۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 55416239

برای اینکه بدانید جنگل دوهزار کجاست باید در مورد ویژگی های جاده دوهزار و دیدنی های این جاده اطلاعات بیشتری به دست آورید.

جنگل دوهزار کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید به مازندران بروید، حتما از جنگل دوهزار بازدید کنید. در صورتی که نمی دانید جنگل دوهزار کجاست، باید موقعیت جغرافیایی آن را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید از جاذبه های گردشگری این جنگل از نزدیک بازدید کنید. جنگل دوهزار به عنوان یکی از زیباترین جنگل هایی شناخته می شود که موقعیت بی نظیری دارد. پوشش گیاهی این جنگل خاص و منحصر به فرد می باشد. همچنین باید بدانید که جاده دوهزار به عنوان زیباترین جاده های شمال کشور معرفی می شود. شما می توانید از طریق این جاده وارد جنگل شوید و از زیبایی ها و پوشش گیاهی جنگل بازدید کنید. جنگل دوهزار را به عنوان دیدنی های تنکابن می شناسند که هر ساله افراد زیادی از این جنگل بازدید می کنند.

آب و هوای جنگل دوهزار

جنگل دوهزار مازندران در ارتفاعات ییلاقی این استان قرار گرفته است. این جنگل زیباترین جاذبه طبیعی استان مازندران شناخته می شود که واقع در تنکابن است. بین این جنگل و جنگل سه هزار می توانید کوهستان های بلندی را مشاهده کنید. بسیاری از افراد برای کوهنوردی این کوه ها را انتخاب می کنند تا تجربه کوهنوردی شان را بهبود ببخشند و هم اینکه از طبیعت بی نظیر کوه و جنگل لذت ببرند. آب و هوای این جنگل با دیگر جنگل ها فرق می کند، چرا که بین یک جنگل دیگر و کوه های البرز قرار گرفته است. در جنگل دوهزار می توانید صدای پرندگان و دارکوب ها را به وضوح بشنوید. درختانی که در این جنگل وجود دارد سر به فلک کشیده اند و طل عمرشان زیادی است.

جنگل دوهزار کجاست و چگونه به جنگل برویم ؟

اگر می خواهید بدانید جنگل دوهزار کجاست، باید بگوییم که این جنگل در ارتفاعات جنوبی تنکابن قرار گرفته است. دسترسی به این جنگل از طریق خرم آباد که یکی از روستاهای تنکابن می باشد میسر می گردد. برای اینکه به خرم آباد برسید می توانید از تنکابن به سمت جنوب حرکت نمایید. پس از آن باید مسیرتان را ادامه دهید تا بعد از رد کردن روستای قلعه گردن به روستای زیبای خشکه رود برسید. اگر می خواهید از سمت چلاسر وارد جنگل شوید می توانید از طریق سه راه سلیمان آباد، مسیرتان را ادامه دهید تا تابلوی جاده دوهزار را مشاهده کنید.

جنگل دوهزار کجاست ؟

جنگل زیبای دوهزار

در تمامی جاده های محلی که اطراف تنکابن هستند شما می توانید تابلوهایی را مشاهده کنید که مسیر جنگل دوهزار مازندران را نشان می دهند. این تابلوها راهنمای مناسبی برای رسیدن به جنگل هستند. جاده الموت یکی دیگر از جاده هایی می باشد که به جنگل دوهزار راه دارد. البته بسیاری از افرادی که این جاده را انتخاب می کنند کوهنورد حرفه ای هستند. بخش هایی از این جاده خاکی می باشد و شما برای اینکه از این بخش ها رد شوید باید از ماشین های آفرود استفاده کنید. در این مسیر شما باید ابتدا به قزوین و سپس به الموت بروید. روستای گرمارود را می توانید زمان رسیدن به جنگل مشاهده نمایید.

چرا جنگل دوهزار جاذبه گردشگری زیبا و منحصر به فردی است ؟

اکنون که به خوبی متوجه شدید جنگل دوهزار کجاست، باید در مورد ویژگی ها و مشخصات این جنگل اطلاعات بیشتری به دست آورید. جنگل دوهزار یکی از معروف ترین جنگل هایی می باشد که در استان مازندران قرار گرفته است. شما برای اینکه از بازدید جنگل لذت ببرید می توانید فصل بهار و تابستان را برای بازدید انتخاب کنید. جاده این جنگل از تنکابن آغاز می شود و تا زمانی که به ارتفاع دو هزار متری برسید ادامه پیدا می کند. در این فاصله شما می توانید امکانات متنوعی را که برای گردشگران در نظر گرفته اند مشاهده کنید.

مجموعه های اقامتی و کلبه های زیادی در این مسیر هستند تا شما از آنها برای استراحت استفاده کنید. پارک چالدره یکی از زیباترین بخش هایی می باشد که می توانید آن را در جنگل دوهزار مازندران مشاهده کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. شما در طول مسیر جنگل از رودخانه دور می شوید. اما زمانی که به ارتفاعات می رسید به جاده نزدیک تر می گردید. روستاهایی که در جاده دوهزار قرار گرفته اند آب و هوای بی نظیری دارند. شما می توانید از این روستاها بازدید کنید و از آب و هوای آنها لذت ببرید. باغداری، دامپروری و زراعت مهمترین فعالیت های مردم این روستاها هستند. در مسیر روستاها می توانید باغ های متنوع میوه را مشاهده کنید.

جنگل دوهزار کجاست ؟

مسیر جاده دوهزار

جنگل دوهزار کجاست و با چه ماشینی می توانیم به این جنگل برویم ؟

اکنون که در متوجه شدید موقعیت جغرافیایی جنگل دوهزار کجاست، باید نوع ماشین را برای رفتن به جنگل انتخاب کنید. شما می توانید با استفاده از اتوبوس با ماشین شخصی به این جنگل بروید. ولی دقت داشته باشید که نمی توانید در برخی از بخش های جاده با اتوبوس رانندگی کنید. بنابراین اگر با تورهای گردشگری به جنگل دوهزار می روید باید اتوبوس را در بخش امن جاده پارک کنید و سپس از جنگل بازدید کنید. ابتدای جاده دوهزار آسفالت است و به همین دلیل تمامی ماشین ها به راحتی می توانند در این جاده رانندگی کنند. در صورتی که می خواهید به تمامی بخش های جنگل با ماشین بروید، می توانید از ماشین های آفرود استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید