با این که این پوستر طی دو سه سال اخیر چند بار دیگر نیز در فضای مجازی بازنشر شده بود، اما این بار به شکل بسیار گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفت.

انتشار عکس زنان شمال ایران در سازمان ملل صحت دارد؟ + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پوستری که طی روزهای اخیر با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی با تصویری از زنان روستایی شمال ایران در فضای مجازی دست به دست می‌شود و حتی در برخی رسانه‌های رسمی نیز خبر آن منتشر شده، یک پوستر جعلی است که پیش از این نیز بارها در فضای مجازی بازنشر شده بود.

انتشار تصویری از یک پوستر غیررسمی با عنوان پوستر «روز جهانی زنان روستایی» در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی کشور طی روزهای اخیر به شکل گسترده‌ای مورد توجه کاربران و مخاطبان قرار گرفته است. در این پوستر عکسی از زنان روستایی کشاورز شمال ایران دیده می‌شود که دور یک سفره در کنار شالیزار کنار هم نششسته‌اند. زنانی که در ایفای نقش و اثرگذاری بالای آن‌ها برای رونق فعالیت‌های کشاورزی بویژه در استان‌های شمالی هیچ تردیدی وجود ندارد و قاطعانه می‌توان گفت دست‌کم نیمی از آن‌چه در کشاورزی شمال ایران استخراج می‌شود حاصل تلاش آنان است. اما واقعیت این است که تصویر دست به دست شده با عنوان پوستر روز جهانی زنان روستایی جعلی است.

با این که این پوستر طی دو سه سال اخیر چند بار دیگر نیز در فضای مجازی بازنشر شده بود، اما این بار به شکل بسیار گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفت. تا جایی که در صفحه‌های شخصی برخی مسئولان و چهره‌های سرشناس نیز بازنشر شده است.

نکته قابل توجه این‌که در برخی صفحه‌های اجتماعی و رسانه‌های مربوط به استان‌های شمالی نوعی رقابت برای منتسب دانستن این عکس به آن استان نیز دیده شده است. در حالی که با نگاهی به این پوستر و در نظر گرفتن برخی معیارها می‌توان به نادرستی خبر استفاده از تصویر زنان روستایی شمال ایران برای پوستر روز جهانی زنان روستایی و جعلی بودن این پوستر پی برد.

نخستین نکته برای شک کردن به واقعی بودن این پوستر، تاریخ نداشتن آن است. معمولا در پوسترهای اینچنینی که مربوط به روزهای جهانی ثبت شده در تقویم بین‌المللی هستند، سال انتشار پوستر نیز ثبت می‌شود. اما در این پوستر به جز یک لوگو و عبارت International Day of Rural Woman -روز جهانی زنان روستایی- و تاریخ روز و ماه یعنی ۱۵ اکتبر نشانه دیگری که بیانگر مشخصاتی واقعی از پوستر باشد دیده نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید