دختر «الی کوهن»،جاسوس اسرائیلی اعدام شده در سوریه، از امارات خواست جنازه پدرش را به فلسطین اشغالی برگرداند.

درخواست کمک دختر جاسوس موساد در سوریه از امارات

به گزارش سلام نو، «صفور بن دور»، دختر «إلی کوهن»، جاسوس موساد در سوریه در گفت‌وگو با رسانه های رژیم اسرائیل از امارات و سفیر این کشور در تل‌آویو خواست برای بازگرداندن جسد پدرش از سوریه میانجی‌گری کند.

او امروز پنجشنبه در گفت‌وگو با اسرائیل۲۴ گفت که روسیه به دلیل جنگ اوکراین منزوی است و امارات می‌تواند در این زمینه به خانواده این جاسوس کمک کند.

کوهن مهمترین جاسوس موساد از زمان تشکیل رژیم غاصب فلسطین بوده و تا مشاور عالی وزیر دفاع سوریه ارتقا یافت ولی بعد از افشای جاسوسی، به دار مجازات آویخته شد.

این جاسوس (۱۹۲۴-۱۹۶۵) از مشهورترین جاسوسان رژیم صهیونیستی است که با نام جعلی "کامل امین ثابت" فعالیت داشت، و دولت سوریه پس از شناسایی و دستگیری این جاسوس، با وجود تلاش دولت‌های بزرگ برای جلوگیری از مجازاتش، او را در وسط دمشق اعدام کرد.

رژیم صهیونیستی، کوهن را از مهمترین جاسوسان خود می‌نامد، و طبق اذعان "لوی اشکول" نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی او با انتقال اطلاعاتی مهم، باعث پیروزی این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ شد.

مسؤولان سوریه این جاسوس را در ۱۸ مه ۱۹۶۵ در میدان "المرجه" اعدام و جسد او را در مکانی سری دفن کردند. رژیم صهیونیستی ده‌ها بار به صورت علنی و یا محرمانه تلاش کرد جسد این جاسوس خود را پس بگیرد، ولی همه تلاشها ناکام ماند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید