۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 55382181

بهترین زمان سفر به چابهار از لحاظ خلوت بودن و راحتی در بندر همان اردیبهشت و خرداد به حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار چه زمانی است؟ چابهار به عنوان یکی از بنادر بسیار حائز اهمیت ایران‌زمین به شمار می‌آید که در تلاش است تا زیبایی طبیعت اقیانوس هند و دریای مکران را به تصویر بکشد. این شهر مانند هر شهر دیگری، در فصولی از سال بهتر زیبایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.  

بندر چابهار در زبان بلوچی به چهبار معروف است که مرکز شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان است و برخی آن را با عنوان چهار بهار می‌شناسند که علت این نام‌گذاری در ادامه مشخص می‌شود. خوب است بدانید که بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران شناخته می‌شود که اسکله‌های موجود در آن، میزبان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما هستند.

در همین راستا قصد داریم با مشخص کردن بهترین زمان سفر به چابهار، در ادامه این مطلب شما را در جهت سفر به این منطقه خوش آب و هوا آماده سازیم.

بهترین زمان سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به بندر زیبای چابهار چه زمانی است؟

اما به سراغ سؤال اصلی خود برویم. بهترین زمان سفر به چابهار چه زمانی است؟

منطقه چابهار در فصل زمستان گرم‌ترین نقطه کشور است که به عنوان خنک‌ترین بندر جنوبی ایران نیز در فصل تابستان شناخته می‌شود. در دو ماه از سال یعنی ماه‌های اردیبهشت و خرداد، در این بندر درجه رطوبت هوا بالا می‌رود، در صورتی که با رطوبت هوا مشکلی ندارید، بهترین زمان سفر به چابهار از لحاظ خلوت بودن و راحتی در بندر همان اردیبهشت و خرداد به حساب می­آید.

در صورتی که از شلوغی و حضور جمعیت زیاد، بیزار هستید و نمی‌خواهید در سواحل بندر زیبای چابهار، با خیل عظیمی از گردشگر مواجه شوید، سعی کنید در زمان تعطیلات رسمی، مانند عید نوروز به این منطقه سفر نکنید. درست است که در فروردین ماه هوای بندر چابهار بسیار مطلوب است، اما تراکم جمعیت در این موقع از سال نیز در چابهار بسیار بالا می‌رود.

در راستای اینکه گفتیم اردیبهشت و خرداد، بهترین زمان سفر به چابهار هستند، باید بگوییم که متوسط دمای خرداد در یک دوره 7 ساله 31 درجه سلسیوس است که برای‌ جنوب کشور اقلیم مساعد محسوب می‌شود. همچنین به صورت کلی، حداقل رطوبت نسبی 60 درصد و متوسط رطوبت نسبی 70 درصد اعلام شده‌ است.

بهترین زمان سفر به چابهار و فصل جشنواره‌های بندر چابهار

پدیده مونسون در فصل تابستان بر روی اقیانوس هند به وجود می‌آید که به دنبال خود بارش‌های شدید یا خفیفی را به ارمغان می‌آورد.

سازمان منطقه آزاد بندر چابهار، در سال‌های گذشته با برگزاری جشنواره گردشگری مونسون در فصل تابستان از این فضا استفاده جالبی به عمل آورده است و به وسیله برنامه‌های متنوع و شاد میزبان گردشگران و مسافران خارجی و داخلی بوده است.

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار یک بندر چهار بهار است

شاید کمی اغراق باشد اما بندر چابهار در میان مردم بسیاری با عنوان چابهار یا به عبارتی چهار بهار شناخته می‌شود که این صفت از تشابه نام آن برگرفته شده است. گرما و رطوبت جنوب غیرقابل انکار است اما آب و هوای بندر معتدل و شرجی چابهار به گونه‌ای است که هر فصلی می‌تواند بهترین زمان سفر به چابهار شناخته شود.

البته اینکه شما در چه فصل و زمانی به این بندر سفر کنید، به خودتان بستگی دارد. چرا که باید شرایط خود را بسنجید و با آگاهی کامل از فیزیک بدنی و خلق و خوی خود به سفر بروید.

با تمام این اوصاف می‌توانیم از دو ماه نام برده شده فاکتور بگیریم و بهترین زمان سفر به چابهار را طبق مطالب ارائه شده، به خودتان واگذار کنیم تا تصمیم درست را گیرنده باشید. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    در چابهار فقط در ماه های اذر ، دی ، بهمن ، اسفند و تابستان مردادماه سفر کنید اردیبهشت و خرداد و تیرماه گرمه
  • DE ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    1 0
    بهترین فصل مسافرت در چابهاررزمستان و مردادماه است در ماه های اردیبهشت و خرداد و تیر هوا گرمه
  • حجتی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    0 0
    بهترین زمان از ابان تا اخر اسفند است . هوای معتدل و دلپذیر با افتاب ملایم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید