شهر زیبای ونیز که در شمال شرقی ایتالیا و مرکز ایالت ونتو می باشد از ۱۱۸ جزیره کوچک تشکیل شده است که توسط کانال‌هایی از هم جدا شده و توسط بیش از ۴۰۰ پل به هم متصل شده‌اند.

به کدام شهرهای ایتالیا سفر کنیم؟

و اطراف تمام خانه های ونیز در محدوده کانال توسط آب احاطه شده است. پس برای بازدید از جاذبه های توریستی میتوان با خرید تور ونیز ایتالیا از آژانس لیو پرواز بازید از این شهر زیبا و تجربه قایق سواری روی کانال را از دست ندهید. ونیز با نام‌های «ملکه دریای آدریاتیک»، «شهر آب»، «شهر نقاب‌ها»، «شهر پل‌ها»، «شهر شناور» و «شهر شناور» شناخته می‌شود. کانال ها تالاب و بخشی از شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

از جاهای دیدنی ونیز میتوان به کلیسای سنت مارک، کاخ دوج، کانال بزرگ و میدان سن مارکو اشاره کرد.

کلیسا سنت مارکو: جای دیدنی با گنبدهای موزائیک کاری شده است. همچنین عتیقه ها و آثار تاریخی و هنری فراوانی وجود دارد.

کاناال بزرگ: ۳.۸کیلومتر بوده که عمارت ها و ساختمان های مهم ونیز در اطراف آن است.

میدان سن مارکو: میدان اصلی و عمومی شهر است.

پل ریالتو: دو خیابان شلوغ ونیز را به هم متصل کرده همچنین گذرگاه اصلی ونیز است. همچنین فروشگاه های کوچکی روی پل وجود دارد.

پل افسوس یا آه : فلسفه اسم این پل بخاطر این است که راه ارتباطی بین دادگاه و اتاق بازجویی قصر دوک به زندان جدید است. و افرادی که به این زندان انتقال داده می شوند حکم ابدی هستن و آخرین بار میتوانند از روی پل دیدی به کل شهر داشته باشند.

جزیره مورانو و بورانو: یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه های شیشه ای است. خانه شیشه گران افسانه ای ونیز در این منطقه وجود دارد.

به کدام شهرهای ایتالیا سفر کنیم؟

با خرید تور رم می توانید به پر جمعیت ترین شهر ایتالیا سفر کنید و از پایتخت ایتالیا یعنی شهر رم دیدن فرمایید. رم به دلیل موقعیت جغرافیایی خود اغلب به عنوان شهر هفت تپه و همچنین به عنوان "شهر ابدی" شناخته می شود. رم به طور کلی به عنوان "مهد تمدن غرب و فرهنگ مسیحی" و مرکز کلیسای کاتولیک در نظر گرفته می شود.

منطقه تجاری EUR رم محل بسیاری از صنایع نفت، صنعت داروسازی و شرکت های خدمات مالی است. وجود برندهای معروف بین المللی در شهر رم را به مرکز مهم مد و طراحی تبدیل کرده است.

اسقف رم که پاپ نامیده می شود، از روزهای اولیه مسیحیت به دلیل شهادت هر دو حواری پطرس و پولس در آنجا اهمیت داشت. اسقف های رم نیز به عنوان جانشینان پیتر که اولین اسقف رم محسوب می شود (و هنوز هم توسط کاتولیک ها دیده می شوند) دیده می شدند. بنابراین شهر به عنوان مرکز کلیسای کاتولیک اهمیت زیادی پیدا کرد.

رم از قرون وسطی یک مکان اصلی زیارتی مسیحیان بوده است. مردم از سراسر جهان مسیحی از شهر واتیکان، در داخل شهر رم، مقر پاپ دیدن می کنند. این شهر در قرون وسطی به یک مکان اصلی زیارتی تبدیل شد. جدا از دوره‌های کوتاهی که به عنوان یک شهر مستقل در قرون وسطی بود، رم جایگاه خود را به عنوان پایتخت پاپ و شهر مقدس برای قرن‌ها حفظ کرد، حتی زمانی که پاپ برای مدت کوتاهی به آوینیون نقل مکان کرد. کاتولیک ها معتقدند واتیکان آخرین محل استراحت سنت پیتر است.

از جاذبه های دیدنی رم میتوان به:

یکی از نمادهای رم، کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتری است که تا کنون در امپراتوری روم ساخته شده است. در ابتدا قادر بود ۶۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد و برای نبردهای گلادیاتوری استفاده می شد.

میدان سنت پیتر: واقع در شهر واتیکان است که رویدادهای مهمی در آن رخ داده است.

آبنمای تروی: که مجسمه ی خدای اقیانوس ها را سوار بر ارابه را نشان می دهد.

پل سنت آنجلو: بر روی رودخانه تیبر است و یکی از زیباترین پل های رم به حساب می آید. در طول این پل ۱۰ مجسمه فرشته به چشم می خورد که بالای ستون های پل نصب شده و هر کدام وسیله ای نمادین در دست دارند.

تپه پالاتین: یکی از قدیمی ترین اماکن رم کنونی و مرکزی ترین تپه منطقه ی تیبر است. در اسطوره های رمی آمده است همان تپه است که رومولوس و رمولس افسانه یافتند و بعد شهر رم پایه گذاری شد.

رم به دلیل قرار گرفتن در مرکز شبه جزیره ایتالیا، گره اصلی راه آهن مرکزی ایتالیا است. ایستگاه اصلی راه‌آهن رم، ترمینی، یکی از بزرگترین ایستگاه‌های راه‌آهن در اروپا و پر استفاده‌ترین ایستگاه راه‌آهن در ایتالیا است.

به کدام شهرهای ایتالیا سفر کنیم؟

میلان شهری در شمال ایتالیا، پایتخت لمباردی، و دومین شهر پرجمعیت ایتالیا پس از رم است. شهر میلان سومین اقتصاد بزرگ را در میان شهرهای اتحادیه اروپا دارد و در میان شهرهای غیر پایتخت اتحادیه اروپا ثروتمندترین است. با سفر به ایتالیا و خرید تور میلان می توانید به پایتخت مد درجهان یعنی شهر میلان سفر کرده.

این شهر به دلیل چندین رویداد و نمایشگاه بین المللی، از جمله هفته مد میلان و نمایشگاه مبلمان میلان، که یکی از چهار پایتخت مد جهان است (دیگران لندن، نیویورک و پاریس) به عنوان یکی از چهار پایتخت مد جهان شناخته شده است.

از جااذبه های دیدنی شهر میلان می توان به:

کلیسای جامع میلان: که بین سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۸۷۷ ساخته شد، پنجمین کلیسای جامع بزرگ جهان و مهم‌ترین نمونه معماری گوتیک در ایتالیا است. مجسمه برنزی طلایی مریم باکره، که در سال ۱۷۷۴ بر روی بلندترین قله دوئومو قرار گرفت، به یکی از ماندگارترین نمادهای میلان تبدیل شد.

گورستان منیومنتال: پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهر میلان است. همچنین به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است.

محله ناویلی: نام یک کانال به منظور ارتباط میلان با دریاچه ماجیوره، کومو و شهر پاویا است. کافه، رستوران و گالری های هنری بسیاری در اطراف آن است.

میلان مرکز بزرگ جهانی آموزش و پژوهش آموزش عالی است و بعد از رم دومین مرکز بزرگ موسسات آموزش عالی در ایتالیا را دارد.

به کدام شهرهای ایتالیا سفر کنیم؟

شما می توانید یکی از تورهای انفرادی ایتالیا از آژانس لیو پرواز را خریداری کرده همچنین ما با دعوتنامه توریستی از سفارت ایتالیا برای شما ویزا درخواست می کنیم تا یک سفر خاطره انگیز را برای خود بسازید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید