۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 55388657

اما شیلی از جاذبه­های فرهنگی نیز بی­بهره نیست، شهرهایی مانند پایتخت سانتیاگو دارای موزه­ها و گالری­های هنری بسیار زیبا و جزیره ایستر خیره­کننده با مجسمه­های سنگی معروفش هستند. ترجیحات سفر شما هر چه باشد، در شیلی جاهای زیبای دیدنی و عکاسی کم نخواهید داشت.

۴ جاذبه برتر گردشگری در شیلی + عکس

به گزارش سلام نو، شیلی با داشتن یکی از متنوع‌ترین مناظر سیاره زمین، در سال‌های اخیر به یک مقصد سفر برای بسیاری از مسافران به ویژه در میان دوستداران طبیعت و جویندگان ماجراجویی تبدیل شده است. در این کشور طولانی و باریک در ساحل غربی آمریکای جنوبی، مسافران مجموعه‌ای از فرصت‌های دیدنی خیره‌کننده را پیدا خواهند کرد، از قله‌های بلند رشته کوه‌های آند و سواحل بی‌پایان گرفته تا جنگل‌های معتدل، آتشفشان‌های باستانی و خط ساحلی شگفت‌انگیز.

شیلی همچنین دارای انبوهی از پارک‌های ملی عالی و مناطق حفاظت‌شده است که بسیاری از آن‌ها مقصد محبوبی برای کسانی هستند که به کوهنوردی و پیاده‌روی می‌پردازند و همچنین کسانی که از کارهای ماجراجویانه مانند کوهنوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان و اسب‌سواری لذت می‌برند.

اما شیلی از جاذبه­های فرهنگی نیز بی­بهره نیست، شهرهایی مانند پایتخت سانتیاگو دارای موزه­ها و گالری­های هنری بسیار زیبا و جزیره ایستر خیره­کننده با مجسمه­های سنگی معروفش هستند. ترجیحات سفر شما هر چه باشد، در شیلی جاهای زیبای دیدنی و عکاسی کم نخواهید داشت.

برای اطمینان از دیدن بهترین نقاط دیدنی در این کشور شگفت‌انگیز آمریکای جنوبی، حتما فهرست ما از بهترین کارهایی که در شیلی انجام می‌شود را بخوانید.

پارک ملی تورس دل پین

۴ جاذبه برتر گردشگری در شیلی + عکس

یکی از مهم­ترین مناطق طبیعی شیلی و یک مقصد مسافرتی که به طور فزاینده­ای محبوب است، پارک ملی تماشایی تورس دل پین است. این منطقه زیبا و خیره­کننده در بیش از 100 کیلومتری شمال شهر پورتو ناتالس در جنوب پاتاگونیا قرار دارد و کوه­ها، یخچال­های طبیعی و دریاچه­ها و رودخانه­های بی­شماری را در بر می­گیرد.

شاید قابل توجه­ترین ویژگی­های شگفت­انگیز این منطقه، سه قله گرانیتی 2850 متری توده پین باشد که بر این مناظر خیره­کننده حاکم است.

پیاده‌روی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در این پارک است. مسیرهای متعدد خوبی در این پارک مشخص شده‌اند و بسیاری از آن­ها پناهگاه‌های شبانه با وسایل اولیه مورد نیاز برای سفرهای طولانی‌تر که دور کوه‌ها می‌چرخند ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید بیش از یک روز پیاده­روی داشته باشید، توصیه می­شود از راهنمایان حرفه­ای کمک بگیرید.

جزیره ایستر و پارک ملی راپا نویی

۴ جاذبه برتر گردشگری در شیلی + عکس

این مکان اولین­بار توسط اروپایی­ها در سال 1722 بازدید شد، جزیره باشکوه و در عین حال دورافتاده ایستر توسط یک کاوشگر هلندی برای اولین بار در عید پاک نامگذاری شده است. برای هزاران سال در این جزیره پلینزی­ها ساکن بودند. این جزیره جذاب با وجود اینکه بیش از 3500 کیلومتر با سرزمین اصلی شیلی فاصله دارد، با مجسمه‌های سنگی قابل توجه خود، شناخته­شده­ترین جاذبه این کشور باقی مانده است.

در مجموع، 887 تن از این مجسمه‌ها، معروف به موآی که توسط جمعیت اولیه راپا نویی جزیره ایجاد شده‌اند، شناسایی شده‌اند، که اکثر آن­ها اکنون توسط پارک ملی راپا نویی محافظت می‌شوند (خود جزیره به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده است).

سانتیاگو: پایتخت فرهنگی شیلی

۴ جاذبه برتر گردشگری در شیلی + عکس

سانتیاگو نه تنها پایتخت مالی و تجاری شیلی است، بلکه به عنوان مرکز فرهنگی و سرگرمی این کشور نیز شناخته می­شود. در نتیجه این مکان برای انجام کارهای سرگرم‌کننده از جمله بازدید از بهترین موزه‌ها و گالری‌ها، همراه با گزینه‌های عالی، خرید، غذاخوری و هتل دارای امکانات کامل است.

سانتیاگو که در مرکز و قطب اصلی حمل­و­نقل کشور قرار دارد، جایی است که بیشتر بازدیدکنندگان سفرهای شیلی خود را قبل از رفتن به آند یا سایر مناطق با زیبایی طبیعی برجسته، مانند جزیره ایستر، آغاز می­کنند. باهوش­ترین مسافران در برنامه سفرشان به شیلی زمان می­گذارند تا سانتیاگو را بشناسند.

کیپ هورن

۴ جاذبه برتر گردشگری در شیلی + عکس

کیپ هورن چیزی شبیه جام مقدس برای مسافران در نظر گرفته می‌شود. کیپ هورن آخرین توقف قبل از قطب جنوب و جنوبی‌ترین نقطه جهان، قرن‌هاست که به دلیل دورافتادگی، خط ساحلی خطرناک و دریاهای مواجی که در اینجا غالب است، به عنوان قبرستان ملوانان شناخته می‌شود. در حالی که به لطف کانال پاناما اکنون به عنوان یک مسیر تجاری اهمیت کمتری دارد، محبوبیت آن در بین علاقه­مندان به قایقرانی افزایش یافته است و در تعدادی از مسابقات هیجان­انگیز نیز به چشم می­خورد.

این مکان برای افراد عادی نیز با برنامه­ریزی دقیق، همچنان امکان بازدید دارد. با­این­حال، تنها چند راه برای رسیدن به کیپ هورن وجود دارد (البته به غیر از داشتن قایق تفریحی شخصی). گزینه­ای که به­طور­ فزاینده­ای محبوب است، از طریق هلیکوپتر از شهر پورتو تورو شیلی است. از طرف دیگر، قایق های بادبانی چارتر می­توانند شما را به اینجا برسانند، اما مسافت طولانی و اغلب ناهموار است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید