این عضو پیوندی در مه ۲۰۲۱ از یک زن ۲۹ ساله که در پی «سپسیس» شدید درگذشته بود، گرفته شده بود و سپس در یک دستگاه قرار داده شده و به لوله‌هایی متصل شده بود که با خون، در دمای معمولی بدن تغذیه می‌شد.

این عضو بدن ۳ روز خارج از بدن سالم ماند!

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای نخستین بار در جهان، کبد انسانی به مدت سه روز پیش از پیوند در بیرون از بدن نگه داشته شد.

برای نخستین بار در جهان، محققان سوئیسی موفق شدند یک کبد انسانی را پیش از پیوند، به مدت سه روز خارج از بدن و در درون دستگاه نگه دارند.

طبق گزارش نیوزویک، این کبد پیش از آنکه به یک بیمار سرطانی پیوند زده شود، به مدت سه روز در دمای بدن زنده نگه داشته شد. دریافت کننده این پیوند که یک مرد ۶۲ ساله است و دچار سیروز پیشرفته کبدی بوده، اکنون پس از گذشت بیش از یک سال وضعیت سلامتی اش خوب است.

پروفسور «پیر آلن کلاوین» (Pierre-Alain Clavien) از «بیمارستان دانشگاهی زوریخ» سوئیس در خصوص این پیوند گفت: بیمار به سرعت و بودن هیچ نشانه‌ای از آسیب کبدی به مانند پس زدن پیوند، بهبود یافت و او پس از گذشت یک سال از جراحی، سالم مانده است.

این بیمار سوئیسی که نامش نیز اعلام نشده است، دچار فشار خون شدید و فشار بالا در وریدی بود که خون را به کبد می‌رساند؛ مسأله‌ای که می‌توانست منجر به خونریزی و نارسایی عضو شود؛ اما به گفته پروفسور کلاوین، کبد پیوندی به طور طبیعی کار کرده است.

این عضو پیوندی در مه ۲۰۲۱ از یک زن ۲۹ ساله که در پی «سپسیس» شدید درگذشته بود، گرفته شده بود و سپس در یک دستگاه قرار داده شده و به لوله‌هایی متصل شده بود که با خون، در دمای معمولی بدن تغذیه می‌شد.

به نوشته نیوزویک، این پیشرفت می‌تواند با افزایش شمار اعضای در دسترس، به مقابله با بحران کمبود اهدا کننده عضو پرداخته و بجای جراحی‌های اورژانسی، امکان انتخاب عضو پیوندی را در اختیار بیماران قرار دهد.

در حال حاضر اندان پیوندی بایستی در یخ نگه داری شده و مدت زمان آن هم نباید از ۱۲ ساعت فراتر رود؛ همچنانکه مواردی از پیوند که می‌تواند با دریافت کنندگان عضو مطابقت داشته باشد، محدود است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید