کشور بلغارستان کشوری سکولار است، اما مسیحیت ارتودوکس به عنوان دین سنتی کشور مطرح شده است. با ما همراه باشید تا درباره بلغارستان و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید.

چقدر درباره جاذبه‌های گردشگری بلغارستان می‌دانید؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا است. پایتخت بلغارستان صوفیه و زبان رسمی این کشور بلغاری است. بلغارستان بالغ بر ۶۸۳۸۹۷۸ نفر جمعیت دارد و حدود ۸۵ درصد مردم آن بلغار تبار و بقیه ترک و کولی هستند. بلغارستان کشور گل رز است. مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است. بلغارستان دارای رشد اقتصادی نسبتا خوبی است و از صادرکنندگان پوشاک، کفش، فولاد، آهن و ماشین آلات صنعتی است. کشور بلغارستان کشوری سکولار است، اما مسیحیت ارتودوکس به عنوان دین سنتی کشور مطرح شده است. با ما همراه باشید تا درباره بلغارستان و جاذبه‌های گردشگری آن بیشتر بدانید.

چه جاذبه‌های گردشگری در بلغارستان وجود دارند؟

  • ولیکو تارنوو: ولیکو تارنوو شهر افسانه‌ای تزارها در دامنه کوه‌های شمالی قرار گرفته است. این شهر که جزو یکی از شهرهای قدیمی در بلغارستان است کوچه‌های سنگفرش و خانه‌های نیمه چوبی زیادی با معماری سبک مکتب تارنوو را در خود جای داده است. علاوه بر بافت قدیمی و بسیار زیبا شهر شما می‌توانید از جنگل‌های مخروطی در اطراف شهر نیز دیدن کنید. قلعه تزاروتس و کلیسا بیزانسی از جمله مکان‌های دیدنی در این منطقه هستند.
  • صوفیه: همانطور که گفته شد صوفیه پایتخت و یکی از شهرهای بسیار زیبا در بلغارستان است. صوفیه مجموعه‌ای از اماکن تاریخی ادوار مختلف را در خود جای داده است. در صوفیه بگردید و از دیدن اماکن تاریخی موجود در آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید از کلیسای جامع الکساندر نوسکی که در کوه‌های پوشیده از برف صوفی پیداست، بازدید کنید.
  • بورگاس: بورگاس در کرانه دریا سیاه قرار گرفته و به عنوان محبوبترین ساحل شنی در بلغارستان شناخته شده است. بورگاس از لحاظ صنعتی و حمل و نقل نقش بسیار مهمی در بلغارستان دارد و بهترین فستیوال‌های موسیقی بلغارستان در بورگاس در فصل تابستان برگزار می‌شوند.
  • وارنا: وارنا محبوبترین شهر بلغار ستان که در کرانه دریای سیاه قرار گرفته است همانند دیگر شهرهای بلغارستان جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی را در خود جای داده است. از جمله مکان‌های دیدنی که در وارنا قرار دارند می‌توان به کلیسای جامع این شهر که معروف ترین کلیسای ارتودوکس است اشاره کرد.
  • پرپریکون: پرپریکون یک منطقه باستانی و سنگی است که بر روی صخره ای در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی کاردزهالی قرار گرفته است. آثار باستانی کشف شده در این منطقه درون موزه باستان شناسی کاردزهالی نگهداری می‌شوند. اگر علاقه مند به مکان‌های طبیعی و تاریخی هستید حتما از موزه باستان شناسی کاردزها و منطقه باستانی پرپریکون دیدن کنید.
  • شهر پلودیو: شهر پلودیو که به سرزمین کهن معروف است به تازگی در جذب جهانگردان و گردشگران خارجی و داخلی با پایتخت بلغارستان یعنی صوفیه وارد رقابت شده است. شهر پلوودیو را به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب کردند. اگرچه پلودیو و صوفیه هر دو دارای جاذبه های تفریحی، باستانی و گردشگری زیادی هستند، اما احساسی که پلودیو به شما منتقل می‌کند کمی خاص‌تر است. پلودیو شهری رنگارنگ و بسیار زیبا برای عکاسی و علاقه مندان به عکاسی است.
  • ملنیک: برخلاف شهرهای بزرگ بلغارستان کوچکترین شهر در این کشور است. ملنیک هرساله گردشگران زیادی را برای بازدید از حرم‌های نمکی و صومعه روژن به خود جذب می‌کند. اگر از هیاهو در شهرهای بزرگ بلغارستان خسته شدید برای استراحت و کسب آرامش به کافه‌های محلی ملنیک سر بزنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید