پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن یکی از انواع پکیج تصفیه فاضلاب می باشد. این پکیج ها به علت قابلیت منحصر به فرد محصولات پلی اتیلن در برابر خوردگی، جایگزین بسیار مناسبی برای پکیج های فلزی می باشند. همچنین به علت قیمت پایین تر سازه پلی اتیلن نسبت به فلزی، می توانند جایگزین بسیار مقرون به صرفه و مناسب از نظر فنی برای انواع دیگر پکیج ها محسوب شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی با توجه به افزایش تولید آلاینده های موجود در فاضلاب بر محیط زیست و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوریکه مهم ترین بخش تصفیه فاضلاب در محیط های مسکونی، کمپ ها و محیط های اداری و غیره به شمار می رود. گروه صنعتی آب سازه یکی از با سابقه ترین شرکت های طراحی ، تولید و ساخت محصولات پلی اتیلنی به ویژه پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می باشد که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و استانداردهای بین المللی پروژه های زیادی را به بهره برداری رسانده است. مشخصات پکیج پیش ساخته تصفیه فاضلاب پلی اتیلن، اجزا، کاربرد ها و مزایای آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی چیست؟

بکارگیری واحدهای پیش ساخته تصفیه فاضلاب به شکل پکیج های پرتابل برای جمعیت های کم مانند کارگاه، سایت نظامی، بیمارستان و غیره در حال افزایش است. با کمک پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی به صورت واحد های پیش ساخته در صرف هزینه و زمان صرفه جویی خواهد شد. جنس پکیج ها از پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE می باشد که مقاومت بالایی در برابر فشار و مواد خورنده دارد.

اجزای پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

با توجه به کیفیت فاضلاب ورودی، دبی فاضلاب و محدودیت هایی مانند فضا، سرمایه گذاری و کیفیت خروجی پساب از بخش های مختلفی در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی استفاده می شود.

یک پکیج کامل تصفیه فاضلاب شامل تجهیزاتی مانند آشغالگیر، ایستگاه پمپاژ، بلوئر و دیفیوزر، مخزن زلال سازی، هاضم لجن، مخزن ضد عفونی و سیستم کنترل هوشمند می شود. علاوه بر این تجهیزات اصلی لوله ها و اتصالات و هم چنین کابل کشی برق نیز از تجهیزات این سیستم به شمار می رود.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

یکی از مهم ترین برتری های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی نسبت به فلزی امکان نصب آن ها به شکل دفنی و غیر دفنی می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن دفنی

نصب پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در زیر زمین یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می شود. در مکان هایی که محدودیت فضا وجود دارد و نیاز به استفاده از زمین است این پکیج ها در زیر زمین نصب شده و هیچ فضایی را اشغال نمی کنند. کاهش لوله کشی و برق کشی، در امان بودن از نور خورشید و باد و طوفان، کاهش خوردگی و عدم نیاز به ایستگاه پمپاژ قوی از مزیت های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی دفنی می باشد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن غیر دفنی

به دلیل شکل استوانه ای پکیج های پلی اتیلنی را نمی توان به سادگی به شکل غیر دفنی اجرا کرد. باید با کمک سدل گذاری و ایجاد یک نوع پایه ایم پکیج ها را بر روی زمین نصب کرد. بهتر است پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی غیر دفنی در زیر سایه بان و در یک محیط امن و به دور از عوامل جوی مخرب نصب شود.

پکیج تصفیه فاضلاب غیر دفنی

کاربرد های پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می توان برای تصفیه هر نوع فاضلابی استفاده کرد. پلی اتیلن مقاومت بالایی در بابر مواد خوردنده و شیمیایی دارد و بر خلاف پکیج های فلزی هیچ محدودیتی در برابر pH فاضلاب ندارد.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پلی اتیلنی

از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی برای تصفیه فاضلاب هایی با BOD و COD پایین استفاده می شود. این مجموعه شامل فاضلاب خروجی از خانه ها و ساختمان ها، بیمارستان، ویلا، سایت نظامی، کارگاه و غیره می شود. همه این فاضلاب ها منشا انسانی داشته و مواد شیمایی موجود در آن بسیار کم است.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی پلی اتیلن

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی پلی اتیلنی

مقاومت بالای پلی اتیلن HDPE در برابر مواد خورنده و شمیایی باعث شده که بتوان از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن برای تصفیه فاضلاب صنعتی تخلیه شده توسط کارخانه ها و صنایع نیز استفاده کرد. صنایع فولاد، پتروشیمی، داروسازی و غیره از این دسته به حساب می روند.

از چه فرایند هایی می توان در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن استفاده کرد؟

برای تصفیه انواع فاضلاب بهداشتی و صنعتی فرایند های مختلفی مانند لجن فعال، SBR، هوادهی گسترده، هوادهی پیوسته، MBBR، IFAS، A۲O، MBR و دیسک های چرخان و فرایند های بی هوازی استفاده می شود. رایج ترین فرایند بکار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی فرایند هوادهی گسترده می باشد. اما با توجه به نوع فاضلاب ورودی و سایر عوامل می توان از فرایند های دیگر نیز استفاده کرد.

فرایند های تصفیه فاضلاب

مهم ترین بخش های پکیج تصفیه فاضلاب

در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب چهار بخش اساسی و مهم راندمان تصفیه را تعیین می کنند.

مخزن هوادهی

معمولا در پکیج تصفیه فاضلاب از هوادهی عمقی استفاده می شود. به این شکل که جریان هوا و اکسیژن توسط بلوئر تامین و توسط دیفیوزر هایی که در کف مخزن هوادهی نصب شده اند به فاضلاب منتقل می شود.

مخزن زلال سازی

پس از هوادهی و تجزیه مواد آلی توسط میکروارگانیسم ها زیست توده هایی تشکیل می شود که باید در کف مخزن ته نشین شده و پساب تصفیه شده زلال شود. بنابراین پس از مخزن هوادهی یک مخزن زلال ساز تعبیه می شود تا پساب در آن به آرامی ته نشین شود.

هاضم لجن

زیست توده های ته نشین شده در مخزن زلال ساز در کف مخزن تشکیل لجن می دهند که این لجن توسط پمپ به مخزن هاضم لجن منتقل شده و در آن جا آبگیری و تصفیه اولیه روی آن صورت می پذیرد. این لجن پس از فیلتراسیون باید به شکل مناسب دفع شود.

ضدعفونی کردن

آخرین مرحله از تصفیه فاضلاب گندزدایی یا ضدعفونی کردن آن است که در آن پساب تصفیه شده توسط کلر زنی ضدعفونی شده و عاری از هرگونه ویروس و عامل بیماری زا می شود.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در سایت های مختلف مزیت های زیر را ارائه می دهد:

  • تصفیه فاضلاب مطابق با استاندارد سازمان محیط زیست
  • پیش ساخته بودن
  • نصب سریع
  • قابلیت جابجایی پس از نصب
  • انتقال راحت
  • امکان پیاده سازی انوع فرایند های تصفیه فاضلاب
  • قابلیت تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی
  • قیمت مناسب
  • گارانتی ده ساله

طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی

مهندسین گروه صنعتی آب سازه با توجه به کیفیت ورودی فاضلاب و براساس منابع معتبر تایید شده در جهان مانند کتب متکف و ادی و هم چنین با استفاده از تجربیات پروژه های قبلی و مهندسان تجربی اقدام به طراحی پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی می نمایند. پس از تایید طراحی و نقشه های جایگذاری و سه بعدی ساخت پکیج در کارگاه ساخت تجهیزات پلی اتیلنی آب سازه آغاز می شود.

ساخت پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلنی در مدت زمان کم تری نسبت به پکیج فلزی انجام شده و تمامی تجهیزات در کارخانه اسمبل می شود. جهت دریافت مشاوره تخصصی می توانید آب سازه را در گوگل سرچ و یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۲۶۴۱۰۲۴۴

۰۲۱۲۶۴۱۰۲۴۵

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید