به گفته محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی، مسئله کمبود پزشک در ایران جدی است و در آینده مردم برای درمان مجبور هستند به خارج از کشور بروند.

واردات پزشک از پاکستان و فیلیپین به ایران!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس کل سازمان نظام پزشکی آینده پزشکی کشور را نگران‌کننده اعلام کرد و گفت ممکن است در آینده مجبور شویم پاکستان و فیلیپین پزشک وارد کنیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور روز گذشته در همایش ملی روز پزشک در همدان حاضر شد.

محمد رئیس‌زاده اظهار کرد: در حوزه دانش و فناوری سلامت با توجه به اسناد وضعیت بسیار مطلوبی داریم، اما در راستای ارائه خدمات بهداشت و اقتصاد سلامت دچار نقصان هستیم.

رئیس‌زاده ادامه داد: نمایندگان مجلس در رابطه با نقصان‌های ارائه خدمات که ناشی از سیاست نادرست یا عدم اجرای سیاست درست است، خلط مبحث می‌کنند. آنها همه مشکلات را به پای جامعه پزشکان می‌نویسند. افرادی‌ که باید سند را اجرا کنند و نمی‌کنند، مطالبه‌گر شدند. ما مدعی هستیم که در دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوانین درست اجرا نشده است و همین باعث شده گرفتاری پیش بیاید.

وی ادامه داد: درصدی از مشکلات با ماست، اما درصد عمده‌ای از این مشکلات مربوط به ما نیست. آیا باید تمام مشکلات را به پای ما بنویسید؟ زیرساخت نادرست باعث شده همکاران ما به سمت مسیرهای بعضا خلاف کشیده شوند. در کنار مشکلاتی که وجود دارد بیش از ۹۶درصد به سلامت خدمت ارائه می‌کنند.

کشور در آینده جراح ندارد

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تبعات این مسئله توضیح داد: نتیجه این کار این است که در چند سال آینده پزشکی نخواهیم داشت. در رشته‌های بسیار ضروری جراح نداریم و مجبور می‌شویم برای برخی درمان‌ها با چند برابر هزینه، عزیزان را به خارج از کشور بفرستیم یا با یک عقب‌گرد ۴۰ ساله واردات پزشک از هند، پاکستان و فیلیپین داشته باشیم.

محمد رئیس‌زاده مطرح کرد: ما هشدار و گوشزد می‌دهیم و اعلام می‌کنیم، اما درمان آن با مسئولان است. چون ما متهم به تعارض منافع شدیم. بنابراین فقط هشدار می‌دهیم و خود مسئولان آن را تحلیل کنند.

 رئیس‌زاده یادآور شد: تخصص جراحی قلب در سال جاری ۱۸ نفر ظرفیت داشت، اما هیچ‌کس متقاضی نشد و در کل کشور فقط دو فارغ‌التحصیل جراحی اطفال داریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید