۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: 55387105

موزه ملی ایران از دو ساختمان تشکیل شده است که یکی پس از دیگری ساخته شده‌اند. اولین ساختمان موزه ایران باستان با سردر طاق‌نمای چشمگیر، ساخته معماران فرانسوی آندره گدار و ماکسیم سیرو است. این پروژه با الهام از معماری ساسانی، از آجرهای قرمز رنگ استفاده می‌کند و مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع دارد.

آشنایی کامل با موزه ملی ایران

موزه اصلی تهران!

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: موزه ملی ایران اولین انتخاب مسافران علاقه‌مند به باستان شناسی و تاریخ و موزه اصلی تهران است. نمایشگاه موزه تاریخ ایران از پارینه سنگی تا دوره قاجار را در بر می‌گیرد. بنابراین بازدیدکنندگان موزه می‌توانند کل تاریخ ایران را از عصر حجر تا قرن بیستم دنبال کنند. با توجه به قرار گرفتن در مرکز شهر قدیم تهران، گنجاندن موزه در تور روزانه تهران به راحتی امکان پذیر است.

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/1200px-N%C3%A1rodn%C3%AD_muzeum_%C3%8Dr%C3%A1nu-1.jpg

معماری موزه ملی ایران

موزه ملی ایران از دو ساختمان تشکیل شده است که یکی پس از دیگری ساخته شده‌اند. اولین ساختمان موزه ایران باستان با سردر طاق‌نمای چشمگیر، ساخته معماران فرانسوی آندره گدار و ماکسیم سیرو است. این پروژه با الهام از معماری ساسانی، از آجرهای قرمز رنگ استفاده می‌کند و مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع دارد.
ساختمان موزه دوران اسلامی در سال ۱۹۳۵ آغاز شده و موزه در سال ۱۹۳۷ شروع به کار کرده است. این نمایشگاه پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ شروع به کار کرد.

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87%D9%94_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87_%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-1.jpg

نمایشگاه موزه ملی ایران

موزه ایران باستان بر آثار باستانی تمرکز دارد و طیف وسیعی از آثار باستانی را به نمایش می‌گذارد. بر این اساس، آثاری از شوش، ری، اسماعیل آباد، تخت جمشید، تورنگ تپه و جاهای دیگر به دست آمده است که شواهدی از تمدن‌های باستانی در آن‌ها یافت شده است. این مجموعه شامل ابزارهای سنگی است که متعلق به عصر حجر هستند و بیش از ۳۰۰۰۰ سال قدمت دارند. همچنین در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند نسخه‌ای از قانون حمورابی بابلی را مشاهده کنند. اولین قانون جهان! شاید تکان دهنده‌ترین و هیجان انگیزترین آیتم نمایشگاه مرد نمکی زنجانی باشد. این مومیایی نمکی در معدن نمک چهرآباد یافت شده است. علاوه بر این، مجسمه‌ها، دست‌نوشته‌ها، ظروف سفالی و موارد دیگر در این نمایشگاه وجود دارد.
موزه دوران اسلامی سفال، منسوجات، آثار هنری، متون و خوشنویسی‌های دوره پسا کلاسیک تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد. جدیدترین آثار متعلق به دوره قاجاریه است.

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/Iran-2-1.jpg

مکان موزه ملی ایران

موزه ملی ایران بین ایستگاه‌های مترو امام خمینی و حسن آباد خط آبی تیره قرار دارد. اینجا مرکز تهران است که محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری را در آنجا خواهید دید. در فاصله پیاده روی موزه پارک شهر و موزه صلح تهران، موزه مقدم، سردار باغ ملی، موزه جواهرات ملی و کاخ گلستان قرار دارند. این محله به دلیل معماری جالب توجه است و بخشی از شهر قدیمی است.

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/national-3-1.jpg

محل اقامت در نزدیکی موزه ملی ایران

موزه ملی ایران به دلیل موقعیت مرکزی خود هتل‌های زیادی در اطراف خود دارد. اگر قصد سفری مقرون به صرفه دارید، هتل ۱ ستاره مهر یا هتل ثامن را امتحان کنید که هر دو در فاصله چند قدمی قرار دارند. اتاق‌های دنج را می‌توانید در هتل‌های ۲ ستاره شهریار، ایران مرکزی یا هتل گلستان پیدا کنید. برای اقامت لوکس بیشتر به هتل بزرگ فردوسی مراجعه کنید.

آشنایی کامل با موزه ملی ایران

محل غذا خوردن در نزدیکی موزه ملی ایران

پس از بازدید از موزه ملی ایران ناهار را در یکی از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در نزدیکی موزه قرار دارد صرف کنید. می‌توانید کافه ملک افسانه‌ای را در خیابان کوشک مصری امتحان کنید یا به بازار بزرگ قدم بزنید، بهترین مکان برای تجربه فضای اصیل و البته امتحان کردن غذاهای سنتی. خیابان ۳۰ تیر یک فودکورت در فضای باز با انواع غذاها درست روبروی موزه دارد. همچنین، می‌توانید بسیاری از قهوه‌خانه‌های دنج و مدرن مانند کافه راش را در این محله پیدا کنید.

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/National-Museum-of-Iran3-1.jpg

زمان بازدید از موزه ملی ایران

بازدید از موزه ملی ایران به تمامی علاقمندان به تاریخ تمدن بشری توصیه می‌شود. شاهد تمام مراحل تاریخ ایران از ابزار سنگی تا شعر و خط فارسی باشید. این بازدید احساس نفس‌گیر بودن بخشی از روند یک میلیون ساله توسعه و بهبود را به جای می‌گذارد. ساعات کار موزه از ۹:۰۰ تا ۱۹:۰۰ (تا ۱۸:۰۰ در فصل زمستان) است. قبل از ادامه سفر، می‌توانید ناهار را روی چمن پارک شهر در دو قدمی موزه میل کنید. از سفر به تهران لذت ببرید!

https://apochi.com/wp-content/uploads/2018/05/National-Museum-of-Iran7-1.jpg

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید