۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 55396160

بانوانی که چادر را به عنوان پوشش خود انتخاب می کنند، مشخصا حجاب کامل برایشان از میزان اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین مایلند چادری خریداری نمایند که برجستگی های بدنشان را نمایش ندهد و هنگام حضور در اجتماع، احساس راحتی داشته باشند.

نکات مهم خرید چادر مشکی

چادر پوشش کاملی است که پوشیدن آن از زمان قاجار در بین بانوان مرسوم شد. البته که چادر در ابتدای به رسمیت شناخته شدنش به شکل امروزی نبود و به لحاظ طراحی، تفاوت هایی با مدل هایی که هم اکنون بانوان به سر می کنند، داشته است. اما شکل و شمایل کلی آن به همین صورت بوده و ویژگی اصلی آن که همان پوشانندگی کامل است، تا به امروز دست نخورده باقی مانده است. بنابراین به سبب داشتن همین ویژگی، انتخاب بسیاری از بانوان ایرانی برای حضور در جامعه می باشد. چون همانطور که می دانید، حجاب کامل به معنای مصونیت کامل از دید نامحرمان و مردانی که در اجتماع حضور دارند و با وجود پوشش کاملی همچون چادر، امکان به گناه افتادن مردان غریبه و نامحرم کمتر است.

بنابراین قصد داریم تا در این مطلب، مختصری راجع به حجاب با چادر، انواع چادر مشکی، نکات خرید چادر مشکی و چادر مناسب برای افراد چاق و لاغر خدمت شما خوانندگان گرامی ارائه دهیم. بنابراین اگر مایل به اطلاعات بیشتری در خصوص چادر مشکی و نکات مربوط به آن هستید، در ادامه همراه ما باشید.

انواع چادر مشکی (عربی، لبنانی، قجری و ...)

برای اینکه انتخاب بهتری در هنگام خرید چادر داشته باشید، باید انواع چادر مشکی های موجود در بازار را بشناسید و با طراحی آن ها آشنا شوید. سپس با توجه به اندازه قد و میزان چاقی یا لاغری و فرم بدنتان، یک نمونه که از همه مناسب تر است را خریداری نمایید. اما به طور کلی می توان گفت که مشاهدات ما در جامعه نشان می دهد که چادرهای مشکی یکسره و ساده، بیشترین طرفدار را در بین سایر نمونه ها دارد. نگهداری این چادرها نسبت به مدل های دیگر کمی سخت تر است و بهتر است با دوختن یک تکه کش پهن در قسمت سر چادر، بر روی سر فیکس شود تا چادر از روی سر تکان نخورد و حجاب شما به شکل کاملی حفظ شود.

اگر برای معرفی انواع چادر آماده هستید، پس بدون مقدمه چینی بیشتر، به سراغ توضیحات مربوط به هر کدام می رویم.

  1. چادر عربی

چادر عربی ابتدا پوشش زنان عرب در کشور عربستان و عراق بوده اما رفته رفته وارد بخش هایی از ایران شد و زنان خوزستانی نیز از این پوشش استفاده می کردند. اعراب به این نوع چادر عبایه می گویند که به معنای پوشش زنانه است. در واقع این نوع چادر همچون عبای آخوندی است؛ با ابن تفاوت که به جای سرشانه ها، بر روی سر قرار می گیرد و دست ها از آستین ها بیرون می آید. چادر عربی در انواع ساده، مجلسی و نگین دوزی شده در بازار موجود است. نوع دیگری از چادر عربی، چادرهای جده و اماراتی است.

چادر عربی نگین مانا

  1. چادر لبنانی

چادر لبنانی را به واسطه داشتن آستین ها، می توان به یک مانتوی شالدار تشبیه کرد. تفاوت چادرهای عربی با چادرهای سنتی، در نحوه طراحی آن است. برای مثال در چادرهای سنتی، چیزی به نام آستین نداریم و بانوان باید از دستان خود برای نگه داشتن چادر استفاده کنند. در صورتی که در چادرهای لبنانی یا عربی، نیازی به نگهداشتن چادر با دست ها نیست و دستان شما درون آستین ها قرار می گیرد و قسمت بالایی چادر با تکه ای کش پهن بر روی سر فیکس می شود. چادر لبنانی نیز مانند چادر عربی در دو نوع ساده و طرحدار تولید می شود که مدل های طرحدار آن دارای جواهردوزی و نگین دوزی بر روی قسمت سر و آستین ها می باشند. طراحی چادر بحرینی نیز چیزی بین چادر لبنانی و چادر عربی است.

چادر لبنانی آستین بلند کار شده

  1. چادر قجری

اگر بخواهیم طراحی چادر قجری را توصیف کنیم، باید بگوییم که دو قسمت کلی دارد. قسمت دامن چادر و قسمت بالایی که با عنوان دستک نیز شناخته می شود. طراحی این مدل چادر از زمان قاجار در ایران مرسوم شد و به همین سبب به آن چادر قجری می گویند. امروزه نیز این چادر مورد توجه بسیاری از بانوان ایرانی قرار گرفته است اما تغییرات جزئی نیز در طراحی و دوخت آن انجام شده است. امروزه این چادرغالبا با پارچه حریر اسود دوخته می شود و برای ایستادن روی سر، نیاز به کش دارد. همچنین به دلیل اینکه فرمی شبیه به چادر سنتی دارد، نیاز به روگیری دارد. چادر حسنا کمری نیز بی شباهت به چادرهای قجری نیست.

چادر قجری کمری قد 150

  1. چادر سنتی

چادر سنتی در واقع اولین نوع چادری بوده که زنان ایرانی به سر می کردند. این چادر ساده ترین نوع طراحی را در میان سایر چادرها دارد و خاستگاه آن از دوران صفویه می باشد. برخلاف چادرهای لبنانی و عربی نیاز به روگیری کامل دارد؛ چرا که آستین ندارد و دستان شما مرتبا درگیر نگه داشتن چادر است. اما با همه این تفاسیر، باز هم ترجیح اغلب بانوان است.

https://www.jhiva.com/imgs/1614081276.jpg

  1. چادر ملی

نوع دیگری از چادر با طراحی جدید و امروزی، چادر ملی است. این چادر علاوه بر اینکه پوشش کاملی دارد، نگهداشتن آن بسیار آسان است و نیاز به روگیری کامل ندارد. همچنین دستان شما برای نگهداشتن کیف یا کیسه های خرید یا بغل کردن کودکتان آزاد است و از این بابت خیالتان آسوده می باشد. در طراحی چادر ملی از طرح های چادر لبنانی و عربی وام گرفته شده است. با این تفاوت که چادر ملی همانند چادر عربی و لبنانی جلوباز نمی باشد و قسمت جلویی چادر، با دکمه و زیپ بسته می شود.

https://www.jhiva.com/imgs/1592039165.jpg

چادر ملی، چادر دانشجویی و چادرهای خبرنگاری طراحی نسبتا مشابهی دارند و در یک سری جزییات با یکدیگر متفاوتند.

خرید چادر مناسب برای افراد چاق یا لاغر

بانوانی که چادر را به عنوان پوشش خود انتخاب می کنند، مشخصا حجاب کامل برایشان از میزان اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین مایلند چادری خریداری نمایند که برجستگی های بدنشان را نمایش ندهد و هنگام حضور در اجتماع، احساس راحتی داشته باشند. بنابراین بهتر است که با توجه به نوع فرم بدنشان، چادر خود را انتخاب کنند. برای مثال افرادی که فرم بدنی پر و نسبتا چاقی دارند، بهتر است از چادرهای قجری برای پوشش استفاده کنند. این چادرها به واسطه داشتن دامن، برجستگی های پایین تنه شما را حتی در زمان وزش باد نشان نمی دهند. اما از سوی دیگر نیاز به روگیری شدید در قسمت بالاتنه دارند.

از آنجایی که بانوان عرب، زنانی درشت هیکل و چهارشانه هستند، چادرهای عربی، لبنانی و بحرینی نیز انتخابی مناسب برای بانوان چاق و درشت هیکل می باشند. البته از آنجایی که جلوی چادر باز است، کمی هم نیاز به روگیری دارید. چادرهای عربی و لبنانی انتخاب مناسبی برای افراد لاغر یا قد کوتاه نیست. چرا که افراد لاغر به دلیل کم بودن عرض شانه هایشان، در این چادرها به اصطلاح گم می شوند و هماهنگ با فرم بدنشان نیست. اما از سوی دیگر چادرهای ملی، دانشجویی و خبرنگاری، هم برای افراد درشت هیکل و هم برای افراد لاغر مناسب است.

چادر حسنی قجری مدرن

چادرهای مدل حسنا کمری و چادر سنتی نیز هم برای افراد لاغر و هم برای افرادی با اندام متوسط مناسب می باشند. اما چادر سنتی انتخاب خوبی برای بانوان درشت هیکل نیست، چون با وزش باد چادر به بدنشان می چسبد و برجستگی های بدن نمایان می شود. به خصوص اگر چادر از جنس پارچه های نازک مثل حریر باشد. اما چادرهای سنتی و از پارچه های ضخیم مثل کرپ، می تواند انتخاب مناسبی برای افراد چاق باشد.

خرید چادر مشکی از سایت ژیوا

برای خرید چادر مشکی با قیمت مناسب که هماهنگ با فرم بدنی تان باشد، می توانید خرید خود را از فروشگاه حجاب ژیوا انجام دهید. این وبسایت عرضه کننده انواع لوازم حجاب مانند چادر، هد شال، ساق دست، جوراب، پاپوش در مدل های ساده و مجلسی می باشد که هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهد.

منبع : www.jhiva.com

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بهرام IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
    0 0
    چادرمجلسی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید