مردم بنگلادش بسیار خوش­برخورد هستند و این کشور مملو از شگفتی­ های فرهنگی است مانند ارتفاعات سرمنگال پوشیده از چای تا شن­ های طلایی زیبا که در واقع سومین ساحل طولانی جهان است. سایر نقاط برجسته شامل شهرهای شلوغی مانند داکا و همچنین مناطقی از بهشت روستایی مانند پارک ملی سانداربانس است.

سانداربان­ها(بنگلادش)

سلام نو-سرویس گردشگری: بنگلادش پوشیده از سرسبزی و همچنین تپه های مواج است. بنگلادش هر روزه با صدای اذان مسلمانان و همچنین سرودهای بودایی طنینانداز میشود و یکی از اسرارآمیزترین و شگفت انگیزترین سرزمین های آسیا است. بنگلادش همسایه هند است اما فضای کمتر توسعه‌یافته و آرام‌تری را در اینجا خواهید دید.

این کشور گذشته‌ای پرفراز و نشیب داشت که در آن ابتدا از دست بریتانیا و سپس از حکومت پاکستان آزاد شد. وقتی شما در نظر بگیرید که همه اینها در قرن بیستم اتفاق افتاده است، نشان میدهد که بنگلادش چه گذشته متلاطمی را تحمل کرده است. در نتیجه برشی از زندگی اصیل را به مسافرانی ارائه میدهد که میخواهند تصویری واقعی از منطقه داشته باشند.

مردم بنگلادش بسیار خوشبرخورد هستند و این کشور مملو از شگفتیهای فرهنگی است مانند ارتفاعات سرمنگال پوشیده از چای تا شنهای طلایی زیبا که در واقع سومین ساحل طولانی جهان است. سایر نقاط برجسته شامل شهرهای شلوغی مانند داکا و همچنین مناطقی از بهشت روستایی مانند پارک ملی سانداربانس است.

در ادامه برخی از بهترین مکان های دیدنی در بنگلادش آمده است:

  1. بازار کاکس

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در بنگلادش + عکس

بازار کاکس که به خلیج بنگال می‌ریزد، منطقه‌ای پوشیده از اسکله‌های ماهیگیری نمکی و شلوغ است.

این شهر کوچک در منتهیالیه جنوب شرقی بنگلادش بهدلیل ساحل خیرهکنندهاش که بهطول ۱۲۰ کیلومتر از شمال به جنوب در امتداد اقیانوس آرام اقیانوس هند امتداد دارد، شناخته شده است.

این سومین ساحل طولانی در این سیاره است و در آن ماهیگیران محلی را خواهید دید که به صید میپردازند و همچنین استخرهای صخرهای حبابزده و امواج فیروزهای را بههم میریزند که این مکان را به مکانی عالی برای موجسواری تبدیل میکند.

  1. سانداربانها

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در بنگلادش + عکس

سانداربانها در نقطهای قرار دارند که آبراههای قدرتمند برهماپوترا و گنگ در لبه خلیج بنگال به یکدیگر برخورد میکنند.

همانطور که انتظار دارید، این منطقه نیز دارای حیاتوحش تماشایی است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

در اینجا ببرهای بنگال را خواهید دید که در حال تعقیب حرا هستند و همچنین ماکاکهای رزوس که در سایبانها در حال چرخش هستند.

سایر نقاط برجسته عبارتند از چیتالها و همچنین کلبههای محلی که در اطراف منطقه پراکنده شدهاند و در زیر درختان خرما مخفی شدهاند.

  1. داکا

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در بنگلادش + عکس

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در بنگلادش + عکس

شهر داکا جنگلی از نوع متفاوت را به شما ارائه میدهد. داکا که در امتداد رودخانه بوریگانگا گسترده شده است، در دوران استعمار خانه راج بریتانیا و همچنین شاهزادگان مغول و امثال شاه جهان (معمار تاج محل نمادین) بوده است. امروزه بیش از ۱۷ میلیون نفر در این شهر زندگی میکنند و میتوان در آن معابد، کلیساها، بناهای تاریخی، مساجد و بازارهای رنگارنگ و معطر را دید.

تا زمانیکه اینجا هستید، حتما غذاخوری‌های کاری و گلاپ داکای قدیمی را نیز بررسی کنید.

  1. سریمانگل

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در بنگلادش + عکس

سریمانگل پایتخت چای‌کاری بنگلادش است و این منطقه مملو از رنگ‌های مختلف سبز است. این منطقه بهخاطر باران‌هایش معروف است که به رشد چای کمک می‌کند و با کاوش در ارتفاعات و دهکده‌هایی که سریمانگل را تشکیل می‌دهند، دریایی از مزارع مختلف را در اینجا پیدا خواهید کرد.

در سفر به اینجا حتما از یک کارخانه فرآوری چای محلی دیدن کنید که معمولا شامل سفر به یک خانه چشایی می‌شود تا بتوانید از یک فنجان چای معطر و در عینحال لذت بردن از منظره‌های مزارع چای لذت ببرید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید