۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: 55412307

فاصله هزارچم تا چالوس حدود پنجاه کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود یک ساعت طی شود.

فاصله هزارچم تا چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر به شمال کشور را داشته باشید کدام جاده را انتخاب می کنید؟ شاید اگر فاکتور امنیت جاده برایتان اولویت داشته باشد به سراغ اتوبان تهران شمال بروید. یا اگر فاکتور مدت زمان رسیدن به مقصد برایتان از درجه اهمیت بیشتری برخوردار باشد احتمالا به سراغ مسیری به جز جاده چالوس می روید. اما اگر می خواهید زیبایی ببینید، اگر می خواهد از مسیر نیز به اندازه مقصد و چه بسا بیشتر از آن لذت ببرید انتخاب دیگری جز جاده چالوس نمی تواند منطقی باشد. جاده ای که کیلومتر به کیلومتر آن مملو از زیبایی ها و مواهب طبیعت است و آبشارهای خروشان، رودخانه های جاری، کوه های سر به فلک کشیده و روستاهای بهشتی در هر سوی آن قد علم کرده اند. در این مطلب می خواهیم به یکی از مشهورترین این موارد یعنی گردنه هزارچم و همچنین فاصله هزارچم تا چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله هزارچم تا چالوس چقدر است؟

فاصله هزارچم تا چالوس حدود پنجاه کیلومتر است. گردنه هزارچم در کیلومترهای پایانی جاده چالوس قرار دارد و این نام را نیز از پیچ و خم های فراوان و تا حدودی دلهره آور خود دارد. این گردنه که یکی از زیباترین بخش های جاده چالوس است بعد از روستای سیاه بیشه قرار گرفته است. دلیل شهرت گردنه هزارچم نه تنها به خاطر زیبایی های خود جاده بلکه همچنین به علت جاذبه های گردشگری فراوانی است که در نزدیکی این منطقه قرار دارند.

آبشار هریجان شاید مهمترین جاذبه گردشگری در نزدیکی گردنه هزارچم باشد. این آبشار که یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین آبشارهای شمال کشور است در فاصله چهار کیلومتری با روستای سیاه بیشه قرار گرفته است. آبشار هریجان که از میان صخره ها به بیشه ای پر دار و درخت فرو می ریزد از ارتفاع نه متر برخوردار می باشد. محدوده اطراف آبشار هریجان به طرز شگفت انگیزی سرسبز است. این منطقه همچنین به سبب رویش گل های وحشی بر پهنه آن نیز از زیبایی دوچندانی برخوردار است. بسیاری از گردشگران محبوب ترین و دلنشین ترین ویژگی آبشار هریجان را حضور پرندگان مهاجر در اطراف آن می دانند. پرندگانی که در بیشتر روزهای سال در این محدوده و به شکل گروهی حاضر هستند و ترکیب صدای آواز آنها با صدای آبشار کیفیتی بسیار متمایز را به این ناحیه می بخشد.

شما می توانید فاصله هزارچم تا چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

فاصله هزارچم تا چالوس

محدوده اطراف آبشار هریجان

جاذبه ها و جاهای دیدنی چالوس

در میان جاذبه های گردشگری شهر چالوس تله کابین این شهر یعنی تله کابین نمک آبرود مشهورترین و پرآوازه ترین نام است. البته این تله کابین تنها یکی از تفریحات موجود در شهرک تفریحی و توریستی نمک آبرود است. از جمله دیگر تفریحات موجود در این شهرک می توان به پیست کارتینگ، زیپ لاین، هاورکرافت، شهربازی کودکان، شاتل و چتر پاراسل، جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری و پیست دوچرخه سواری اشاره کرد. در این شهرک یک پارک جنگلی بزرگ و یک تفرجگاه ساحلی فول امکانات نیز قرار دارند.

تله کابین نمک آبرود خود دارای دو خط کابین است. خط اول که از بیست و چهار کابین تشکیل شده است مسافران را به بالای قله مدوبن انتقال می دهد. خط دو نمک آبرود نیز برای انتقال مسافران به بالای قله دیوحمام طراحی شده است. ظرفیت کابین های خط یک چهار نفر و ظرفیت کابین های خط دو شش نفر می باشد. بر طبق برآوردها روزانه بیش از هزار نفر با این دو خط تله کابین بر فراز شهرک نمک آبرود جابجا می شوند. شهر چالوس که به نگین سرسبز مازندران شهرت دارد از منظره ای شگفت انگیز از بالای قله مدوبن و از زاویه دید مسافران این تله کابین ها برخوردار است.

فاصله هزارچم تا چالوس

تله کابین نمک آبرود

دیگر جاذبه گردشگری مشهور شهر چالوس جنگل فین است که با نام پارک جنگلی چالوس نیز شناخته می شود. این جنگل که در حاشیه رودخانه چالوس قرار دارد مقصد بسیاری از تهران نشین ها در روزهای تعطیل یا آخر هفته است و فاصله آن با پایتخت کمتر از سه ساعت می باشد. یکی از دیدنی های جذابی که در دل این جنگل قرار دارد مرداب کندوچال است. این مرداب به خاطر گل های انبوه نیلوفر آبی که در ماه اردیبهشت بر سطح آن می رویند از منظره ای فوق العاده چشم نواز در این ماه سال برخوردار است. دور تا دور مرداب نیز با درختان جنگلی احاطه شده است و زیبایی کندوچال را دو چندان نیز نموده است.

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری چالوس آبشار آکاپل است. این آبشار زیبا در کوهپایه قله علم کوه قرار دارد و محدوده اطراف آن به شدت خنک و دلپذیر است. آبشار آکاپل بیست متر ارتفاع دارد و در اطراف آن همواره سکوت و آرامشی دلنشین جاری است.

یکی از سوژه های محبوب عکاسی را نیز می توانید در نزدیکی شهر چالوس بیابید. مرداب هسل واقع در ده کیلومتری جنوب غرب چالوس یکی از مقصدهای عکاسان حرفه ای در فصل پاییز است. دلیل این امر رنگ های مختلف درختان در این محدوده و در فصل پاییز است که بی شباهت به یک تابلوی نقاشی نیست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید