است.

۴ موزه پرطرفدارتر تهران

علاوه بر ساختمان موزه در این مجموعه، کتابخانه ای وجود دارد که بالغ بر ۵ هزار جلد کتاب فارسی و غیر فارسی نگهداری می شود.

زمان بازدید از موزه هنرهای معاصر

جهت بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران می توانید در تمام ایام هفته به جز ایام سوگواری از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ عصر و روز های جمعه از ساعت ۱۴ بعد از ظهر الی ۱۸ عصر اقدام نمایید.

آدرس موزه هنرهای معاصر: تهران، خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید