هرمز از جزایز زیبا و دیدنی جنوب ایران است و اینکه چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم سؤال مهمی بسیاری از گردشگران محسوب می‌شود.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم

سلام نو _ سرویس گردشگری: مسافران زیادی جویا می‌شوند که "چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم" و برای پاسخ به آن خوب است درباره موقعیت مکانی و ویژگی‌های این جزیره بدانیم و بعد درباره نحوه دسترسی به آن را از طریق بندرعباس پی ببریم. هرمز که تنها ۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد در میان آب‌های خلیج همیشه فارس زیبا در نزدیکی بندرعباس قرار گرفته و با خاکی شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد خود توانسته مسافران و گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و به طور معمول این مسافران خود را به واسطه بندرعباس به هرمز می‌رسانندد، البته گردشگرانی که به جنوب و بندرعباس سفر می‌کنند نیز تمایل به گشت و گذاری نیم تا یک روزه در هرمز دارند.

موقعیت جغرافیایی هرمز و سفر به آن

برای اینکه بدانیم و در جریان قرار بگیریم که چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم، نیاز است تا در وهله اول از موقعیت جغرافیایی و مکانی جزیره اطلاعاتی کسب کنیم و نسبت به آن آگاهی داشته باشیم. جزیره هرمز از زیباترین جزیره‌هایی است که در جنوب ایران می‌توان شاهد بود، این جزیره کوچک به لحاظ تقسیمات کشوری در استان هرمزگان واقع شده و با وجود قرارگیری در دل خلیج همیشه فارس به نحوی همسایه تنگه هرمز محسوب می‌شود و به این دلیل دارای شرایط خاص و موقعیت جالبی است علاوه بر این جزیره هرمز در ۲۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد و به این علت مراودات آن با بندرعباس به نسبت دیگر نقاط و جزیره‌های منطقه بیشتر است.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم
جزیره هرمز

در راستای دانستن درباره اینکه چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم، خوب است بدانیم که این جزیره پر از شگفتی ۴۲ کیلومتر مربع مساحت دارد و بلندترین نقطه آن ۱۸۶ متر از دریا ارتفاع گرفته و با توجه به سرشماری آخری که در کشور انجام شده هرمز جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر را در خود جای داده است و گفتنی است که یک یک مردمان آن خوی مهربانی دارند و صمیمیت از عناصر زیبایی است که می‌توان به راحتی با آن‌ها تجربه کرد. سفر به هرمز در هر فصلی از سال ویژگی مختص خود را دارد و بسیاری با توجه به اقلیم منطقه که گرم و مرطوب است ترجیح می‌دهند در فصول سرد سال این مقصد گردشگری را برای سفر انتخاب کنند تا در شرایط آب‌وهوایی معتدلی به گشت و گرد و دیدن جاذبه‌های هرمز بپردازند.

سفر از بندرعباس به جزیره هرمز

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم برای شمار زیادی از مسافران جنوب ایران اهمیت دارد چرا که این جزیره با توجه به اینکه چندان بزرگ نیست اما دیدنی‌های فراوانی دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند به همین دلیل هر گردشگری که قصد سفر به آن را داشته باشد بدون شک به گزینه رفتن از بندرعباس به هرمز فکر می‌کند. برای دسترسی پیدا کردن از بندرعباس به هرمز نیاز است تا سفری دریایی را سپری کنیم و به وسیله شناورهای حمل مسافر بین این دو نقطه جابه‌جا شویم، از این رو تنها یک اسکله در بندرعباس دوست داشتنی ما را به هرمز می‌رساند و آن اسکله شهید حقانی است که به صورت روزانه شناورهایی از آن در ساعت‌هایی منظم به سمت جزیره هرمز حرکت می‌کنند.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم
اسکله شهید حقانی بندرعباس

اگر بپرسیم که چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم در جواب دریافت می‌کنیم که به وسیله شناورهای حمل مسافر و از طریق سفر دریایی ۱ ساعته می‌توان از اسکله شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز دسترسی پیدا کرد و شاهد جلوه‌های طبیعت در این جزیره بی‌نظیر بود. لازم به ذکر است که برای خرید بلیط شناورها در اسکله شهید حقانی بایستی به صورت حضوری اقدام کرد و در حال حاضر امکان خرید بلیط به صورت آنلاین وجود ندارد اما اگر تمایل دارید تا پیش از سفر خود به هرمز برای رفتن به آن برنامه‌ریزی داشته باشید و معطل نشوید، خوب است بدانید که شناورها هر روز از این اسکله در ساعت‌های ۷:۰۰، ۹:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰ و ۲۱:۰۰ حرکت دارند و پیشنهاد می‌شود ۳۰ دقیقه قبل از حرکت در مکان مسافرگیری اسکله حضور داشته باشید.

نکته حائز اهمیت درباره چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم این است که بلیط تهیه شده در اسکله شهید حقانی برای رفتن به جزیره هرمز تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد و خوشبختانه طی این مدت نمی‌سوزد و در صورتیکه به هر دلیلی پس از تهیه بلیط شناورها نتوانستید در ساعت مقرر به محل مسافرگیری برسید می‌توانید تا ۲۴ ساعت بعد از لحظه خرید بلیط از آن استفاده کنید. مورد دیگر مبلغ جابه‌جایی با شناور از بندرعباس به جزیره هرمز است که در اصل بلیط با ۶۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. در نهایت گفتنی است که در بعضی از روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل پر شمار بودن مسافران هرمز، میزان رفت و آمد و تردد به این جزیره بیشتر می‌شود و چه بسا هر نیم ساعت نیز حرکتی به سوی آن از بندرعباس صورت پذیرد.

چگونه از بندرعباس به جزیره هرمز برویم
اسکله شهید حقانی
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید