۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 55398239

کیش از مقصدهای مهم و جذاب گردشگری در جنوب ایران است و مسیر زمینی اصفهان به کیش از جمله مسیرهایی دوست‌داشتنی برای سفر به شمار می‌آید.

مسیر زمینی اصفهان به کیش

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسیر زمینی اصفهان به کیش برای بسیاری از مسافران و گردشگران مرکز ایران عزیز ما جذاب و پرطرفدار است چرا که طی این مسیر می‌توان از شهرهای مختلف عبور کرد و حسابی از دیدن هر یک به شعف و شور آمد، عبور از مسیر پیش رو لذت‌بخش و خواستنی و توقف در هر نقطه از این مسیر نیز به شدت گیرا است. لازم به ذکر است سفر به کیش از مبدأ اصفهان نه تنها با ماشین شخصی ممکن است بلکه با اتوبوس نیز راحت و در دسترس توصیف می‌شود و البته برای رسیدن به کیش مسیر مستقیم زمینی وجود ندارد و بایستی از یک مقصد به عنوان مقصد میانی برای دسترسی به کیش استفاده کرد.

دو مسیر برای سفر زمینی از اصفهان به کیش

مسیر زمینی اصفهان به کیش به طور کامل به انتخاب شما بستگی دارد و مدت زمانی که صرف آن می‌شود تأثیرپذیر از میزان توقف و تعداد آن در طول مسیر و همین‌طور اقامت در شهرهای زیبای بین راه و دیدن جاذبه‌های آن‌ها است. برای رسیدن از اصفهان به کیش بایستی به بندرعباس رفت و از طریق این دیار و بندرهای آن به وسیله شناور به کیش دسترسی پیدا کرد از این رو دو مسیر پیشنهادی سیرجان و شیراز، مسافت هر یک تا بندرعباس و مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

مسیر سیرجان: اصفهان، شهرضا، آباده، بزرگراه آباده- صفاشهر، بزرگراه سیرجان – شهر بابک، سیرجان، بندرعباس

مسافت این مسیر ۹۳۲ کیلومتر است و به ۱۲ ساعت رانندگی نیاز دارد.

مسیر شیراز: اصفهان، شهرضا، سمیرم، یاسوج، شیراز، فسا، بندرعباس

مسافت این مسیر ۱۰۷۴ کیلومتر تخمین زده شده و ۱۳ ساعت رانندگی لازم است.

مسیر زمینی اصفهان به کیش

رفتن از اصفهان به کیش و ویژگی‌های منحصربه فرد جزیره

مسیر زمینی اصفهان به کیش از جمله مسیرهای ممکن برای دسترسی به این جزیره هیجان‌انگیز به شمار می‌رود و می‌توان در زمان پیمودن این مسیر از تماشای زیبایی‌ها و طبیعت و جذابیت شهرهای میان راه به وفور لذت برد. با توجه به اینکه کیش، این مقصد دیدنی در میان آب‌های پر خروش خلیج همیشه فارس قرار دارد به صورت مستقیم امکان دسترسی به آن وجود ندارد و بایستی بعد از طی کردن مسیری زمینی به وسیله شناور و از طریق مسیر دریایی به جزیره رسید. برای رسیدن به کیش نیاز به مقصدی میانی احساس می‌شود و شمار زیادی به بندرعباس و بنادر آن مراجعه می‌کنند و در صورت همراه داشتن خودرو شخصی به وسیله لندینگ کرافت و در صورتیکه به وسیله اتوبوس مسیر زمینی را از اصفهان طی کرده باشند با شناورهای حمل مسافر به کیش می‌رسند.

مسیر زمینی اصفهان به کیش تنها یک مسیر نیست و به طور کلی می‌توان از دو مسیر به جزیره کیش با جاذبه‌های فراوان طبیعی و تفریحات متعدد و متنوع آن رسید، هر یک از این مسیرها جذابیت خاص خود را دارند و با پیمودن هر کدام بخشی از زیبایی‌های اصفهان تا کیش قابل درک است. پیش از اینکه درباره مسیرهایی که برای این سفر بی‌بدیل و تکرارنشدنی توضیحاتی داده شود خوب است بیشتر از جاذبه‌های کیش و دلیل سفر گردشگران داخلی و خارجی آن بدانیم، جزیره کیش در استان هرمزگان جذاب قرار گرفته و به لحاظ آب و هوایی دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و سالانه دو میلیون مسافر و گردشگر را از داخل و خارج ایران عزیز به خود جذب می‌کند و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان، تفریحات آبی، غیرآبی و دریایی هیجان‌انگیز، مراکز خرید پر شمار و هتل‌هایی با کیفیت بالا است.

مسیر زمینی اصفهان به کیش

سفر از اصفهان به کیش

مسیر زمینی اصفهان به کیش یکی از راه‌های سفر به این جزیره با طبیعت جذاب آن است و فارغ از اینکه از دو مسیر می‌توان به صورت زمینی با اتوبوس و ماشین شخصی به کیش دسترسی پیدا کرد، امکان سفر به این جزیره به وسیله هواپیما نیز وجود دارد و به طور معمول می‌توان با استفاده از ایرلاین‌های معراج، آتا و کیش ایر به صورت سیستمی یا چارتری از مبدأ اصفهان به مقصد کیش پرواز داشت و در کمترین زمان ممکن مسافت هوایی بین این دو نقطه را طی کرد لازم به ذکر است این سفر هوایی در شرایط مطلوب و مساعد آب‌وهوایی ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد که به شدت از سفر زمینی مدت زمان کمتری را برای صرف کردن نیاز دارد و به همان میزان هزینه بیشتری برای انجام آن لازم است.

به جز مسیر زمینی اصفهان به کیش و مسیر هوایی آن، مسیر ریلی نیز وجود دارد که بایستی توجه کنیم که این مسیر ریلی به صورت مستقیم به جزیره نمی‌رسد و همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برای رسیدن به کیش از طریق زمینی و ریلی بایستی به یک مقصد میانی رفت که به طور معمول این مقصد میانی بندرعباس دوست‌داشتنی است، می‌توان از ایستگاه راه‌آهن اصفهان به مقصد بندرعباس بلیطی تهیه کنید و در این مسیر ریلی میبد، یزد، بافق، احمدآباد و سیرجان را پیش از رسیدن به ایستگاه راه‌آهن بندرعباس ببینید. لازم به ذکر است طی کردن این مسیر ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد و باید بعد از رسیدن به بندرعباس به یکی از بنادر آفتاب، لنگه و چارک رفته و از طریق شناورهای موجود در این بنادر به کیش دلربا قدم گذاشت.

مسیر زمینی اصفهان به کیش

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید