کلیسای سیستین یک سالن مستطیل شکل دارد که نمازخانه داخلی پاپ است

تصاویری شگفت انگیز از واتیکان؛ پایتخت مسیحیت کاتولیک

سلام نو-سرویس گردشگری: از سال ۱۹۲۹ ، هنگامی که پاپ با موسولینی به توافق رسید، واتیکان یک کشور مستقل شد. این کشور کوچکترین کشور جهان با تنها ۰.۴۴ کیلومتر مربع مساحت است. اولویتبندی گشت و گذار شما در این کشور مهم است.

حتما از دو مکان دیدنی ریحان سنت پیتر و کلیسای سیستین بازدید کنید.کاخ واتیکان حاوی اتاق های باشکوهی است که توسط بزرگترین هنرمندان زمان خود تزئین شده است. علاوه بر موزه های اصلی، مجسمه های باستانی موزه هنر سکولار، موزه هنر مقدس، کلیساهای اولیه مسیحی، گالری نقشه، گالری کاندلابراس و ملیله ها نیز در این کشور قرار دارند.

در ادامه بهترین جاذبه های این کشور را بررسی میکنیم.

  1. کلیسای سنت پیتر

تصاویری شگفت انگیز از واتیکان؛ پایتخت مسیحیت کاتولیک

یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در واتیکان، کلیسای باشکوه سنت پیتر است که بین قرن شانزدهم و هجدهم ساخته شده است و جایگزین سازه های قبلی است که ساخت آنها از سال ۳۲۶ شروع شده است. تصور می شود در این مکان سنت پیتر دفن شده است. فروش افراط و تفریطی برای تأمین مالی این ساختمان در قرن شانزدهم بود که مارتین لوتر را برانگیخت تا اصلاحات پروتستان را آغاز کند.

این کلیسا می تواند بیش از ۶۰۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.

  1. کلیسای سیستین

تصاویری شگفت انگیز از واتیکان؛ پایتخت مسیحیت کاتولیک

کلیسای سیستین یک سالن مستطیل شکل دارد که نمازخانه داخلی پاپ است، همچنین برای خدمات و مناسبت های خاص استفاده می شود. پس از مرگ یک پاپ، نتیجه گیری برای انتخاب جانشین وی در اینجا برگزار می شود. نقاشی های دیواری توسط میکل آنژلو که دیوارها و سقف را پوشانده اند، بهعنوان اوج نقاشی رنسانس شناخته می شود. نقاشی های دیواری از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۴ به طور گسترده ترمیم شدند.

نقاشی های دیواری روی سقف توسط میکل آنژلو، در سلطنت پاپ جولیوس دوم، بین سال های ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ نقاشی شده است. ایده بلندپروازانه میکل آنژلو این بود که آفرینش را همانطور که در پیدایش توضیح داده شده بود، به تصویر بکشد. ایده هایی مانند ایجاد خورشید و ماه، جدا کردن زمین و دریا ، ایجاد آدم و سپس حوا و ادامه داستان نوح.

میکل آنژ در سال ۱۵۳۴ کار روی نقاشی بزرگ روی دیوار محراب را آغاز کرد و صحنه آخر را در داستان جهان، آخرین داوری به تصویر می کشد. ارائه نمایشی و ظرافت هنری آن، آن را به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای نقاشی اروپایی قرار می دهد.

  1. موزه پیو کلمنتینو

تصاویری شگفت انگیز از واتیکان؛ پایتخت مسیحیت کاتولیک

موزه‌های واتیکان دارای بزرگترین مجموعه مجسمه‌های باستانی در جهان هستند که عمدتا در رم و نواحی اطراف آن یافت می‌شوند. بیشتر این موزه ها با ترتیبی منظم که توسط پاپ‌های کلمنت چهاردهم و پیوس ششم از سال ۱۷۶۹ تا ۱۷۹۹ طراحی شده است به نمایش گذاشته شده است. این گالری‌ها دارای چنین ثروتی هستند. از قطعات باشکوه و قابل توجهی که حتی لیستی از برجسته ترین آنها نیز لیستی طولانی است.

  1. باغ های واتیکان

تصاویری شگفت انگیز از واتیکان؛ پایتخت مسیحیت کاتولیک

اولین قسمت‌های باغ واتیکان برای پاپ نیکلاس دوم در قرن سیزدهم ساخته شد و به این معنا بود که فضایی برای تأمل مسالمت‌آمیز باشد. در طول قرن‌ها، باغ‌های زیبا، فضاهای چمن‌زار و باغ‌های میوه رشد کرده و تقریبا نیمی از مساحت این شهر کوچک را پوشش می‌دهند و با زیباترین باغ‌های ایتالیا رقابت می‌کنند.

علاوه بر باغ رسمی فرانسوی، بازدیدکنندگان بسیاری از گیاهان گلدانی را در امتداد مسیرها پیدا خواهند کرد که حاوی آزالیاهای خیرهکننده و سایر گل های سرسبز هستند. در میان آنها و در باغ چندین درخت کمیاب کاشته شده است، از جمله یک بلوط ابریشمی استرالیایی و همچنین درختان زیادی که توسط بازدیدکنندگان رسمی به عنوان هدیه آورده شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید