تشخیص ماهی تازه شاید کمی برایتان سخت باشد اما شما می توانید با یک ضربه انگشت تازه بودن ماهی را تشخیص دهید.

تشخیص ماهی تازه تنها با یک ضربه انگشت / فیلم

ماهی از جمله منابع غذایی است که در هنگام خرید باید از تازه یا کهنه بودن آن اطمینان داشته باشید چونکه مصرف ماهی که چند روز از صید آن گذشته است می تواند باعث مسمومیت های غذایی شدید شود.

راه های فراوانی برای تشخیص ماهی تازه هنگام خرید وجود دارد از جمله ویژگی های ظاهری مانند بو، رنگ، پوست، چشم می تواند به شما برای خرید یک ماهی تازه کمک کند.

پوست ماهی تازه دارای طراوت است ، لغزنده نیست و رنگی براق دارد، چشم های ماهی تازه برآمده با مردمک های درخشان و آبشش آنها نیز تمیز، درخشنده و قرمز رنگ هستند.

چسبندگی فلس ها به ماهی باید بگونه ای باشد که زمانی که انگشت خود را در بدن ماهی فشار می دهید باید سریعا به شکل اولیه خود برگردد و انعطاف داشته باشد.

تشخیص ماهی هایی که مدت طولانی از صید آنان گذشته است نیز با ویژگی ظاهری امکان پذیر است مثلا داشتن بوی نامطبوعی مانند آمونیاک، خاکستری و زرد بودن آبشش ها، شکم شل و سیاه، چشم های گود و قرنیه کرم رنگ می تواند نشانه هایی بر کهنه بودن ماهی باشد.

اما روش ساده تری نیز برای تشخیص ماهی تازه نیز وجود دارد و شما می توانید با زدن یک ضربه پشت انگشت به زیر باله های ماهی تازگی آن را تشخیص دهید

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید