بیایید بهترین مکان­ های دیدنی در لیبریا را کشف کنیم.

پارک ملی ساپو( لیبریا)

سلام نو-سرویس گردشگری: لیبریا که توسط بردگان آزاد شده تأسیس شده است، بر اساس تاریخهای تاریکتر قرن ۱۸ و ۱۹ ساخته شده است. اما لیبریا همچنین به معنای آزادی جدیدی برای قربانیان بازگشته تجارت برده بود. با این حال، رشد از بذر استعمار در غرب آفریقا هرگز آسان نبود و امروز لیبریا زخم‌های جنگ‌های داخلی متعدد، کودتا، انقلاب‌های سیاسی و جنگ‌های قدرت را به دوش می‌کشد، بدون اینکه به شیوع فاجعه‌بار ابولا در سال‌های اخیر اشاره کنیم.

با این حال، ظاهرا همه چیز در اینجا به مسیر خود بازگشته است و مطمئنا نمیتوان منکر زیبایی مطلق در امتداد طلایی درخشان سواحل اقیانوس اطلس، در نقاط خروشان موجسواری و بین جنگلهای انبوه در داخل کشور شد!

بیایید بهترین مکان های دیدنی در لیبریا را کشف کنیم.

  1. مونروویا

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در لیبریا

مونروویا خانه بیش از یک میلیون لیبریایی است و بزرگترین شهر کشور و مکانی پر انرژی است. تاکسی‌های زیادی بر فراز جاده‌های حفره‌ای در اطراف مرکز قرار دارند، در حالیکه بلوار شلوغ خیابان برود، که بین پیچ و خم‌های رودخانه مسورادو و اقیانوس اطلس قرار گرفته، تصویری از زندگی است.

در اینجا می‌توانید منتظر محو شدن بقایای خانه‌های شهری قدیمی قرن نوزدهمی باشید. می‌توانید از موزه ملی جذاب بازدید کنید و تاریخ کودتاها و ضدکودتاها، جنگ‌های داخلی و مسیرهای سیاسی لیبریا را در هتل متروکه و وهم‌آور ”دوکور“ دنبال کنید.

  1. پارک ملی ساپو

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در لیبریا

بدون شک پارک ملی ساپو معروفترین پارک ملی لیبریا است. گفته میشود این قلمرو ۱۸۰۴ کیلومتر مربعی از جنگلهای بارانی گینه علیا یکی از بالاترین تنوع زیستی پستانداران در سراسر جهان را دارد.

مردم بیباک که ترجیح می‌دهند از جنگل‌های قدیمی بازدید کنند، می‌توانند از میمون‌های آبی کوتوله و دایانا کاکل سفید، کروکودیل‌ها، پلنگ‌ها، سمورها و شامپانزه‌ها بازدید کنند.

همچنین تاریخچه جالبی برای کشف وجود دارد، با اتفاقات تاریکی که در طول جنگهای داخلی لیبریا در اینجا رخ داده است و حتی یک هجوم تمام عیار در اوایل دوران بدبختی رخ داده است.

  1. رابرت اسپورت

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در لیبریا

رابرت اسپورت که پادشاه تمام نقاط موجسواری لیبریا است (و تعداد کمی از آنها وجود دارد)، خود را محکم در خط مقدم مسیر جدید گردشگری این کشور قرار داده است.

موجسواران با تخته در دست، اکنون برای پیوستن به گروههای موجسواری جمع میشوند و به موجهای متحرک اقیانوس اطلس برخورد میکنند.

مدرسه‌های موج‌سواری نیز برای بردن مسافران مبتدی روی امواج وجود دارند، در حالیکه دیگران فقط برای پیاده‌روی در بخش‌های ساحلی می‌آیند تا نواحی زیبای خلیج کیپ مانت را ببینند و کلیساهای چوبی و سنگی علامت تجاری را ببینند که ساحل را زیبا می‌کنند.

  1. گبارنگا

۴ نمونه از بهترین مکان­ ها برای بازدید در لیبریا

گبارنگا ممکن است یکی دیگر از شهرهای فرسوده و پراکنده بهنظر برسد که از دشت‌های گلی و جنگل‌های داخلی لیبریا سرچشمه می‌گیرند، اما این پایتخت منطقه‌ای تاریخ و میراث بیشتری نسبت به بقیه مکانها دارد.

برای اولین بار، این مکان جایی بود که چارلز تیلور، رهبر بدنام سیاسی و شورشی، اقدامات جنگهای داخلی مختلف در سراسر منطقه را در طول دهههای ۱۹۸۰ و ۹۰ هماهنگ میکرد. این شهر همچنین خانه دانشگاه کاتینگتون با بیش از ۱۰۰ سال قدمت است.

به این جاذبهها چند آبشار شگفت‌انگیز و مهمان‌خانه‌های خاکی را اضافه کنید و سپس به مکانی هیجان‌انگیز برای بازدید دور از مقصدهای ساحلی محبوب‌تر تبدیل می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید