۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: 55396296

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی جاده چالوس از جمله روستای سپهسالار، آبشار هریجان و غار یخ مراد می پردازیم.

جاهای دیدنی جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس یک مسیر صد و شصت کیلومتری است که کرج را به چالوس متصل می کند. این جاده زیبا به سبب دیدنی هایی که در مسیر آن قرار دارد محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال به شمار می رود. در ادامه می خواهیم به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی جاده چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

غار یخ مراد

یکی از خاص ترین و تماشایی ترین جاهای دیدنی جاده چالوس بدون تردید غار یخ مراد است. این غار که در کیلومتر هفتاد جاده چالوس واقع شده است بیش از همه با قندیل های یخی خود شناخته می شود. نکته منحصر بفرد این غار این است که قندیل هایش به جای اینکه از سقف آویزان باشند به شکل ستون های کریستالی از زمین سر بر آورده اند. علاوه بر این ستون های یخی در این غار تالارها و دریاچه های کوچک یخ زده نیز هست که در کنار یکدیگر جلوه ای ویژه را به غار یخ مراد می بخشند. این غار در اوایل فصل بهار در زیباترین و تماشایی ترین حالت خود قرار دارد. غار یخ مراد در منطقه گچسر و در نزدیکی دو روستای آزادبر و کهنه ده قرار دارد.

آبشار هریجان

آبشار هریجان نه تنها یکی از جاهای دیدنی جاده چالوس بلکه یکی از مشهورترین آبشارهای کل مازندران محسوب می شود. این آبشار که در دل روستایی به همین نام قرار گرفته است واقع در چهار کیلومتری سیاه بیشه در نزدیکی گردنه معروف هزارچم است. آبشار هریجان و منطقه اطراف آن به دلیل سرسبزی بی حد و حصر و همینطور وجود گل های وحشی و پرندگان مهاجر در آن از زیبایی شگفت انگیزی برخوردار است. در سفر به این منطقه زیبا سعی کنید از ورود به محدوده پشت تاج آبشار پرهیز کنید. چرا که احتمال برخورد با حیوانات وحشی از قبیل پلنگ و خرس در این منطقه بالاست.

جاهای دیدنی جاده چالوس

روستای سپهسالار

روستای سپهسالار

روستای مشهور سپهسالار نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی جاده چالوس به شمار می رود. این روستا در پنج کیلومتری غرب جاده چالوس و در پانزده کیلومتری سد کرج واقع شده است. از آنجایی که روستای سپهسالار در ابتدای جاده چالوس قرار دارد دارای فاصله بسیار نزدیکی با تهران است و پایتخت نشینان می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به این منطقه گردشگری برسانند. مهمترین جاذبه های طبیعی روستای سپهسالار رودخانه و آبشار این روستا است که اولی در مرکز آن و دومی در فاصله دو کیلومتری با این روستا واقع شده اند. آبشار زیبای سپهسالار که بین دو صخره قرار گرفته است با ارتفاع ده متری خود منظره ای زیبا و دیدنی را پیش چشم گردشگران قرار خواهد داد. دیگر جاذبه روستای سپهسالار مقبره امامزاده ابراهیم است که در دل یک غار واقع شده است.

آبشار خور

آبشار خور نیز یکی دیگر از آبشارها و جاهای دیدنی جاده چالوس است. این آبشار نیز دارای فاصله ای نزدیک با تهران است و فاصله آن با کرج تنها هفده کیلومتر است. این آبشار پنجاه متری در نزدیکی روستای خور واقع شده است. یکی از جذابیت های ویژه مسیر منتهی به آبشار خور وجود درختان پرشمار سیب، گیلاس و آلو در این مسیر است. اگر می خواهید از گرمای تابستان بگریزید و تفریحی دلپذیر را تجربه کنید حتما سری به محدوده این آبشار تماشایی بزنید. خنکای هوای منطقه خور و خصوصا محدوده آبشار آن همه ساله گردشگران زیادی را در فصل تابستان راهی این منطقه می کند.

روستای ارنگه

از جمله دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی جاده چالوس می توان از روستای ارنگه نام برد. این روستا که در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است در حقیقت تشکیل شده از مجموعه روستاهای جی، گوراب، سیجان، ابهرک و چاران است. منطقه ارنگه در میان دو کوه گورا و پورا قرار گرفته است و مقبره امامزاده حسین نیز در همین روستا قرار دارد. همچنین قدیمی ترین چنار ایران نیز در حیاط همین امامزاده قرار دارد. قبرستان این روستا نیز دارای قدمتی چند هزار ساله است و یک اثر تاریخی به شمار می رود. آبشار نود متری هفت چشمه که یکی از مرتفع ترین آبشارهای مازندران است نیز در محدوده روستای ارنگه واقع شده است.

روستای شهرستانک

روستای شهرستانک نیز یکی از محبوب ترین روستاها و جاهای دیدنی جاده چالوس می باشد. این روستا در کیلومتر چهل و چهار جاده چالوس و در نزدیکی منطقه آسارا قرار دارد. جالب است بدانید که شهرستانک ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است و کاخی در این روستا قرار دارد که محل استراحت و تفرجگاه این شاه قاجاری بوده است. رودخانه زیبای روستای شهرستانک، چشمه گله گیله که سرچشمه همین رودخانه است و درختان انبوه گردو، توت، سیب، زردآلو و آلبالو از جمله جاذبه های این منطقه هستند. در این روستا یک درخت سرو اورس با قدمتی دو هزار و هشتصد ساله نیز قرار دارد. تپه شنستون و قلعه دزدبند از دیگر دیدنی های شهرستانک به شمار می روند.

جاهای دیدنی جاده چالوس

پیست اسکی دیزین

دیزین

پیست اسکی دیزین یکی از معروف ترین جاهای دیدنی جاده چالوس محسوب می شود. دیزین که در فاصله هفتاد و پنج کیلومتری از شهر کرج قرار دارد یکی از مقاصد محبوب برای انجام تفریحات زمستانی است. دیزین در فصل زمستان دارای درجه حرارت منفی بیست درجه سانتیگراد است و از تابستان های بسیار خنک و مطبوعی نیز برخوردار است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید