طبق اعلام مقامات رسمی کره جنوبی، ماه گذشته و قبل از انجام آزمایش موشکی دوربُرد کره شمالی، جنگنده‌های روسیه و چین بدون اطلاع قبلی به حریم دفاع هوایی این کشور وارد شده‌اند.

هواپیماهای جنگی روسیه و چین وارد حریم دفاع هوایی کره جنوبی شدند

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» نوشت: مقام‌های رسمی کره جنوبی اعلام کردند روز ۲۴ مارس ۲ هواپیمای روسی وارد حریم دفاعی این کشور شدند که موجب شد ارتش کره جنوبی تلاش کند تا از نزدیک شدن آنها به حریم هوایی این کشور جلوگیری کند.

این حادثه درست ساعاتی پیش از شلیک موشک دور برد قاره پیمای کره شمالی به سوی دریای شرق اتفاق افتاد؛ آزمایش موشکی کره شمالی که به مهلت قانونی آزمایش های موشکی هسته ای بالستیک و قاره پیمای این کشور پایان داد.

جنگنده های روسی از سمت شمال غربی کره جنوبی در جزیره «اولی اونگ» واقع در دریای شرق حوالی ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی وارد حریم دفاعی هوایی شدند و ۳۰ دقیقه بعد از آنجا خارج شدند. 

یک روز پیش از آن یک هواپیمای نظامی چین نیز نزدیک جزیره «لی او ایسلت» وارد حریم دفاع هوایی کره جنوبی شده بود. مقام‌های رسمی گفتند این منطقه نقطه برهم پوشانی حریم هوایی کره جنوبی و چین می باشد. 

منطقه حریم دفاعی جز حریم هوایی یک کشور شناخته نمی شود اما لازم است تا هواپیماها برای جلوگیری از برخورد و تصادف احتمالی با یکدیگر ورود خود را به این مناطق به اطلاع کشورها برسانند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید