همه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا یک شماره اضطراری مشترک، رایگان و قدیمی دارند که همه می توانند در مواقع اضطرار از خدمات آن استفاده کنند.

اولین تلفن اضطراری در جهان چند است؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ۱۱۲ شماره اضطراری در اروپاست که به صورت رایگان و ۲۴ ساعته در هر نقطه از اتحادیه اروپا در دسترس است و شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۱۱۲ به خدمات پلیس، فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی دسترسی پیدا کنند.

هرچند داشتن یک شماره اضطراری مشترک در همه جای اروپا به طور مستقیم می‌تواند به نفع شهروندان و گردشگران باشد با این حال این شماره تا حد زیادی ناشناخته است.

۱۱۲ شماره اضطراری در تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین سایر کشورهای اروپایی است. افراد در معرض خطر می توانند با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند تا به آتش نشانی، کمک های پزشکی و پلیس دسترسی پیدا کنند.

شماره اضطراری اروپا رایگان است

شماره اضطراری اروپا رایگان بوده و از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه نیز قابل دسترسی است. افزایش سطح سفر اروپایی‌ها به داخل اتحادیه اروپا باعث شد که شورای اتحادیه اروپا یک شماره اضطراری مشترک در همه ایالت‌ها معرفی کند تا ضرورت به خاطر سپردن شماره‌های ملی مختلف بسته به موقعیت مکانی فرد، برطرف شود. ۱۱۲ یک شماره آسان برای به خاطر سپردن است.

با این حال در داخل هر یک از کشورهای اروپایی شماره‌های اضطراری دیگری نیز به صورت دسترسی ملی وجود دارد و بسیاری از کشورها چندین شماره اضطراری دارند. به عنوان مثال در فرانسه می توانید با شماره ۱۵ با خدمات پزشکی، ۱۷ با پلیس و ۱۸ با خدمات آتش نشانی تماس بگیرید. اما در مواقع اضطراری، به خاطر سپردن شماره مورد نیاز برای استفاده دشوار است. گردشگران در این کشور نیز ممکن است از این شماره ها بی اطلاع باشند و بنابراین شماره ۱۱۲ ساده و به راحتی قابل یادآوری است.

به همین دلیل است که ۱۱۲ در سال ۱۹۹۱ میلادی به تنها شماره اضطراری مشترک در اروپا تبدیل شد.

شماره اضطراری مشترک اروپایی ۱۱۲ در کشورهای اروپایی زیر موجود است:

همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلبانی، گرجستان، مولداوی، ایسلند، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لیختن اشتاین، نروژ، صربستان، سوئیس، ترکیه، بریتانیا.

همچنین قانون اتحادیه اروپا مستلزم دسترسی برابر به خدمات اضطراری برای افراد دارای معلولیت است با این حال این امر هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

نکاتی درباره شماره اضطراری مشترک

گاهی اوقات چندین نفر با ۱۱۲ تماس می گیرند و یک وضعیت اضطراری یکسان را گزارش می دهند. در این موارد، اگر اپراتور فقط از شما اطلاعات اضافی خواست و سپس تماس را پایان داد، تعجب نکنید. این یک روش عادی برای جلوگیری از دریافت اطلاعات تکراری، آزاد کردن سریعتر خط تلفن و اطمینان از پاسخ دادن سریع به تماس اضطراری بعدی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی eena، مهم است که بدانید چه زمانی باید با این شماره اضطراری تماس بگیرید. تماس های نادرست، چه آگاهانه یا ناآگاهانه خدمات اضطراری را از افرادی که به کمک فوری نیاز دارند، منحرف می کند.

قدیمی ترین شماره اضطراری جهان

اولین سیستم شماره اضطراری که بعدا در نقاط دیگر جهان بکار گرفته شد، در ۳۰ ژوئن سال ۱۹۳۷ میلادی در لندن و با استفاده از شماره ۹۹۹ راه اندازی شد. پس از مدتی نیز این سیستم برای پوشش کل انگلیس گسترش یافت.

در انگلیس شماره های ۹۹۹ و ۱۱۲ هر دو به یک سرویس متصل می شوند و هیچ کدام از آنها اولویت و هزینه ای ندارند. همچنین تماس‌گیرندگانی که با ۹۱۱، شماره اضطراری آمریکای شمالی، تماس بگیرند اگر تماس در داخل بریتانیا و از طریق تلفن همراه باشد به سیستم تماس اضطراری ۹۹۹ منتقل می شود.

چند کشور با شماره‌های اضطراری دیگر

همچنین ۱۱۹ در چین به عنوان شماره تلفن استاندارد اضطراری برای آتش نشانان شناخته شده است. مشابه ژاپن، شماره تلفن اضطراری برای تماس با پلیس نیز در چین ۱۱۰ است با این حال اورژانس با شماره ۱۲۰ در چین در دسترس است.

همچنین اگر در روسیه به کمک فوریت های پزشکی، پلیس، آتش نشانی و نجات یا ضد ترور نیاز دارید، با شماره تلفن رایگان ۱۱۲ تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید