۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
کد خبر: 55395735

در این مقاله شما را با جاهای دیدنی میبد و ویژگی های خاص و منحصر به فرد آن ها آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی میبد

سلام نو-سرویس گردشگری: میبد یکی از نقاط توریستی استان یزد می باشد که جزو غنی ترین نقاط این استان از نظر جاذبه های تاریخی، مذهبی، توریستی و ... نیز محسوب می گردد. بسیاری از توریستان و گردشگرانی که یزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. بعد از بازدید از شهر یزد به شهرستان میبد مراجعه می کنند. این شهر تاریخی بر اساس افسانه ها و داستان های تاریخی به دستور کیومرث یکی از پادشاهان بزرگ ایران، بنا گردیده است. در حال حاضر نیز شما می توانید آثاری از یک شهر تاریخی را در میبد مشاهده فرمایید. در ادامه شما را با جاهای دیدنی میبد و ویژگی های آن ها آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با برترین جاهای دیدنی میبد :

نارین قلعه :

نارین قلعه بی شک برجسته ترین و مهم ترین جاذبه تاریخی شهر میبد می باشد که بان نامه قلعه نارنج نیز شناخته می شود. این قلعه نماد تاریخ کهن و باستانی شهر میبد می باشد که ثابت می کند این منطقه از دوران و حکومت های باستانی ایران تا به امروز از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. قدمت این قلعه باشکوه تاریخی به زمان ساسانیان باز می گردد. اما داستان ها متعددی در زمینه این قلعه مطرح است که برخی از آن ها حاکی از ساخت این قلعه در زمان سلیمان نبی می باشند. به شما توصیه می کنیم در هنگام بازدید جاهای دیدنی میبد، از نارین قلعه غافل نشوید.

کاروانسرای شاه عباسی :

یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی میبد، کاروانسرای شاه عباسی می باشد. این کاروانسرا در بین توریستان داخل و خارجی که به شهر میبد سفر می کنند بسیار محبوب می باشد. از مهم ترین ویژگی های این بنای تاریخی می توان به معماری و نحوه ساخت بی نظیر آن اشاره کرد. به طوری که شما می توانید هنر معماری سنتی ایران را در این بنا مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که کاروانسرای شاه عباسی میبد جزو برترین و کامل ترین کاروانسراهای بین راهی تاریخی کشور می باشد که دارای بخش های مختلفی می باشد. از مهم ترین بخش های این مکان تاریخی می توان به حیاط مرکزی، حوضخانه، مهتابی، اتاق های اقامتی، ایوان های زیبا، چها هشتی و ... اشاره کرد.

جاهای دیدنی میبد

جاهای دیدنی میبد

برج کبوتر خانه :

یکی از متفاوت ترین جاهای دیدنی میبد، برج کبوتر خانه می باشد. این جاذبه توریستی در بین تمام جاذبه های تاریخی، طبیعی و ... میبد و استان یزد بی رقیب می باشد. برج کبوتر خانه میبد از معماری متفاوت و بسیار بی نظیری برخوردار است. به طوری که بسیاری از توریستان و گردشگرانی که به شهر یزد سفر می کنند از این جاذبه تاریخی به عنوان عجیب ترین ان ها یاد می کنند. برج کبوترخانه در واقع یک برج دایره ای شکل و سه طبقه می باشد که نظم کم نظیری در معماری آن حاکم است. این برج از گذشته تا به امروز همواره محک سکونت کبوتران بسیاری بوده است که توسط کشاورزان تغذیه می شده اند.

مسجد جامع میبد :

مسجد جامع میبد بعد از نارین قلعه، در لیست برترین جاهای دیدنی میبد قرار می گیرد. مسجد جامع میبد یک مجموعه از مساجد کنار هم قرار گرفته می باشد که هر کدام از آنها معماری زیبا و چشم نوازی دارند. مسجد جامع میبد جزو معدود مساجد ایوان دار استان یزد می باشد که از بخش های مختلفی نیز تشکیل شده است. از مهم ترین بخش های این مسجد تاریخی می توان به دیوار مرکزی، شیستان، ایوان و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که شبستان های این مسجد به دو نوع زمستانی و تابستانه تقسیم بندی می شوند.

قلعه مهرجرد :

قلعه مهرجرد یکی از باشکوه ترین جاهای دیدنی میبد می باشد که قدمت آن به زمان حکومت افشاریان باز می گردد. این قلعه تاریخی دارای سه طبقه و ساختار کهن آن تا به امروز حفظ شده است. به طوری که درب چوبی و قدیمی این قلعه همچنان بر روی آن قرار دارد. معماران وقت از طرح ها و نقش های مختلفی مثل گل و ... برای ساخت این قلعه استفاده کرده اند. مصالح اصلی این قلعه خشت و چوب می باشد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر میبد به شما توصیه می کنیم که علاوه بر نارین قلعه از قلعه مهرجرد نیز بازدید فرمایید.

جاهای دیدنی میبد

جاهای دیدنی میبد

یخچال میبد :

یخچال میبد از اماکن توریستی و جاهای دیدنی خاص شهر میبد می باشد. زمان ساخت دقیق این یخچال تا به امروز به طور دقیق مشخص نشده است. اما بررسی های تاریخی انجام شده نشان می دهد که قدمت آن به زمان حکومت قاجاریان یا صفویان باز می گردد. در گذشته از این یخچال بزرگ برای ذخیره تکه های یخ و برف استفاده می کردند و در ادامه آب بخش قابل توجهی از مردمان شهر از این یخچال تامین می شده است.

در انتها لازم به ذکر است که جاهای دیدنی میبد به موارد فوق خلاصه نمی شوند . به عنوان مثال شما می توانید به سراغ بازدید از موزه تخصصی سفال، قلعه بارچین، چاپارخانه و ... مراجعه کرده و از آن ها نیز بازدید فرمایید. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه اماکن دیدنی و توریستی این شهر تاریخی به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید