این قلعه در تمام طول سال باز است و رایگان بودن بازدید از این مکان، این قلعه شگفت انگیز را به یکی از محبوب­ترین تفریحات رایگان در لیختن اشتاین تبدیل می­کند.

از لیختن اشتاین، ایالتی مستقل در قلب اروپا چه می‌دانید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: لیختن اشتاین، یک ایالت مستقل بین سوئیس و اتریش، یکی از زیباترین کشورهای آلپ در اروپا است. لیختن اشتاین علیرغم اینکه تنها ۱۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و فقط ۳۸۰۰۰ نفر جمعیت دارد، به لطف قوانین مالیاتی مطلوب خود، یک کشور اقتصادی است.

این کشور همچنین صنعتیترین کشور جهان است. این شهر که از اوایل عصر حجر مستقر شده بود، در دوران روم نیز اهمیت داشت و در نهایت در سال ۱۷۱۹ بهعنوان شاهزاده امپراتوری لیختن اشتاین انتخاب و در سال ۱۸۰۶ کاملا خودمختار شد.

امروزه این کشور به دلیل داشتن کوهستانی زیبا، مقصدی محبوب برای سفر است. جاذبه‌های مهم دیگر، مسیرهای پیاده‌روی بسیار عالی آن است و همچنین فعالیت‌های اسکی و زمستانی متعدد آن نیز گردشگران را به خود جلب می کند.

به این موارد، بسیاری از نقاط دیدنی و جاذبه های توریستی چشمگیر آن، از جمله موزه ها، گالری ها و قلعه ها را اضافه کنید و سپس به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا لیختن اشتاین یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در اروپا است.

با فهرست برترین جاذبه های گردشگری لیختن اشتاین، بهترین فرصت های گشت و گذار در این کشور کوچک را کشف کنید.

  1. پایتخت لیختن اشتاین: وادوز

از لیختن اشتاین، ایالتی مستقل در قلب اروپا چه می‌دانید؟

یکی از زیباترین و کوچکترین پایتخت های اروپا، وادوز مرکز لیختن اشتاین است. این مرکز اطلاعات توریستی همه امکاناتی را که برای استفاده حداکثری از بازدیدتان نیاز دارید، ارائه می دهد و قطعا باید در برنامه سفر لیختن اشتاین شما گنجانده شود. در واقع، شما باید آن را به یکی از اولین توقف های خود تبدیل کنید.

کارهای پرطرفدار برای انجام در وادوز عبارتند از خرید و غذاخوری و همچنین کاوش در شهر تاریخی اشتادتل یا ”شهر کوچک“ با جاذبه های فراوان. یکی از پربازدیدترین جاذبه های اینجا ساختمان پارلمان کشور است که در نزدیکی سواحل رودخانه راین واقع شده است.

  1. قلعه گوتنبرگ

از لیختن اشتاین، ایالتی مستقل در قلب اروپا چه می‌دانید؟

بر فراز روستای بالزر در جنوب لیختن اشتاین، قلعه باشکوه گوتنبرگ قرار دارد، قلعهای فوقالعاده زیبا متعلق به قرون وسطی است.

تپه ۷۰ متری که قلعه بر روی آن قرار دارد، از دوران نوسنگی وجود داشت. این قلعه شامل بسیاری از مهمترین یافته های باستانشناسی از جمله مجسمه باستانی مریخ فون گوتنبرگ است که اکنون در موزه لندس لیختن اشتاین نگهداری می شود.

نکات برجسته بازدید از این قلعه شامل کلیسای کوچک و باغ گل رز، همراه با بسیاری از رویدادهای فرهنگی و جشنوارههای سرگرمکننده است که در ماههای گرم برگزار میشود. در این قلعه کنسرت و تئاتر در فضای باز نیز اجرا میشود.

این قلعه در تمام طول سال باز است و رایگان بودن بازدید از این مکان، این قلعه شگفت انگیز را به یکی از محبوبترین تفریحات رایگان در لیختن اشتاین تبدیل میکند.

  1. موزه ملی لیختن اشتاین

از لیختن اشتاین، ایالتی مستقل در قلب اروپا چه می‌دانید؟

موزه ملی عالی لیختن اشتاین در وادوز قرار دارد. این جاذبه دولتی در مسافرخانه‌ی قدیمی قرن پانزدهمی قرار دارد که زمانی توسط یوهان ولفگانگ فون گوته در سال ۱۷۸۸ بازدید شده بود.

نکات برجسته این موزه شامل یک مدل برجسته از شاهزاده و همچنین نمایشگاه هایی با تمرکز بر پیش از تاریخ و تاریخ اولیه کشور است. حتما بخش سلاح‌ها و هنرهای مذهبی موزه را نیز بررسی کنید.

موزه پست نیز ارزش بازدید دارد. این جاذبه محبوب که شعبهای از موزه ملی لیختن اشتاین است، نمایشهای متعددی از تمبرهای پستی صادر شده از سال ۱۹۱۲ و تاریخچه خدمات پستی این کشور را به نمایش میگذارد.

  1. لذتهای آشپزی تریزنبرگ

از لیختن اشتاین، ایالتی مستقل در قلب اروپا چه می‌دانید؟

تریزنبرگ در مکانی زیبا در وسط یک دره آلپ است که تنها شش کیلومتر از پایتخت وادوز فاصله دارد.

این دهکده زیبا نه تنها به خاطر مناظر باشکوه و گویش منحصربه‌فردش، بلکه به خاطر جشنواره غذای آن که هر سال از اواسط اکتبر تا پایان نوامبر برگزار می‌شود، شناخته شده است. در طول این جشنواره، رستوران‌ها و هتل‌های محلی غذاهای سنتی مردم والسر را سرو می‌کنند که بسیاری از آن‌ها قدمت چند قرنی دارند و منحصر به این روستا هستند.

مناظر زیبا از کلبه‌های زیبا، هتل‌ها و مسافرخانه‌های کوچک روستا نیز کم نیستند که تریزنبرگ را به مکانی عالی برای گشت و گذار در لیختن اشتاین تبدیل می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید