۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 55382172

بازار چینی‌ها در چابهار یک بازار فوق‌العاده است که طیف وسیعی از محصولات و وسایل خاص را در خود جای داده است‌.

بازار چینی‌ها در چابهار

بازار چینی‌ها در چابهار

حتماً نام بازار چینی‌ها در چابهار، را شنیده‌اید اما این بازار چه ویژگی‌های دارد و چرا تا این حد مورد توجه است؟ پیش از پاسخ به این سؤالات باید کمی در مورد چابهار بگوییم. این شهر یکی از بنادر مهم و زیبای ایران است که به واسطه اهمیت خود توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به سمت جاذبه‌های گردشگری‌ای که دارد، معطوف سازد. در این منطقه تفریحی و گردشگری، اماکن و مراکز بسیاری وجود دارند که علت اصلی متمایز بودن این بندر به حساب می‌آیند. شاید عجیب‌ترین و خاص‌ترین این مراکز، بازار چینی‌ها باشد.

بازار چینی‌ها در چابهار یک بازار فوق‌العاده است که طیف وسیعی از محصولات و وسایل خاص را در خود جای داده است‌. البته جالب توجه‌ترین نکته در خصوص این بازار، وجود فروشندگان چینی در آن است، فروشندگانی که به زبان فارسی تسلط کامل دارند.

بازار چینی‌ها در چابهار

معرفی بازار چینی‌ها در چابهار

بندر چابهار یک منطقه معمولی نیست، به طوری که سالانه مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران زمین، جهت بازدید از مناطق تاریخی و تفریحی آن، به این بندر سفر می‌کنند.

کوه گل‌افشان، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، جنگل حرا، اسکله رمین، ساختمان تلگرافخانه از جمله مناطقی هستند که سبب می‌شوند تا بندر چابهار به یک مکان گردشگری و تفریحی مناسب تبدیل شود. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که یک مکان تفریحی و گردشگری، نیازمند به حضور مراکز خرید است.

همانطور که انتظار می‌رود، پایه و اساس مسافرت‌های اقوام ایرانی بر مبنای خرید است و از آنجایی که بندر چابهار یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری است، باید در زمینه مراکز خرید خاص نیز همچون سایر ویژگی‌هایی که دارد، مطرح شود.

در همین راستا، بازار چینی‌ها در چابهار، یکی از خاص‌ترین و بهترین مراکز خرید بندر چابهار به شمار می‌آید که خرید را برای مسافران سهل می‌سازد.

این بازار از مجموعه‌ اجناس خاص چینی تشکیل شده است که از کیفیت، تنوع و جنس بسیار مرغوبی برخوردار هستند. ناگفته نماند که قیمت اجناس در این بازار کوچک، بسیار مقرون‌به‌صرفه است، به صورتی که حتی خود مردم بندر چابهار ترجیح می‌دهند، خریدهای خود را از این بازار فوق‌العاده خاص، انجام دهند.

ساعت بازدید از بازار چینی‌ها چابهار

سنت، فرهنگ و رسم و رسومات قوم چینی در این بازار بسیار ملموس است‌. به صورتی که اگر علاقه‌مند به آگاهی و کسب اطلاعات در رابطه با چین و مردم آن هستید، می‌توانید به بازار چینی‌ها در چابهار رجوع کنید و به وسیله برقراری ارتباط با فروشندگان چینی که فارسی زبان هستند، پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید.

در حال حاضر بازار چینی‌ها در دو شعبه فعالیت خود را در بندر چابهار ادامه می‌دهد. این دو شعبه در مجتمع تجاری تیس در منطقه آزاد چابهار قرار دارند. ساعت کاری آن‌ها از ساعت 9 صبح الی 13 ظهر و از 5 عصر تا 11 شب، تعریف می‌شود.

بازار چینی‌ها در چابهار

کیفیت و قیمت اجناس در بازار چینی‌ها در چابهار

علارغم آنچه که انتظار می‌رود، جنس و کیفیت اجناس موجود در بازار چینی‌ها نه تنها بد نیست، بلکه در موارد بسیاری می‌توان گفت عالی است. تصور عموم مردم ایران بر این اساس است که کیفیت اجناس چینی مطلوب نیست، اما در واقع هر جنسی به نسبت قیمت و نوع تولید، شامل خوب و بد می‌شود. این مورد در خصوص اجناس موجود در بازار چینی‌ها در چابهار نیز صدق می‌کند و می‌توان صراحتاً اعلام کرد که کیفیت اجناس این بازار مطلوب هستند، حتی قیمت آن‌ها نیز به نسبت کیفیتی که دارند مقرون‌به‌صرفه است.

در این بازار انواع گوناگونی از اجناس و لوازم اعم از چای، ادویه، لوازم‌آرایشی، پوشاک، ماهی، مواد غذایی، وسایل تزئینی موجود است.

با تمام این تفاسیر، می‌توان به این نتیجه رسید که سفر به چابهار و دیدن از بازار بی‌نظیر چینی آن، خالی از لطف نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید