۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
کد خبر: 55382271

یک روزنامه صهیونیستی گزارش کرده است که رئیس شاباک قرار است برای دیدار با مصری راهی قاهره شود تا بحران در روابط طرفین را مدیریت کند.

سفر قریب الوقوع رئیس شاباک به مصر

به گزارش سلام نو به نقل از العالم، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس شاباک قرار است برای دیدار با مسئولان مصری به منظور پایان دادن به تنش در روابط فی‌مابین به قاهره سفر کند.

منابع عبری پیش از این گزارش داده بودند که پس از درخواست «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر از تل‌آویو برای توقف دستگیری‌ها در کرانه باختری و عدم پاسخگویی به خواسته، روابط مصر و رژیم صهیونیستی در پی حمله اخیر به نوار غزه بحرانی شده است.

بنابر گزارش روزنامه «العربی الجدید» به نقل از روزنامه عبری «هاآرتص»، بحران در روابط تل‌آویو و قاهره که هم‌اکنون به دور از چشم رسانه‌ها در حال مدیریت شدن است، تا این لحظه به هماهنگی‌های امنیتی میان مصر و رژیم صهیونیستی لطمه زده است؛ هماهنگی‌هایی که در دهه اخیر بهبود یافته بود.

هاآرتص اشاره کرد که اختلاف دو طرف در ارتباط با قالب و شروط پایان دادن به حملات اخیر تل‌آویو علیه نوار غزه آغاز شد؛ حملاتی که در نتیجه آن ۴۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

این روزنامه عبری در این باره نوشت: «واسطه میان اسرائیل و حماس و جهاد به یک توافق برای آتش‌بس بین دو طرف دست یافته بود؛ اما به نظر می‌رسد که اسرائیل پا روی پای مصر گذاشت.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید