فرقی نمی‌کند کفش‌های کتانی سفید تازه‌تان را نو کنید یا هر رنگ کتانی دیگر، تمام چیزی که برای انجام این کار لازم است چند ماده ساده است که ممکن است در منزل داشته باشید. برای تمیز کردن کتانی حتی راهی برای استفاده از ماشین لباسشویی وجود دارد. در ادامه نحوه شستن کفش‌های کتانی در خانه آورده شده است.

چگونه کفش‌های کتانی خود را بشویید تا دوباره کاملا نو به نظر برسند؟

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: تمیز نگه‌داشتن یک جفت کفش ورزشی کار آسانی نیست. اگر نمی‌دانید که چگونه کفش‌های کتانی خود را بشویید، نگه‌داشتن آن‌ها در شرایط خوب و به‌طورکلی افزایش قابلیت پوشیدن آن‌ها می‌تواند دشوارتر باشد. برای درک نکات مربوط به نگهداری صحیح از کفش، لازم نیست که یک کارشناس کفش ورزشی باشید. چند راه ساده وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کفش‌های کتانی موردعلاقه‌تان را بدون توجه به رنگ آن‌ها دوباره کاملا نو نشان دهید.

فرقی نمی‌کند کفش‌های کتانی سفید تازه‌تان را نو کنید یا هر رنگ کتانی دیگر، تمام چیزی که برای انجام این کار لازم است چند ماده ساده است که ممکن است در منزل داشته باشید. برای تمیز کردن کتانی حتی راهی برای استفاده از ماشین لباسشویی وجود دارد. در ادامه نحوه شستن کفش‌های کتانی در خانه آورده شده است.

نحوه شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی

  1. جنس کفش‌های خود و دستورالعمل‌های مراقبت از آن را بررسی کنید

همه کفش‌ها را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شستشو داد. کفش‌های سبک و کفش‌های ورزشی که با موادی مانند نایلون، پنبه و پلی‌استر ساخته‌شده‌اند به‌طور طبیعی دوام بیشتری دارند و نباید تحت تأثیر مواد شوینده لباس‌شویی قرار گیرند. بااین‌حال، کتانی‌های ساخته‌شده از جیر، لاستیک و یا وینیل به‌احتمال‌زیاد باید با دست شسته شوند.

  1. کفیها را بردارید

این کار به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که کفی‌های کفش شما در لباس‌های شسته شده درهم‌پیچیده یا در اطراف سایر قسمت‌ها پیچیده نمی‌شوند.

  1. کفش‌ها را در یک کیسه لباس مشبک قرار دهید

کفش‌ها در ماشین لباسشویی به‌شدت غلت میخورند. قرار دادن آن‌ها در یک کیسه به جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها کمک می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با لباس‌های دیگر تمیز شوند.

  1. کفش‌های خود را از قبل تمیز کنید

اگر کفش‌های شما بیش‌ازحد کثیف هستند، از قبل آن‌ها را به‌خوبی تمیز کنید. برای این مرحله، توصیه میشود از یک شوینده لباسشویی و یک برس نرم برای پاک کردن کثیفی و آلودگی اضافی قبل از شستشو استفاده کنید.

  1. تنظیمات ماشین لباسشویی خود را روی آب سرد و برنامه شستشو پارچههای ظریف قرار دهید

آب داغ می‌تواند شکل کفش شما را خراب کند و باعث محو شدن رنگ روی کفش شما شود. بااین‌حال، بهتر است کفش‌های خود را در آب سرد بشویید و یک گزینه چرخش آهسته یا بدون چرخش را انتخاب کنید. این کار نه‌تنها کفش‌های شما را از کوبیده شدن در دستگاه محافظت می‌کند، بلکه امکان شستشوی یکنواخت‌تری را نیز فراهم می‌کند.

  1. اجازه دهید کفشها در هوای آزاد خشک شوند

استفاده از خشک‌کن توصیه نمی‌شود، مگر اینکه قفسه خشک‌کن داشته باشید، زیرا گرما و غلت خوردن می‌تواند به کفش‌های شما آسیب بزند یا آن‌ها را چروک کند. بااین‌حال اگر می‌خواهید کفش‌های خود را در اسرع وقت خشک کنید، توصیه می‌شود کفش‌های خود را در حوله‌های قدیمی بپیچید و خشک‌کن خود را روی تنظیمات ظریف قرار دهید. این امر به آن‌ها کمک می‌کند سریع خشک شوند و از آسیب‌های احتمالی محافظت میکند. لطفاً توجه داشته باشید، خشک شدن کفش‌های شما ممکن است بیش از ۲۴ ساعت طول بکشد. برای کمک به ‌سرعت بخشیدن به کار، یک تکه پارچه یا چند دستمال‌کاغذی را در داخل کفشهای خود قرار دهید تا آب کفش جذب شود و سپس آن‌ها را خارج کنید.

نحوه تمیز کردن کفش با جوش‌شیرین و مسواک

شما می‌توانید به‌راحتی یک محلول برای از بین بردن کثیفی و لکه‌های کفش‌های خود درست کنید. این ترکیب شامل جوش‌شیرین، سرکه سفید و آب گرم است. این محلول را با استفاده از یک مسواک با موهای سفت متوسط استفاده کنید تا لکه‌ها را از بین ببرید و آثار خراش روی کفش‌هایتان را پاک کنید.

ابتدا با مسواک خشک، کثیفی‌های سطح کفش را پاک کنید. سپس مسواک را در محلول فرو ببرید. کفش را با حرکات دایره‌ای مسواک بزنید تا با محلول کف ایجاد کنید. تمرکز خاصی باید روی قسمت میانی کفش باشد، زیرا تمیز کردن آن می‌تواند کمی سخت‌تر باشد. پس از اتمام کار، آن را پاک کنید و در صورت نیاز تکرار کنید.

نحوه شستشوی دستی کفش‌های کتانی

در مورد انداختن کفش‌های کتانی باارزش خود در ماشین لباسشویی مطمئن نیستید؟ یک راه ساده برای شستن دستی آن‌ها نیز وجود دارد. سینک خود را با آب گرم و مقداری مواد شوینده پر کنید، سپس کفش‌های خود را خیس کنید. استفاده از مسواک می‌تواند به از بین بردن آلودگی‌های ایجادشده کمک کند. بعدازاینکه تمیز شدند، آن‌ها را در هوا خشک کنید.

درعین‌حال، مواد مختلف به تکنیک‌های تمیز کردن متفاوتی نیاز دارند. برای مثال کفش‌های جیر باید تا حد امکان با آب کمتری در تماس باشند. استفاده از برس جیر بهترین راه برای تمیز کردن این مدل‌ها است. این برس به از بین بردن کثیفی و لک‌ها کمک می‌کند بدون اینکه طراحی طبیعی کفش را به هم بزند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید