۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
کد خبر: 55409572

بسیاری از افراد نمی دانند که بالا شهر لنگرود کجاست و این شهر چند بخش دارد. به همین دلیل باید در مورد این شهر آگاهی بیشتری کسب کنند.

بالا شهر لنگرود کجاست ؟

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر قصد سفر به لنگرود را دارید باید به خوبی ویژگی ها و مشخصات این شهر را بشناسید. بسیاری از افراد نمی دانند که بالا شهر لنگرود کجاست و در مورد مشخصات این قسمت شهر اطلاعات زیادی ندارند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که به شمالی ترین بخش هر یک از شهرها، بالا شهر می گویند. تمامی شهرهای ایران دارای چند بخش مهم هستند که آنها را بالا شهر می نامند. به طور کلی اگر یک نگاه به نقشه لنگرود بیندازیم متوجه می شویم که هسته اولیه آن در کنار رودخانه است. هسته اولیه شهر در ابتدا رشد چندانی نداشته ولی بعد از چند سال این بخش رشد کرده و محبوبیت زیادی به دست آورده است. لیلا کوه را به عنوان یکی از بهترین مناطق لنگرود می شناسند که قیمت ملک در این بخش بالا می باشد.

تاریخ شهر لنگرود

شهر تاریخی لنگرود را به عنوان یکی از باستانی ترین شهرهای شمالی می شناسند که دارای جاذبه های تاریخی زیادی می باشد. بیشتر جاذبه های تاریخی که در این شهر قرار گرفته مربوط به دوران قاجار می باشد. این شهر در دوران باستان به عنوان یکی از شهرهای حاشیه دریای خزر معرفی می شده است. زمانی که دریا خشک شد این منطقه وسعت بیشتری پیدا کرد. از آنجایی که در ابتدا این منطقه باتلاقی بود برای زندگی شرایط مناسبی نداشت. اولین نشانه هایی که مربوط به این شهر شمالی می باشد برای قرن 5 هجری است. در دوران نادرشاه افشار این شهر را به عنوان یکی از شهرهای مهم و بنادر نظامی می شناختند.

البته باید بدانید که اوج معروف شدن شهر زیبای لنگرود مربوط به دوران قاجار است. در دوران قاجار این شهر شمالی را وسعت زیادی بخشیدند. محله پشته راه و بخش مرکزی این شهر در دوران قاجار بزرگ تر شد و بیشتر افراد در این مناطق زندگی می کردند. این محله اکنون به عنوان یکی از بهترین محله های لنگرود شناخته می شود. شما می توانید خانه های قدیمی زیادی را در این محله مشاهده کند. در دوران پهلوی این شهر را به عنوان یکی از شهرهای زیبای شمالی معرفی کردند و در زمان پهلوی دوم آن را به عنوان شهرستان شناختند.

بالا شهر لنگرود کجاست و ویژگی های شهر

بسیاری از افرادی که می خواهند شهر لنگرود را بازدید کنند باید در مورد ویژگی ها و مشخصات شهر اطلاعات بیشتری به دست آورند. این مسئله که تنها بدانند بالا شهر لنگرود کجاست و قیمت ملک در این بخش چقدر است کافی نمی باشد. مساحت این شهر 437 کیلومتر مربع است. اگر می خواهید از رشت به این شهر بیایید باید بدانید که حدود 60 کیلومتر را نیاز است طی کنید. از تهران تا لنگرود حدود 363 کیلومتر است. گویش گیلکی یکی از مهمترین گویش های شهرهای شمالی می باشد که در این شهر هم با گویش محلی گیلکی صحبت می کنند. بیشتر فعالیت مردم این شهر با طبیعت گره خورده است. کشاورزی و باغداری به عنوان مهمترین کسب و کار مردم شناخته می شود. پرورش ابریشم هم یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که مردم این شهر انجام می دهند.

جاهای دیدنی لنگرود گیلان

محله های شهر لنگرود

بالا شهر لنگرود کجاست و بهترین محله های شهر

برای اینکه بدانید بالا شهر لنگرود کجاست باید به خوبی محله های این شهر را از نظر موقعیت مکانی و ویژگی که دارند بشناسید. در این صورت می توانید بهترین محله های شهر را بررسی کنید. کاسگر محله یکی از مهمترین محله های شهر لنگرود است که در گذشته سفال گران در این محله زندگی می کردند. اکنون این محله را به عنوان محله متوسط شهر می شناسند. راه پشته یکی دیگر از قدیمی ترین محله های لنگرود می باشد که ویژگی ها و زیبایی های زیادی دارد. اوسر محله نیز در انتهای راه پشته است که مساحت زیادی ندارد. خراط محله یکی از مهمترین محله های شهر لنگرود می باشد که در گذشته خیاطان در این شهر زندگی می کرده اند. آزاد کله در گذشته درختان آزاد زیادی داشته و متعلق به ناصر پزشک بوده است. اکنون این منطقه را به نام لیلا شهر می شناسند که محله بسیار خوبی است.

آسیه عبدالله یکی دیگر از بخش های شهر زیبای لنگرود می باشد که به دلیل امامزاده عبدالله این محله به نام آسیه عبدالله می شناسند. این محله به عنوان یکی از محله های خوب لنگرود است. زرگر کوچه یکی از کوچه های اصلی شهر می باشد که به بخش اصلی شهر وصل می شود. از آنجایی که در گذشته زرگران در این کوچه زندگی می کردند نام آن را زرگر کوچه نامیدند. سلطان محله در گذشته به نام سوتال محله شناخته می شده است. بعد از مدتی که یک روحانی در این محله زندگی کرد نام آن را به سلطان محله تغییر داد. دباغ محله یکی دیگر از محله های خوب لنگرود است. از آنجایی که در گذشته مردم در این محله دباغی می کردند نام آن را دباغ محله گذاشتند.

بالا شهر لنگرود کجاست ؟

بهترین محله در شهر لنگرود

جمع بندی

به طور کلی باید به خوبی بدانید که محله های شهر لنگرود زیاد است و بیشتر محله ها بافت تاریخی دارند. در صورتی که می خواهید بدانید بالا شهر لنگرود کجاست باید در مورد ویژگی های بافت محله ها و موقعیت مکانی آنها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • سعیده IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    12 1
    سلام دوست عزیزی که این مطلب رونوشتین اول این که آقا سید عبد الله هست نه آسیه عبدالله این طوری می گن. اآ. سد عبدالله بله محله خوبیه بعد قصاب محله که کنارشه و دباغ محله و خیابان بابک یا کوی بابک و محله مسجد جامع و کوی یاسر کوی فشکالی که حمام قدیمی فشکالی اونجا بوده که محدوده پشت اداره برق لنگرود میشه و کوی بهزیستی . خیابان رجایی و محله سبز میدان و تک نقاط دیگه که الان مجال گفتنش نیست شما کلا اون مناطقی رو که گفتین پاکشون کنید منبعتون گزاشتتون سر کار با گفتن این منطقه ها یا احتمالا عمدی برای فروش زمین در کار هست که این مناطق رو جز مناطق مهم و خوب شهر معرفی می کنین
    • مهرداد IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      2 0
      سلام وعرض ادب من میخوام بیام اونجا زندگی کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون خواهش میکنم راهنمایی و کمک کنید ازمحبت شما سپاسگذارم ۰۹۱۳۰۰۹۲۵۰۱
    • دقیقا منم اومدم همینو بگم IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      اطلاعات ناقص و اشتباه☹️
  • مصطفی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    6 1
    تی جانه قربان . کلمه آقاسید عبدالله درسته . ویرایش بالا اشتباه بود . دباغ محله ، آقاسیدعبدالله ، قصاب محله و لیلاکوه از بهترین مناطق شهر و گرانترین هستن .
  • رضا صفاجو IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    5 0
    سلام یکی از شناسه هایی که باعث افت ارزش و تاثیر طلاعات می شود ، نا بلدی و ناآگاهی اطلاعات دهنده است . به عنوان مثال خراط محله در لنگرود ( خرّاط یعنی چوب تراش و کسی که با چوب کار میکند ) خراطی در واقع نوعی نجاری است و یکی از وسایل ساخت خراطان از چوب دستگاهی به نام چل ( chal) درست می کردن که برای ابریشم کشی بود .
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 4
    عالی بود ممنون بابت تعریف ازمحله ها من خودم خراط محله ای هستم اما ساکن تهران
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    4 0
    عالی و جالب
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    9 0
    من سالی دوبار به لنگرود می روم یک جای دیدنی به نام خرما داره
  • وطنی حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 0
    لطف کنید زین پس،نامهای چاف و چمخاله و حسین آباد و تازه آباد چاف را به شهرستان زیبای لنگرود اضافه نمایید...ممنون
  • علیرضا IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
    0 0
    من با افتخار لنگرودی متولد و ساکن تهران هستم، البته که افتخارم بخاطر لنگرودی بودنمه، هر چند مهم ایرانه، گرانی مسکن خوب همه جاگیره و متاُسفانه دامن همه مون در هر جا گرفته ولی واقعاً چمخاله به نظرم نسبت به جاهای دیگه خیلی بیشتر گران شده و غیر طبیعیه؛ درسته که بهترین ساحل شنی کشوره ولی قیمت ویلاها و زمین در حد انفجار هستش
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام خسته نباشید ممنون که بیا لنگرود شهر بامعرفت هاهستین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید