علیرغم وسعت شهر، بخش­هایی از مونترال که مورد توجه گردشگران قرار می­گیرد در محله­های نسبتا فشرده­ای قرار دارند. موزه‌ها و مکان‌های هنری اصلی در مرکز شهر هستند، جایی­که زیباترین گذرگاه شهر را خواهید دید.

باغ گیاه­شناسی

سلام نو-سرویس گردشگری: مونترال که در سنت لارنس واقع شده است، بهعنوان یک مرکز جهانی ارتباطات و تجارت رونق یافته است. ژاک کارتیه در سال ۱۵۳۵ به اینجا آمد و قلمرو را برای پادشاه خود، فرانسوا اول فرانسه تصرف کرد. مونترال دومین شهر بزرگ فرانسویزبان در جهان است.

علیرغم وسعت شهر، بخشهایی از مونترال که مورد توجه گردشگران قرار میگیرد در محلههای نسبتا فشردهای قرار دارند. موزه‌ها و مکان‌های هنری اصلی در مرکز شهر هستند، جاییکه زیباترین گذرگاه شهر را خواهید دید.

با قدم زدن در خیابان سنت دنیس، بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های این شهر را میبینید و احساس می‌کنید که در پاریس هستید. برخی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر در اینجا هستند، هم در امتداد خیابان سنت دنیس و هم در جاهای دیگر این محله که عمدتا توسط مهاجران شکل گرفته است.

در ادامه مقاله با فهرست برترین جاذبه‌ها و کارهایی که باید در مونترال انجام دهید، درباره بهترین مکان‌های دیدنی در این شهر بیشتر آشنا شوید.

  1. بندر قدیمی

۴ جاذبه برتر گردشگری در مونترال + عکس

همانطور که در اطراف مونترال قدیمی پرسه می‌زنید، به احتمال زیاد به منطقه پرجنب‌وجوش کنار رودخانه سنت لارنس معروف به بندر قدیمی خواهید رسید. در اینجا کارهای زیادی برای انجام خواهید یافت، از سوار شدن بر چرخ و فلک غول‌پیکر یا بالا رفتن از برج ساعت معروف، تا فریاد زدن از یک زیپ‌لاین که از ارتفاعات سرگیجه‌آور در مسیرهای باز آب فرود می‌آید.

گزینه‌های آرام‌تر شامل قدم زدن در منطقه و تماشای برخی از ۱۰ نمایش جذاب هنر عمومی، تماشای یک نمایش در تئاتر یا افزایش دانش خود در مرکز علمی مونترال است. اگر حتی آن گزینه‌ها خسته‌کننده بهنظر می‌رسند، قهوه بنوشید و در یکی از پاسیوهای آفتابی بنشینید و مناظر را تماشا کنید.

  1. باغ گیاهشناسی

۴ جاذبه برتر گردشگری در مونترال + عکس

در بالای شهر در زمینی که میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ بود، پارک مزونیو محل باغ گیاه‌شناسی خارق‌العاده مونترال است. گیاهان متنوع در ۳۰ باغ و ۱۰ گلخانه نمایشگاهی رشد میکنند. باغ‌های بیرونی شامل باغ‌های زیبای ژاپنی و چینی و همچنین باغ‌هایی هستند که به گیاهان آلپی، آبی، دارویی، سایه‌دار، مفید و حتی سمی اختصاص دارند.

نمایش‌های گل رز خیره‌کننده هستند. جالب است بدانید باغی وجود دارد که به گیاهانی اختصاص داده شده است که توسط انسانهای اولیه پرورش یافته و استفاده می‌شدند. گلخانههای سر به فلک کشیده شامل جنگلهای بارانی استوایی، سرخسها، ارکیدهها، بونسای، بروملیادها و پنجینگها (درختان مینیاتوری چینی) هستند. همچنین درختکاری عظیم در محوطه و حوضچههایی برای نگهداری از انواع پرندگان وجود دارد.

  1. سنت مری ملکه جهان

۴ جاذبه برتر گردشگری در مونترال + عکس

کلیسای جامع کاتولیک مریم ملکه جهان، در شرق میدان دو کانادا، در سال ۱۸۹۴ بهعنوان نسخه کوچکتر سنت پیتر در رم ساخته شد. مجسمههای عظیم نشاندهنده قدیسان حامی ۱۳ محله مونترال در قرن نوزدهم است و همه توسط اولیندو گراتون بین سالهای ۱۸۹۲ و ۱۸۹۸ مجسمهسازی شدهاند.

مهمترین اثر هنری در فضای داخلی، صلیب فیلیپ هبرت است که در بالای سنگر غسل تعمید مرمرین قرار دارد. مجموعه‌ای متشکل از ۹ نقاشی که هفت تای آنها اثر ژرژ دلفوس است و تاریخ پرفراز و نشیب مونترال را بازگو می‌کنند.

  1. موزه مککورد

۴ جاذبه برتر گردشگری در مونترال + عکس

موزه مککورد دارای مجموعهای برجسته از نمایشگاههای تاریخ اجتماعی کانادا، بهویژه مردم بومی است. این موزه شامل مجموعه لباس‌ها، اکسسوری‌ها، لحاف‌ها و سایر منسوجات دست‌ساز است و در مجموع بیش از ۲۰۰۰۰ شی دارد و شامل آثاری از طراحان مد مونترال است.

بیش از هزار قطعه مبلمان، نقره، سرامیک، شیشه و اقلام مربوط به مواد غذایی و مصارف خانگی و همچنین اسباب‌بازی‌ها، تجهیزات ورزشی و هنرهای عامیانه، رنگ و جزئیات داخلی را به تصویر زندگی اولیه کانادایی می‌بخشند. مصنوعات و هنرهای انسانهای اولیه شامل پوشاک و لوازم جانبی، تجهیزات شکار و ماهیگیری، سلاحهای جنگی، ادوات خانگی، اقلام تشریفاتی و هنر و همچنین یافتههای باستانشناسی از فرهنگهای اولیه بومیان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید