ایلان ماسک میلیاردر مشهور آمریکایی که به تازگی مالک توییتر شده است مورد حمله تند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت.

حمله تند بایدن به توییتر: توییتر ابزار انتشار دروغ است!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت: رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، شبکه اجتماعی توییتر ابزار دروغ پراکنی در سراسر جهان است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد، ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی که اخیرا شبکه اجتماعی توئیتر را خرید، در این معامه یک ابزار انتشار دروغ در سراسر جهان را خریده است.

توییتر تحت رهبری ایلان ماسک روز جمعه اخراج نیمی از نیروی کارش را اعلام کرد اما توضیح داد کاهش نیروها در تیم مسئول جلوگیری از انتشار اطلاعات دروغ کمتر بوده است.

هم‌زمان با اخراج پنجاه درصد از کارمندان توییتر، چند برند مشهور نیز تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به دلیل نگرانی در خصوص سیاست‌های تعدیل محتوا در این رسانه اجتماعی متوقف کردند.

بایدن: توئیتر ابزار دروغ‌پراکنی در جهان است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در یک مراسم جذب حمایت مالی گفت: "اکنون چزی که همه ما نگرانش هستیم این است: ایلان می‌آید شرکتی را می‌خرد که به ارسال و اشاعه دروغها در سراسر جهان می‌‍پردازد...دیگر در آمریکا ویراستاری وجود ندارد. دیگر ویراستاری نیست. چطور ما انتظار داریم بچه‌ها بتوانند مسائل خطیر را بفهمند؟"

کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفت، جو بایدن صراحتا درباره لزوم کاستن از سخنرانی های اشاعه‌دهنده نفرت و اطلاعات غلط حرف زده است.

او اظهار کرد: چنین باوری شامل حال توییتر هم می‌شود و به فیسبوک و هر رسانه اجتماعی دیگری که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات دروغ منتشر کنند تسری می‌یابد.

این در حالی است که ایلان ماسک وعده داده بود، آزادی بیان را بازیابی کرده و اجازه نخواهد داد توییتر دوباره به "جهنم‌ دره" ای که بود تبدیل شود. با این حال شرکت های بزرگ تبلیغات دهنده ماه‌هاست نسبت به تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک اظهار نگرانی کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید