مدیر امور برق ناحیه یک زاهدان گفت: طی اقدامی عملیاتی توسط کارکنان این امور و ماموران نیروی انتظامی، ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از یک واحد مسکونی در این شهر کشف و ضبط شد.

کشف ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در زاهدان

به گزاش سلام نو به نقل از ایرنا، ابراهیم خمر اظهارداشت: با توجه به سهم بالای مصرف برق دستگاه‌های ماینر، کشف مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه‌های مهم شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان است.

 وی تصریح کرد: دستگاه‌های‌ ماینر، علاوه‌ بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

مدیر امور برق ناحیه یک زاهدان با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد، گفت: عموم هم استانی‌ها می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر یا تماس با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۳۷۱۰۴ و یا سامانه ۱۲۱ ثبت کنند.

خمر از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، هر دستگاه ماینر معادل یک دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار، مصرف برق دارد که این مهم فشار بسیار زیادی را به شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید