شاید شما هم مانند بسیاری از دوستان و آشنایان خود به فکر یادگیری زبان انگلیسی افتاده باشید. این روزها، تب یادگیری زبان انگلیسی به شدت داغ است.

معرفی بهترین منابع آنلاین آموزش زبان انگلیسی به صورت گام به گام و کاربردی

صحبت از یادگیری یک زبان جدید ساده به نظر می‌رسد، اما یادگیری زبان واقعاً می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر شما مسیر درستی را برای یادگیری زبان انتخاب نکنید، از ادامه یادگیری خسته شده و آن را رها خواهید کرد. در این میان، منبعی که برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می‌کنید، بسیار مهم است. با گسترش استفاده از تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در دنیا، می‌توانید یادگیری یک زبان را بدون مراجعه به مؤسسه آموزشی یا معلم، آغاز کنید. اینترنت، دریایی از منابع آموزشی زبان‌های مختلف را در اختیار شما قرار داده است و می‌توانید به انواع کتاب متنی و صوتی، ویدیوهای آموزشی،‌ بازی‌های تعاملی و سایر منابع یادگیری دسترسی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی را که در اینترنت در دسترس است، به شما معرفی کنیم.

همچنین اگر اهل یادگیری با فیلم های آموزشی هستید فرادرس بهترین محل برای یادگیری مهارت های جدید است؛ زیرا به کمک مجموعه آموزش زبان انگلیسی فرادرس میتوانید اصول و قوائد زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید. برای دریافت این آموزش ها می‌توانید همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید:

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

شاید زمانی وجود داشت که نیازی به یادگیری زبان خارجی احساس نمی‌شد و تنها افرادی خاص نیاز به سمت یادگیری این زبان می‌رفتند. اما امروز دیگر این‌طور نیست و یادگیری زبان خارجی و خصوصاً زبان انگلیسی تقریباً جزو موارد ضروری زندگی بسیاری از افراد محسوب می‌شود. از دانشجویانی که باید برای نوشتن پایان‌نامه تحقیق کنند، تا افرادی که برای تفریح یا کار به کشورهای دور و نزدیک می‌روند، باید برای رفع نیازهای خود، زبان انگلیسی را در حد مطلوبی یاد گرفته باشند. با دانستن زبان انگلیسی، می‌توانید در بسیاری از کشورهای دنیا به کار یا تحصیل بپردازید، چرا که انگلیسی یک زبان بین‌المللی است. با گسترش استفاده از کامپیوتر، اینترنت و فضای مجازی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی برای درک بهتر این تکنولوژی‌ها بسیار حس می‌شود. یادگیری زبان علاوه بر این که در تحصیل و کار به کمک شما می‌آید، در سرگرم شدن شما نیز مؤثر است. دیدن یک فیلم زبان اصلی بدون زیرنویس، یا شنیدن یک آهنگ انگلیسی زبان و دریافت مفهوم آن بدون نیاز به خواندن ترجمه متن آهنگ، بسیار لذت‌بخش است.

در مجموع یادگیری زبان انگلیسی مزایای زیر را با خود به همراه خواهد داشت:

  • تسلط بر زبان برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی یک امتیاز محسوب می‌شود
  • امکان درک تکنولوژی‌های جدید مرتبط با اینترنت
  • امکان درک موسیقی، فیلم و کتاب‌های زبان اصلی
  • سفر کردن به کشورهای خارجی برایتان بسیار راحت‌تر خواهد شد

و در آخر ذکر این نکته مهم است که با یادگیری زبان انگلیسی، تنها یک زبان جدید را نخواهید آموخت! بلکه دریچه‌ای رو به هزاران مطلب آموزنده انگلیسی برای شما باز خواهد شد و می‌توانید سطح آگاهی و معلومات خود را افزایش دهید.

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی

آیا اینترنت منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی است؟

پاسخ به این سؤال هم بله است و هم خیر! اینترنت به تنهایی نمی‌تواند نیاز شما برای تسلط به زبان انگلیسی را تأمین کند. در واقع اول از همه باید هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید. آیا قصد شرکت در آزمون تافل یا آیلتس را دارید؟ آیا می‌خواهید اصطلاحات عامیانه انگلیسی را یاد بگیرید؟ آیا می‌خواهید با بقیه صحبت کرده و قدرت صحبت خود را تقویت کنید؟‌ یا اینکه می‌خواهید گوش خود را برای درک عبارات انگلیسی تقویت کنید؟

هدف شما هرچه که باشد در اینترنت منابعی برای کمک به شما وجود خواهد داشت. اما ممکن است یک زبان‌آموز با قرار گرفتن در محیط کلاس و ارتباط با معلم و سایر زبان‌آموزان، نتیجه بهتری بگیرد. در واقع اینترنت یکی از بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود اما توجه داشته باشید که ممکن است برای تسلط به زبان و یادگیری کامل آن، نیاز باشد تا از منابعی مانند کتاب و معلم هم بهره‌مند شوید.

در این مطلب، منابع آنلاین آموزش زبان را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی می‌کنیم:

  • وبسایت‌ها
  • اپلیکیشن‌ها
  • سریال‌ها

در ادامه، توضیحاتی را در مورد هر یک از این دسته‌بندی‌ها خواهیم داد و بهترین‌های موجود برای هر دسته‌بندی را نیز ذکر خواهیم کرد.

بهترین وبسایت های آموزش زبان انگلیسی

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی - وبسایت‌ها

وب‌سایت‌ها، یکی از بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی موجود در اینترنت هستند. در بسیاری از وب‌سایت‌های آموزش زبان، امکاناتی برای یادگیری گرامر، لغت و همچنین تقویت مهارت‌های نوشتن، خواندن، شنیدن و صحبت کردن فراهم شده است. حتی در بعضی از سایت‌های آموزش آنلاین انگلیسی، از شما آزمون نیز گرفته می‌شود تا تحت ارزیابی قرار بگیرید. بسیاری از سایت‌ها،‌ امکانات خود را به صورت رایگان عرضه کرده‌اند، اما برای استفاده از امکانات بعضی سایت‌ها نیز باید اشتراک تهیه کنید. در ادامه، بهترین سایت‌های آموزش زبان انگلیسی را معرفی خواهیم کرد.

وبسایت BBC Learning English

وبسایت بی‌بی‌سی، میزبان منابع آنلاین و رایگان مختلف برای یادگیری زبان است. دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی برای سطوح و سنین مختلف را می‌توانید در این سایت پیدا کنید. آموزش گرامر پایه‌ای، متوسط و پیشرفته و همچنین آموزش لغت در این سایت موجود است. از داستان‌های سرگرم‌کننده برای کودکان گرفته تا اخبار مختلف را می‌توانید در این سایت پیدا کرده و از آن‌ها برای تقویت دایره لغات، تلفظ صحیح لغت و... استفاده کنید.

وبسایت British Council Learn English

در این وبسایت، منابع صوتی و تصویری برای آموزش به تمامی رده‌های سنی و سطوح موجود است. با استفاده از پادکست‌ها و مقالات موجود در سایت، می‌توانید مهارت‌های مربوط به زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. علاوه بر این، می‌توانید سؤالات خود را مطرح کرده و از نظرات بقیه کاربران بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید با سایر کاربران دوست شده و با یکدیگر زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

وبسایت Duolingo

دولینگو، یک وبسایت فوق‌العاده برای یادگیری لغت و گرامر از طریق بازی‌های تعاملی و کوئیز است. برای این که بتوانید هنگام بازی از یک مرحله عبور کنید، باید تلفظ صحیحی از لغت نمایش داده شده را ادا کنید. همچنین در دولینگو می‌توانید برای خود اهدافی را مشخص کرده و نسبت به آن اهداف، روند پیشرفت خود را بسنجید.

وبسایت Live Mocha

در این وبسایت می‌توانید به یک فرد native متصل شده و از او زبان یاد بگیرید. کاربران این سایت یک جامعه جهانی از یادگیرندگان زبان‌های مختلف را تشکیل داده‌اند. این افراد با ارسال نظر و اصلاح اشتباهات یکدیگر،‌ به تقویت زبان یکدیگر کمک می‌کنند. همچنین منابع مختلفی برای تقویت تمرین شنیدن و خواندن را در این سایت پیدا خواهید کرد.

وبسایت Lyrics training

گوش دادن به آهنگ‌های انگلیسی، راه حلی جذاب و کاربردی برای یادگیری زبان است. در این سایت می‌توانید یک قطعه موسیقی را انتخاب کنید. سپس متن این موسیقی به شما نشان داده می‌شود و باید در حین پخش موسیقی، جاهای خالی متن را پر کنید. بنابراین می‌توانید مهارت شنیدن خود را با استفاده از این سایت تقویت کنید و در واقع خود را به چالش بکشید.

وبسایت News in Levels

این وبسایت برای علاقه‌مندان به دنبال کردن اخبار، ساخته شده است. در کنار دنبال کردن اخبار روز دنیا، می‌توانید زبان انگلیسی خود را نیز تقویت کنید. اخبار روز دنیا در کنار آرشیو غنی این وبسایت، در سه سطح مختلف دسته‌بندی شده‌اند. بنابراین فارغ از سطح زبان خود،‌ می‌توانید اخبار مختلف را دنبال کرده و مهارت خواندن خود را تقویت کنید.

وبسایت TED

تد، مجموعه‌ای از هزاران سخنرانی کوتاه است که می‌توانند در مورد هر موضوعی باشد. متخصصان حوزه‌های مختلف از طراحی داخلی ساختمان گرفته تا فضانوردی، به روی صحنه آمده و یک سخرانی کوتاه ارائه می‌دهند. اگرچه این وبسایت منحصراً برای یادگیری زبان طراحی نشده است، اما با شنیدن سخنرانی‌ها و خواندن همزمان زیرنویس انگلیسی (که برای همه سخنرانی‌ها در دسترس است) می‌توانید مهارت شنیدن و خواندن خود را تقویت کنید. علاوه بر زیرنویس، یک رونوشت از متن هر سخرانی نیز در دسترس است تا با خواندن آن بتوانید بهتر حرف‌های سخنران را درک کنید. بنابراین تد را می‌تواند یکی از بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی محسوب کرد.

وبسایت Talk English

این وبسایت، یک وبسایت فوق‌العاده برای یادگیری زبان است که هزاران منبع شنیدنی رایگان را در آن پیدا خواهید کرد.

مطالب مفید سایت Talk English شامل موارد زیر است:

  • زبان برای مصاحبه
  • زبان برای کسب‌وکارها
  • زبان برای سفر
  • زبان عمومی

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی - اپلیکیشن ها

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن‌های خوبی برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون منتشر شده است که می‌توانند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند. بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

اپلیکیشن دولینگو

دولینگو که در قسمت وبسایت‌ها معرفی شد، یک اپلیکیشن را نیز برای پلتفرم‌های موبایلی عرضه کرده است. شاید بتوان دولینگو را محبوب‌ترین اپلیکیشن یادگیری زبان در دنیا دانست. چیزی که دولینگو را متمایز می‌کند،‌ قرار دادن کاربر در شرایط رقابت با کاربران واقعی است. در دولینگو با جمع‌آوری سکه، مراحل جدید برای شما باز می‌شوند، اما در واقع در کنار جمع‌آوری سکه، در حال یادگیری لغت و ساختارهای زبان انگلیسی نیز هستید.

اپلیکیشن Quiz your English

این اپلیکیشن، یکی از بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی برای کسب آمادگی قبل از امتحانات محسوب می‌شود. این اپلیکیشن برای کسانی که آزمون آیتلس را پیش‌رو دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این اپلیکیشن نیز شما را به یک رقابت با دوستان یا خانواده دعوت می‌کند و می‌توانید دانش گرامری و لغوی خود را محک بزنید.

اپلیکیشن ۶۰۰۰ Words

این اپلیکیشن، بهترین گزینه برای تقویت لغت محسوب می‌شود. ۶۰۰۰ Words، برای آموزش لغت، راه بسیار ساده‌ای را در پیش گرفته است. در این اپلیکیشن با استفاده از متن و تصاویر، می‌توانید لغت‌های جدید را یاد بگیرید. دسته‌بندی‌های کلی و جزئی برای کلمات در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است. دسته‌های کلی شامل مواردی مانند ورزش و غذا هستند. اما در دسته‌بندی‌های جزئی، با دسته‌بندی‌های دقیق‌تری مانند لغات مربوط به ورزش هاکی آشنا خواهید شد.

اپلیکیشن HelloTalk

اگر می‌خواهید مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن قدرتمند HelloTalk است. در این اپلیکیشن بیش از پانزده میلیون کاربر از نقاط مختلف جهان حضور دارند. می‌توانید به این کاربران متصل شده و با آن‌ها به مکالمه بپردازید. در ازای آموزش زبان مادری خود به کاربر مقابل، او نیز باید زبان خود را به شما بیاموزد. فرصت صحبت کردن با کاربران Native، می‌تواند تلفظ صحیح لغات را به شما بیاموزد. شما می‌توانید با کاربران از طریق تماس صوتی و تصویری یا ارسال پیام متنی و صوتی ارتباط برقرار کنید. همچنین ابزارهایی برای ترجمه و آموزش تلفظ صحیح در این اپلیکیشن قرار گرفته است.

اپلیکیشن Grammarly

تبلیغ این اپلیکیشن را احتمالاً هنگام تماشای ویدیوهای یوتیوب (YouTube) دیده‌اید! این اپلیکیشن یکی از بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی برای تقویت مهارت نوشتن محسوب می‌شود. اپلیکیشن Grammarly می‌تواند در لحظه خطای نوشتاری شما را اصلاح کند. اشتباهات لغوی و گرامری موجود در نوشته به شما اطلاع داده می‌شود و حتی توضیحی نیز درباره خطایی که حین نوشتن مرتکب شده‌اید، به شما داد می‌شود. با توجه به این توضیحات، خطاهای شما کمتر و کمتر خواهد شد.

اپلیکیشن لرنیت

این اپلیکیشن، یک اپلیکیشن ایرانیست و توسط توسعه‌دهندگان ایرانی برای آموزش زبان انگلیسی ساخته شده است. رابط کاربری لرنیت بسیار ساده است و مشکلی در کار با آن پیدا نخواهید کرد. لرنیت آموزش زبان را با فرض این‌که هیچ دانشی درباره این زبان ندارید آغاز می‌کند. بنابراین برای آن دسته از افراد که دانش بسیار کمی از زبان انگلیسی دارند (در حد دانستن چند کلمه) گزینه بسیار ایده‌آلی محسوب می‌شود.

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

اپلیکیشن فرادرس آخرین مورد در معرفی بهترین منابع آموزش زبان انگلیسیاست. با توجه به گسترش استفاده از گوشی های هوشمند در میان اقشار مختلف جامعه و از آنجایی که تقریبا همه افراد به گوشی های هوشمند دسترسی دارند، فرادرس برای استفاده کردن از این فرصت اقدام به انتشار اپلیکیشن فرادرس کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی به فیلم های آموزشی منتشر شده در سایت دسترسی داشته باشند. با نصب اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس میتوانید به تمامی فیلم های آموزشی فرادرس از جمله فیلم های آموزش زبان انگلیسی دسترسی پیدا کنید. برای دریافت اپلیکیشن فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی؛ سریال های تلویزیونی

ممکن است از بعضی افراد شنیده باشید که زبان انگلیسی را با سریال‌هایی مانند Friends یاد گرفته‌اند. البته نمی‌توان زبان انگلیسی را از صفر با یک سریال تلویزیونی یاد گرفت. اما اگر سطح دانش زبان انگلیسی شما در حد قابل قبولی رشد کرده باشد،‌ یعنی این که دایره لغوی‌تان به اندازه کافی بزرگ شده و با اصول گرامری نیز تا حد خوبی آشنایی پیدا کرده‌اید،‌ سریال‌های تلویزیونی می‌توانند به تقویت زبان انگلیسی و همچنین یادگیری اصطلاحات غیررسمی کمک کنند. اگر مهارت شنیداری شما در حد خوبی رشد نکرده، سریال را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. اما به مرور بهتر است به تماشای سریال بدون زیرنویس عادت کنید.

با استفاده از سریال‌های زیر می‌توانید اصطلاحات روزمره انگلیسی را بیاموزید و در مکالمات خود آن‌ها به کار بگیرید:

  • سریال Friends
  • سریال Big Bang Theory

این سریال‌ها، دارای قسمت‌های کوتاه (به طور متوسط ۲۰ دقیقه‌ای) هستند. بنابراین وقت زیادی را از شما نخواهند گرفت و می‌توانید در اوقات فراغت خود آن‌ها را تماشا کنید.

کلام آخر در مورد بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی

در این مطلب بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی را معرفی کردیم. اما نباید از ویدیوهای آموزشی و تأثیر مثبت آن‌ها در روند یادگیری یک زبان جدید غافل شویم. در ایران، فرادرس را می‌توان بهترین منبع آموزش آنلاین در نظر گرفت. فرادرس شامل گنجینه‌ای از ویدیوهای آموزشی در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش زبان انگلیسی است. با استفاده از ویدیوهای آموزشی فرادرس، می‌توانید صفر تا صد زبان انگلیسی را به طور کامل بیاموزید. برای شروع آموزش زبان انگلیسی می‌توانید همین الان به فرادرس مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید