«اووسییانیکووا» به دلیل انتشار ویدئو جریمه شده و بر اساس قانون «ممنوعیت انتشار عامدانه اطلاعات نادرست» درباره استفاده از ارتش روسیه، همچنان تحت بررسی خواهد بود.

جریمه نقدی برای کارمند معترض تلویزیون روسیه

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از الجزیره نوشت: «ماریا اووسییانیکووا»، کارمند تلویزیون روسیه که دوشنبه شب با در دست گرفتن پلاکاردی در برنامه زنده به جنگ علیه اوکراین اعتراض کرده بود، روز سه‌شنبه آزاد شد و به پرداخت ۲۷۰ دلار جریمه نقدی محکوم شد، اما همچنان با احتمال حکم زندان مواجه اشت.

«اووسییانیکووا» در برنامه زنده دوشنبه شب «شبکه یک» با پلاکاردی شامل نوشته‌های ضد جنگ در پشت سر مجری برنامه ظاهر شد و شعارهایی در محکومیت حمله روسیه به اوکراین سر داد.

او به دلیل ویدئویی که پیش از اعتراض در برنامه تلویزیونی «شبکه یک» روسیه منتشر کرده بود جریمه شده است. او در جریان این ویدئو مردم روسیه را به پیوستن به اعتراضات ضد جنگ فراخوانده بود.

«اووسییانیکووا» که سال‌ها برای «شبکه یک» روسیه فعالیت کرده، اعلام کرد از فعالیت در راستای پروپاگاندای کرملین شرمسار است. او در بخشی از ویدئو بیان کرده بود از اینکه اجازه داده دروغ از طریق تلویزیون مخابره شود شرمسار است.

طبق اعلام «تاس» خبرگزاری دولتی روسیه، «اووسییانیکووا» به دلیل انتشار ویدئو جریمه شده و بر اساس قانون «ممنوعیت انتشار عامدانه اطلاعات نادرست» درباره استفاده از ارتش روسیه، همچنان تحت بررسی خواهد بود. بر اساس این قانون جدید، مجرم می‌تواند تا حداکثر ۱۵ سال به تحمل حبس محکوم شود.

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین با انتشار ویدئویی از این معترض تشکر کرد.

سخنگوی «کرملین» اعتراض «اووسییانیکووا» در «شبکه یک» روسیه را «اوباشگری» توصیف کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید