یک مقام آمریکایی از استقرار ناوگروه ضربت یواس‌اس آبراهام لینکلن در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره خبر داد.

آمریکا در نزدیکی شبه‌جزیره کره ناو هواپیمابر مستقر کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این مقام آمریکایی گفت، ناو گروه مذکور برای رزمایش‌هایی با نیروهای ژاپنی برای مطمئن ساختن دوباره متحدان و شرکا در این منطقه در دریای ژاپن که همچنین به عنوان دریای شرقی هم شناخته می‌شود، مستقر شده است. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا نگران است که کره‌شمالی طی روزهای آینده یک آزمایش هسته‌ای زیرزمینی انجام دهد.     

این اولین مرتبه از سال ۲۰۱۷ است که یک ناوگروه آمریکایی در آب‌های میان کره‌جنوبی و ژاپن مستقر می‌شود. در آن سال، ناوهای هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان، تئودور روزولت و نیمیتز به همراه گروه‌های تهاجمی خودشان متشکل از چندین کشتی به نشانه نمایش قدرت بر سر آزمایش‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی مستقر شدند.

آژانس خبری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از منابع نامشخص گزارش داد که ناو یواس‌اس آبراهام لینکلن برای مدت سه تا پنج روز در این منطقه فعالیت خواهد داشت. سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره هم در پاسخ به پرسش رسانه‌های سئول که آیا مانورهایی برنامه‌ریزی شده یا در حال اجراست، اظهارنظر نمی‌کنند.

وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد که این ناو هواپیمابر در آب‌های بین‌المللی است اما از آنجایی که این جزو تجهیزات آمریکا محسوب می‌شود، از اظهارنظر بیشتر درباره آن خودداری کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید