عطسه به بازسازی مجدد بینی و تمیز کردن بینی کمک می کند و اجازه تنفس در هوای سالم را می دهد.

فواید باورنکردنی عطسه کردن برای سلامت بدن

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، عطسه از واکنش های طبیعی بدن دربرابر آلودگی های اطراف است. مهم ترین فواید عطسه به شرح زیر است:

1) بهبودی و سلامت بدن

2) تخلیه امراض از سراسر بدن

3) ایمنی از سکته تا 3 روز: عطسه برای مغز همچون سرفه برای ریه و اطراف آن است و باید بدانید خطر سکته مغزی در کمین کسانی است که عطسه شان را نگه می دارند.

4) کمک به بیرون آمدن مو از چشم

5) احساس گوارایی و لذت بیشتر از مصرف غذاها

6) جلوگیری از سخت شدن حفره های بینی: عطسه به بازسازی مجدد بینی و تمیز کردن بینی کمک می کند و اجازه تنفس در هوای سالم را می دهد.

7) عطسه با تمیز کردن مجاری تنفسی، ریه های ما را از غبار، آلودگی و دیگر مواد تحریک کننده محافظت می کند. سنسورهای داخل بینی و سینوس ها محرک ها را تشخیص می دهند و سیگنال را به مسیرهای تنفسی مژگان مویی ارسال می کنند تا آنها را خارج کنند.

8) جلوگیری از آب آوردن چشم: عطسه به تقویت چشم می انجامد و از بیماری های چشمی ازجمله آب مروارید و آب سیاه جلوگیری می کند.

9) جلوگیری از انواع سرطان های مغزی (مانند تومور): عطسه جریان خون را در سر تسریع می کند و آلودگی های خون را در مغز از بین برده و رسوبات عروق و بافت های مغز را نیز می زداید.

10) در امان بودن از مرگ تا یک روز بعد از موفقیت در عطسه: عطسه نشانه نیرومندی مغز است و کسی که در حالت نزدیک به مرگ است و نمی تواند عطسه کند و اگر با عطسه آورها به عطسه نیامد امید شفایش نیست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید