در این مقاله بررسی خواهیم کرد که فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد و اطلاعات جامعی در این باره به شما ارائه خواهیم داد.

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر ارومیه یکی از شمالی ترین نقاط ایران است که از نظر تجاری، گردشگری و ... دارای اهمیت بسیار قابل توجهی می باشد. این شهر از نظر جاذبه های توریستی، گردشگری و ... بسیار غنی می باشد و با سرمایه گذاری مناسب می تواند به یکی از بهترین نقاط توریستی کشور تبدیل شود. بسیاری از افرادی که قصد سفر به شهر ارومیه را دارند گمان می کنند که این شهر قابلیت ارائه خدمات سفر های هوایی به ایشان را ندارد. در حالی که شهر ارومیه دارای فرودگاهی معتبر با خدمات گسترده و مناسب می باشد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد و چه خدماتی را با مسافران و گردشگران ارائه می دهد. در نتیجه اگر قصد سفر هوایی به این شهر و بازدید از جاذبه های تاریخی، توریستی و طبیعی آن را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با فرودگاه ارومیه :

فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه یکی از قدیمی ترین و مهم ترین فرودگاه های کشور می باشد که در سال ۱۳۵۴، آماده بهره برداری گردیده است. این فرودگاه تنها ۱۵ کیلومتر با مرکز شهر ارومیه فاصله دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است. به همین دلیل توریستان و گردشگرانی که به شهر ارومیه سفر می کنند می توانند به راحتی به فرودگاه دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر که پروژه ی ساخت این فرودگاه در سال ۱۳۴۲ کلید خورده است و تنها بعد از ۳ سال شروع به کار کرده است. مساحت فرودگاه بین المللی شهید باکری برابر با ۳۴۳ هکتار می باشد و ارتفاع آن نیز حدود ۱۳۲۴ متر بالاتر از دریا می باشد. ویژگی فوق سبب شده است که امروزه از این فرودگاه به عنوان مرتفع ترین فرودگاه ایران یاد شود. در ادامه بررسی می کنیم که فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد و از طریق آن به چه نقاطی می توانید سفر کنید.

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد :

تعداد مسافرانی که در سال های اخیر به صورت هوایی به ارومیه سفر می کنند با کاهش چشمگیری روبر بوده است. به طوری که میزان پذیرش و اعزام مسافران این فرودگاه در سال ۱۴۰۰ با ۱۸ درصد افت مواجه شد. با این حال این فرودگاه به طور میانگین روزانه ۸ پروازه داخلی و خارجی را در اختیار مسافران قرار می دهد. تعداد اندک پرواز ها سبب شده است که پاسخ سوال فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد؟ بسیار ساده و آسان باشد. در حال حاضر این فرودگاه به شهر های تهران، مشهد، استانبول، بغداد، نجف، جده و ... پرواز دارد و شما می توانید از ارومیه به نقاط نام برده شده سفر کنید. پرواز ارومیه به تهران شلوغ ترین و پر ازدحام ترین پرواز برگزار شده در فرودگاه بین المللی ارومیه می باشد که به صورت روزانه برگزار می گردد.

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد 

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد

کدام ایرلاین ها در فرودگاه ارومیه خدمات رسانی می کنند ؟

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد و چه ایرلاین هایی در آن خدمات رسانی می کنند؟ امروزه به یکی از پر تکرار ترین سوال های افرادی تبدیل شده است که قصد سفر تفریحی، توریستی، تجاری و ... به این شهر را دارند. فرودگاه بین المللی ارومیه سالانه حدود ۳ هزار پرواز را پذیرش می کند و در رتبه پانزدهم در لیست فرودگاه های شلوغ کشور قرار دارد. همچنین ایرلاین های قابل توجه و معتبری نظیر آتا، کاسپین، ترکیش، کرندون، ایرن ایر و قشم ایر در آن فعالیت می کنند. در نتیجه شما می توانید برای رزرو پرواز ارومیه با هر یک از ایرلاین های فوق همکاری داشته باشید. به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر هوایی به ارومیه را دارید، چند روز از قبل از حرکت مواردی مثل ایرلاین های فعال، ساعت پرواز ها و ... را چک کرده و برای دریافت بلیط اقدام فرمایید.

نکات مهم و مرتبط با فرودگاه ارومیه :

لوکیشین فرودگاه :

همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفته شد فرودگاه بین المللی ارومیه تنها ۱۵ کیلومتر با مرکز این شهر فاصله دارد و در شهرستان خوی، بلوار فرودگاه واقع شده است. دسترسی به این فرودگاه کار سخت و دشواری نمی باشد و مسافران می توانند به راحتی و از روش های مختلفی برای حرکت به سمت فرودگاه استفاده نمایند. اما راحت ترین روش دسترسی به فرودگاه و محیط اطراف آن، استفاده از تاکسی های محیط فرودگاه می باشد.

اهمیت فرودگاه :

فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه در یکی از مهم ترین نقاط شمال غربی کشور قرار گرفته است. زیرا ارومیه دارای مرز مشترک با سه عدد از کشور های همسایه می باشد و از نظر جغرافیایی در موقعیت خاصی قرار گرفته است. همچنین این فرودگاه پرواز های خارجی متعددی به کشور های همسایه برگزار می کند و به همین دلیل جزو فرودگاه های مهم کشور محسوب می گردد.

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد 

فرودگاه ارومیه به کجاها پرواز دارد

امکانات رفاهی فرودگاه :

امروزه در فرودگاه ارومیه طرح های نیمه کاره ی متعددی در حال انجام است که اتمام آن ها می توانید کمک شایانی به بهبود سرویس خدمات رسانی به مسافران داشته باشد. با این حال شما می توانید امکانات رفاهی مختلف و مناسبی مثل رستوران،‌ فروشگاه، مرکز خرید، ترمینال، مسجد و ... را در این فرودگاه مشاهده کرده و از آنها استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید