رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با بیان اینکه سخنان السودانی درباره بقای آمریکایی‌ها واقع‌بینانه نیست، گفت که مجلس در مورد اخراج نیروهای خارجی صریح بود و تصمیم به اتفاق آرا گرفته شد.

انتقاد نوری المالکی از اظهارات السودانی درباره آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در گفتگو با شبکه النجباء اظهارات اخیر السودانی درباره بقای آمریکایی‌ها را غیرواقع‌بینانه دانست و گفت: بقای نیروهای خارجی مشکل تنها چارچوب هماهنگی نیست، بلکه یک مشکل سیاسی و ملی است.

نوری المالکی تصریح کرد: مجلس در مورد اخراج نیروهای خارجی صریح بود و تصمیم به اتفاق آرا گرفته شد. حضور نیروهای رزمی نظامی خارجی موضوع بسیار خطرناکی است.

وی همچنین درباره بی‌ارزش شدن پول عراق ابراز نگرانی کرد و افزود: نگرانیم که به مرحله بی‌ارزش شدن پول عراق برسیم.

وی تأکید کرد که آمریکا از دلار به عنوان سلاح استفاده می‌کند و اوضاع عراق را زیر نظر دارد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اضافه کرد: برخی از جریان‌های داخلی و بین‌المللی از تشکیل دولت فعلی و نتایج کار آن خوششان نیامد.

«محمد الشیاع السودانی» در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دفاع کرد و گفت: عراق همچنان به نیروهای خارجی حاضر در آن که اغلب آمریکایی هستند، نیاز دارد.

نخست وزیر عراق با تأکید بر اینکه آمریکا حدود ۲۰۰۰ سرباز را برای انجام آموزش و مشاوره در عراق مستقر کرده است، اظهار داشت که برقراری روابط دوستانه همزمان با ایران و آمریکا را ناممکن نمی‌داند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید