در این مطلب به معرفی مزایای استفاده از سقف استخر پلی کربنات برای استخرها و چگونگی نصب و هزینه آن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سقف استخر پلی کربنات چیست؟ | مزایا و معایب سقف پلی کربنات + قیمت و انواع

سقف استخر پلی کربنات چیست؟ | مزایا و معایب سقف پلی کربنات + قیمت و انواع

به گزارش سلام نو، امروزه برای جلوگیری از دید همسایه ها با توجه وجود ساختمان های مشرف و برج های بلند، تمیز ماندن آب از آلودگی های محیطی، حشرات و ریزش برگ درختان و در نتیجه امکان استفاده چهارفصل از استخر باغ و ویلای شخصی، می توان با ایجاد یک پوشش مناسب با متریال استاندارد این امر را فراهم کرد.

سقف استخر در دو حالت ثابت و متحرک قابل اجراست که در نوع ثابت در فصل تابستان لطف استفاده از استخر روباز از شما گرفته می‌شود ولی در حالت متحرک می توان جهت لذت بردن از هوای بهاری و آفتاب تابستان سقف را باز کرده و در فصول سرد برای شنا و محفوظ ماندن در برابر سرما سقف استخر را بسته نگه داشت و به این ترتیب در تمام طول سال می توان با وجود سقف استخر به بهترین شکل ممکن از محیط استخر استفاده کرد. از طرف دیگر برای صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان، هزینه کمتری نیز برای گرم نگه داشتن و نظافت آب استخر پرداخت خواهید کرد.
برای باز و بسته کردن سقف استخرها، باید از سقف متحرک دستی یا برقی استفاده کرد که متشکل از چندین سازه مجزا خواهد بود و در نوع برقی آن مستلزم تعبیه موتور و ریل با ریموت کنترل می باشد و در حالت دستی با طراحی درست مهندسی با کمترین نیروی وارده به صورت تلسکوپی روی ریل های تعبیه شده باز و بسته می شود. نکته مهم در طراحی سقف های باز شونده محاسبات مهندسی آن است به طوریکه در مرور زمان و با استفاده مداوم مقاومت سازه و قسمت های بازشو دچار مشکل نشود. سازه اصلی نیز بسته به فضای لازم و طرح معماری مورد نظر با پروفیل های آلومینیومی ساخته و برای پوشش آن از ورق های پلی کربنات استفاده می شود. ورق های پلی کربنات عایق مناسب حرارتی بوده و در رنگ های مختلف با استحکام بالا عرضه می گردند.


مزایای استفاده از سقف استخر:

در این بخش میخواهیم مزایای استفاده از سقف متحرک را بررسی کنیم و در انتهای این بخش موارد مختلف را بصورت لیست بیان میکنیم.

وجود این سقف ها امکان استفاده از استخر آن هم در چهار فصل سال ممکن است. بعلاوه اینکه آب استخر از ورود گرد و خاک و انواع دیگری از آلودگی حفاظت شده و افراد درون استخر از دید افراد موجود در ساختمان های مشرف مصون خواهند ماند. یکی از بهترین موادی که میتوان برای ساختن یک سقف مرغوب به کار برود ماده پلی کربنات است. علت این مناسب بودن حفاظت محبط استخر از اشعه های مضر می باشد. همچنین این ماده ارزشمند در اثر رطوبت به هیچ عوان دچار زنگ زدگی نمیشود. حال که به ورقه های پلی کربنات اشاره شد بد نیست به مزایای استفاده از این ورقه های پلی کربناتی اشاره کنیم.

با سقف استخر پلی کربنات امروزه مردم پیش از گذشته به تفریحات خود اهمیت میدهند از جمله شنا که فرقی نمیکند در چه فصلی از سال باشیم چراکه درهر زمانی لذت بخش است

در این بین شاید موانعی برای این تفریح لذت بخش وجود داشته باشد که گاه حتی آزار دهنده هستند ، شما فرض کنید در تابستان دلتان یک آب تنی حسابی میخواهد اما تابش شدید آفتاب مسئله ای بسیار آزار دهنده است

قطعا شما نیز از افرادی هستید که ایمنی در استخر و جلوگیری از سقوط اشیا به داخل استخر برایتان اهمیت بالایی دارد

با وجود این سقف ها نگران گرمای تابستان و سرمای زمستان نباشید

شاید اسم ورق های پلی کربنات که در ساخت سقف استخرها استفاده میشوند را بار ها شنیده اید اما چون به خوبی از مزایای آن اطلاع ندارید ورق های معمولی را جایگزین این ورق ها کرده اید که از کیفت چندان مناسبی برخوردار نیستند و در فاصله زمانی کوتاه خراب و فرسوده میشوند.

اما از مزایای مهم این ورق ها میتوان به ضربه پذیر بودن آن اشاره کرد که در سقف استخر میتواند امری جدی باشد از جایی که این ورق ها در برابر ضربات سنگین مقاومت بالایی از خود نشان میدهند و به راحتی نمیشکنند باعث شده که جایگاهی خاص در صنعت ساخت سقف استخر داشته باشند.

این ضربه پذیری و نشکن بودن ورق ها باعث شده تا شما یک شنا با آرامش را در کنار دوستانتان تجربه کنید.

ورق های پلی کربنات به خوبی مانع از ورود نور خورشید به استخر میشوند و از شما در برابر اشعه های مضر مراقبت میکنند پس با وجود این ورق ها نگران پوست خود و آفتاب سوختگی نباشید.

شفافیت قابل توجه این ورق ها باعث زیبایی و چشم نوازی محیط استخر شما میشود و از جایی که قابلیت انعطاف دارند میتوانند در اشکالی زیبا پوششی جذاب را برای سقف استخر شما ایجاد کنند تا در کنار دوستانتان از یک تفریح عالی لذت ببرید.

سقف استخر پلی کربنات چیست؟ | مزایا و معایب سقف پلی کربنات + قیمت و انواع

گاها بسته به شرایط مختلف آب و هوایی افراد علاقه مند هستند که استخری رو پوشیده یا رو باز داشته باشند. اما آیا میتوان سقفی داشت که این امر را مهیا سازد؟

بله صنعت سقف های استخر این امر را آسان ساخته به شکلی که معماری این سقف ها به گونه ای طراحی شده است که در هر زمان که لازم باشد میتوانید به راحتی آن ها را باز یا بسته کنید.

این سقف ها متحرک بوده و به راحتی روی ریل هایی جا به جا میشوند و این قابلیت را دارند که همه یا بخشی از استخر شما را پوشش دهند.

اگر دوست دارید در زمستان استخری با سقف پوشیده را تجربه کنید که فضایی دلچسب و آرامش بخش همراه با نوردهی عالی داشته باشد و همچین در تابستان استخری رو باز را داشته باشید و از هوای آزاد لذت ببرید ، این پوشش های ریلی این امر را آسان ساخته اند.

قطعا ساخت استخری سرپوشیده وزیبا هزینه های بالایی دارد و افراد را از ساخت استخر سرپوشیده منصرف میکند اما امروزه صنعت ساخت سقف استخر هزینه هارا بسیار ناچیز کرده و از طرفی کیفیت و امینت کار را نیز بالا برده.

مزایای سقف پلی کربنات برای استخر

مهمترین مزایای ورقه های پلی کربناتی به کار رفته در محیط استخر به شرح زیر است:

  • فراهم کردن کاربری چهار فصله برای محیط استخر
  • فراهم کردن امکان رنگ بندی در پوشش استخر
  • مقاومت بالا در برابر فشار های فیزیکی که سبب میشود به راحتی دچار شکستگی نشوند
  • مقاوم بودن در برابر تغییرات اقلیمی نظیر تغییر دما و میزان رطوبت
  • مقاومت بسیار بالا در برابر امواج مکانیکی زلزله

از دیگر مزایای سقف استخر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

1. استفاده از سقف برای جلوگیری از اشراف و دید مستقیم مکانهای مجاور
2. قابل استفاده بودن استخر در فصول مختلف سال
3. جلوگیری از بارش باران و برف
4. امکان استفاده از سیستمهای سرمایش و گرمایش درون محیط استخر
5. جلوگیری از ورود خاک و برگ و همچنین فضولات پرندگان
6. قابلیت انتخاب رنگهای آنتی استاتیک جهت اسکلت سازه، و رنگهای موجود جهت پوششها با توجه به تنوع موجود
7. امکان استفاده از آفتاب در روز و در امان بودن از بادهای شبانه برای استفاده استخر در طول مدت شب
8. قابل اجرا بودن کلیه سیستمهای سقف متحرک به صورت یکطرف و دوطرفه
9. ظاهر زیبای سقف متحرک در مقایسه با دیوارهای حایل که برای جلوگیری از اشراف و دید مجاورین اسفاده می شود.

از مزایای سقف پلی کربنات بجای شیشه، کم وزن بودن و هزینه نصب و اجرای به صرفه آن می باشد. این سقف ها از استقامت بالایی برخوردار هستند که سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد و تقاضای آن روز به روز جهت استفاده در مکان های متنوع افزایش یابد. برای طراحی، نصب و اجرای این سقف ها به آسانی می توانید با نصاب این مدل سقف ها با موسسات معتبری مشورت نمایید.

قابلیت نصب و اجرای انواع سقف متحرک و ثابت با بکارگیری بهترین مصالح و هزینه اجرای مناسب به وسیله پرسنل این موسسات فراهم شده است. در صورت لزوم فقط کافیست به شکل رایگان در سامانه این موسسات تقاضای خود را ثبت کنید و از مشاوره های ‌کارشناسان آنها بهره ببرید. در این صورت اجرای این سقف ها با نازلترین قیمت و بهترین سطح کیفی برای کاربران عزیز به وسیله افراد ماهر و کاربلد انجام می گیرد.

با سقف های متحرک فضای استخر خود را برای همه فصل ها آماده کنید و بدور از سرما و گرمایی شدید شنا کنید .

سقف های ثابت در بسیاری از خانه هایی که استخری در حیاط و مشرف به دید دارند استفاده میشوند سقف استخر ها از ورق های پلی کربنات ساخته شده اند این ورق ها علاوه بر چشم نوازی بالایی که دارند شما را از هر نوع اشعه مضر حفظ میکنند و بسته به سلیقه مشتری میتوان از نوع شفاف یا نورگیر آن استفاده شود.

این نوع سقف استخر ها عایقی بسیار قوی در برابر حرارت ، سرما و حتی صوت هستند و برای شما فضایی آرامش بخش را ایجاد میکنند.

سقف استخر پلی کربنات چیست؟ | مزایا و معایب سقف پلی کربنات + قیمت و انواع

اجرای سقف پلی کربنات چگونه انجام می شود؟

سقف پلی کربنات به چند روش اجرا می شود که عبارتند از:

•بکارگیری ورق پلی کربنات تخت

کی از روش های اجرای سقف پلی کربنات استفاده از ورق پلی کربنات تخت می باشد. از این گونه ورق جهت نصب سقف راهرو، اجرای سایبان و سقف گلخانه ای استفاده می شود. این نوع ورق ها به دلیل انعطاف بالایی که دارند می توانند به شکل شیروانی یا قوس دار طراحی و اجرا شوند. طلق های پلی کربنات نیز به آسانی اره کاری و فرز می شوند و به سایز و شکل های متنوعی در می آیند.

•بکارگیری ورق پلی کربنات دوجداره

یکی دیگر از روش های اجرای سقف پلی کربنات استفاده از ورق پلی کربنات دوجداره می باشد. مسلما این نوع ورق ها از استقامت بیشتری در برابر آب و آتش برخوردار هستند. بدین جهت دامنه بکارگیری بیشتری را شامل می شوند. مناسب ترین مکان جهت نصب و اجرای این سقف ها برای خانه های مسکونی و گلخانه ها می باشد.

ورق پلی کربنات شفاف

یکی از جدید ترین وپرفروش ترین ورق های پلی کربنات قابلیت سفاف بودن ورق پلی کربنات در استفاده در مکان هایی مثل سقف پاسیو طبقه اول ونورگیر حبابی است این ورق پلی کربنات شفاف بوده نورواجسام پشت آن مشخص است.که نمای زیبایی به ساختمان می بخشد.

ویژگی پلی کربنات

پلی کربنات در سال های اخیر تبدیل به یک انتخاب فوق العاده محبوب برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش، علامت چهره، پوشش های پیاده رو و موارد دیگر که در آن شفافیت مورد نظر است انتخاب شده است.

از ویژگی های اصلی ورق پلی کربنات مقاومت در برابر ضربه ۲۵۰ برابر بیشتر از شیشه است و در عین حال مقاومت در برابر درجه حرارت استثنایی و استحکام کششی بالایی دارد. علاوه بر این، ورقه های پلی کربنات ما در برابر زردی، زنگ زدگی، شکستگی و هر نقص دیگری مقاوم است.

ساخت سقف پلی کربنات برای چه مکان هایی مناسب است؟

ساخت سقف پلی کربنات برای مکان های زیر کاملا مناسب است:

•نصب این سقف ها برای استخر

ساخت سقف استخر راه حلی اثربخش می باشد که از تمیزکاری این مکان خلاص شوید. تنها عاملی که بایستی در نظر گرفته شود تعیین طرح و رنگ سقف پلی کربنات هماهنگ با محیط استخر می باشد. همچنین احتمال نصب سقف متحرک برای این مکان هم وجود دارد. فواید نصب این سقف بی شمار است. نخستین و عمده ترین مزیت ان استقامت و استحکام زیاد این سقف در برابر نیرو و باد است. همچنین به دلیل فیلتر کردن پرتو نور آفتاب و پیشگیری از ورود پرتو UV, خواص شیمیایی آب استخر را عوض نمی کند.

•نصب و اجرای این مدل سقف برای پارکینگ

سقف پلی کربنات یکی از بهترین و کامل ترین نوع سایبان همراه با نورگیر کافی و ایدآل می باشد. که مناسب مکانهای مختلف مانند سقف نورگیر حیاط خوت و پارکینک اشاره کرد. مهترین متریال برای ساخت انواع نورگیراستفاده ازپلی کربنات را داشته باشید. مقاومت ورق پلی کربنات در برابر ضربه وفشارموجب شده است که به عنوان سقف پارکینگ پلی کربنات مورد استفاده قرار بگیرد.

از فوایت سقف پلی کربنات می توان به مقاومت بالای آن در مقابل رعد و برق، بارندگی و بارش برف سنگین اشاره کرد. استقامت زیاد این مصالح سبب شده است که به منزله سقف پارکینگ به کار برده شود. بکارگیری این سقف دوجداره در پارکینگ خانه سبب جذاب و زیباتر شدن محوطه می شود. همچنین به دلیل قابلیت نوردهی با بکارگیری این مصالح همواره حیاط یا پارکینگی روشن خواهید داشت. اجرای این سقف به صورت متحرک هم مقدور می باشد. بدین ترتیب به آسانی در زمان های غیر ضروری بسته شده و محوطه باز تری در اختیار خواهید داشت.

•ساخت سقف پلی کربنات پاسیو

ساخت، نصب و اجرای سقف پاسیو هم یکی دیگر از پوشش های مقاوم و مطلوب به شمار می آید. همانطور که مقدار نوردهی در پاسیو از اهمیت بسزایی برخوردار است. نصب این سقف می تواند یک گزینه مناسب و عاقلانه باشد. این سقف ها در طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوعی تولید و طراحی می شوند.

•سقف حیاط خلوت

ساخت این نوع سقف کاذب به منزله یک سقف نورگیر، خیلی رایج شده است. این گونه سقف به دلیل استقامت زیاد، تقریبا ۲۵۰ برابر شیشه مورد قبول تولیدکنندگان است. همچنین به دلیل شفافیت زیاد تحت هیچ شرایطی از ورود روشنایی به خانه جلوگیری نمی کند و مناسب ترین گزینه به منزله سایبان پلی کربنات است.

هزینه اجرای نصب سقف پلی کربنات استخر چقدر است؟

نوع ورق که همواره به چند مدل طبقه بندی می شود می تواند بر روی قیمت اجرای نصب سقف پلی کربنات اثر بگذارد. این ورق ها تک جداره، دو جداره و چند جداره می باشند. از سوی دیگر قطر و ضخامت آن هم مسئله خطیر و مهم در قیمت گذاری این محصول می باشد.

از مواردی که بایستی بدانید بر نصب این سقف ها اثرگذار است طراحی آن می باشد. همواره شامل طرح ساده و پیچیده می باشند. بدین جهت نصب و اجرای طرح های پیچیده کمی سخت می باشد و قیمت اجرای نصب سقف پلی کربنات این طرح هم بیشتر خواهد بود. در مجموع هزینه نصب و اجرای این سقف نسبت به سقف کوپل، طلق حبابی، سقف پلی کربنات، سقف پاسیو طبقه اول، اجرای سقف نورگیر به صرفه تر و ارزان تر می باشد.

سخن آخر

با ملاحظه به نکاتی که در این مبحث جهت نصب سقف پلی کربنات خواندید، نخست بایستی دکوراسیون داخلی ساختمان را درنظر بگیرید. چرا که این سقف ها دارای رنگ های متنوعی می باشند. لازم است رنگی را انتخاب نمایید که متناسب با فضای داخلی ساختمان باشد. از سویی دیگر به علت اینکه از سایر سقف ها به صرفه تر و ارزانتر می باشد خیلی مورد استقبال قرار می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید