فرماندار اردبیل گفت: علت اصلی مسمومیت دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی دبیرستان فرزانگان اردبیل، نشت گاز مونوکسید کربن از موتورخانه مرکزی مجموعه است.

علت اصلی مسمومیت دانش‌آموزان اردبیلی چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، سیدمحمد اعتماد اعجازی شامگاه امروز اردبیل اظهار کرد: ظهر امروز ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل به مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس اردبیل گزارشی مبنی بر سردرد، ضعف جسمانی، خستگی شدید، حالت تهوع و استفراغ تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدرسه گزارش شد.

وی افزود: باتوجه به فصل زمستان و علائم موجود اعلامی در تعداد زیادی از افراد، موضوع به شکل قطعی مسمومیت ناشی از منواکسید کربن تلقی شده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۷ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: در طی مدت زمان بیش از یک ساعته تکنسین‌های اورژانس اردبیل در محل حادثه، تعداد افراد مسموم شده بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن از ۳۰ نفر نهایتا به ۶۱ نفر افزایش پیدا کرده و برای تمامی مصدومان در محل حادثه اقدامات اولیه پزشکی پیش بیمارستانی انجام شد.

اعجازی گفت: نهایتا ۶۱ دانش‌آموز، معلم و کادر دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل که دچار مسمومیت نشت گاز مونوکسید کربن از موتورخانه مدرسه شده بودند که ۵۸ نفر برای ادامه اقدامات بیشتر به مراکز درمانی بیمارستانی توسط عوامل اورژانس اردبیل منتقل شدند که ۱۹ مصدوم با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان سبلان تامین اجتماعی، ۱۶ مصدوم به بیمارستان امام خمینی(ره)، ۱۲ مصدوم به بیمارستان بوعلی و ۱۱ مصدوم به بیمارستان بوعلی منتقل شدند و ۳ مصدوم دیگر این حادثه توسط خودروهای شخصی به بیمارستان انتقال یافتند.

وی ادامه داد: ساعتی پس از تعطیلی مدرسه فوق و مراجعه دانش‌آموزان و معلمان به منزل، علائمی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن در برخی افارد مشاهده شده بود که به مراکز درمانی بیمارستانی اردبیل مراجعه کردند و نهایتا حادثه استنشاق گاز منواکسید کربن دبیرستان دخترانه فرزانگان اردبیل حدود ۷۰ مصدوم انتقالی و ارجاعی به بیمارستان در پی داشت که وضعیت بالینی تمامی مصدومان مناسب بوده و طی ساعات اخیر ۵۶ نفر از مراکز بیمارستانی اردبیل ترخیص شده و ۱۴ نفر دیگر تا ساعتی دیگر ترخیص خواهند شد.

فرماندار اردبیل تشریح کرد: ابعاد کامل و دقیق حادثه فوق در این دبیرستان توسط متخصصین در دست بررسی است و جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات این چنینی در مجموعه‌های عمومی همچون مدارس اردبیل با همکاری آموزش و پرورش اردبیل و شرکت گاز شهرستان، از فردا از تجهیزات گرمایشی مشابه در مدارس شهرستان اردبیل در قالب یک مانور بازدید و بررسی انجام شده و در صورت وجود نواقص، ایرادات رفع خواهد شد.

پایان پیام/3727/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید