با توجه به اینکه این روزها بسیاری برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه و دانشگاه تردید دارند، چگونه است که این اردوهای عید به سادگی برگزار می‌شود؟

وقتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها را هم می‌خورند / اردوی عید کنکور زیر سایه کرونا

سلام نو سرویس اجتماعی: موسسه مشهور آقای دکتر اردوی عیدش را در یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار می‌کند و یک موسسه دیگر با افتخار از اردوی نوروزی در دانشگاه شهید بهشتی سخن می‌گوید، اردویی که در آن قرار است رکورد تعداد روزها و ساعت‌های مطالعه شکسته شود.

موسسات کنکور و مدارس غیرانتفاعی تهران چنان بدون ترس و واهمه در حال راه‌اندازی اردوی مطالعاتی عید هستند که به نظر می‌رسد در دنیای آن‌ها کرونا تموم شده، خبری از سویه اُمیکرون نیست و این اردوها نمی‌تواند به عاملی برای شیوع بیشتر کرونا بدل شود.

وقتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها را اجاره می‌کنند

یک جست‌وجوی ساده در اینترنت کافی است تا ببینید که چند موسسه از اردوی عید در دانشگاه تهران یا شهید بهشتی سخن گفته‌اند و اردوی عید در این دانشگاه‌ها را فضیلتی بر اردوی عید در مدرسه یا مکان‌های دیگر می‌دانند.

یک موسسه سال ساخت و رخدادهای دانشگاه شهید بهشتی را به میلادی می‌گوید و دیگری چنان از تاریخ دانشگاه تهران سخن می‌گوید که انگار موسس دانشگاه تهران است.

آن وقت همین موسسات که نمی‌دانند دانشگاه تهران چیست و از کجا آمده نه تنها داد علم آموزی سر می‌دهند بلکه با پرداخت هزینه‌ای به شدت اندک می‌توانند بخش‌های مختلف بهترین دانشگاه کشور را مثل آب خوردن اجاره کنند.

باید از مسئولان دانشگاه‌های بزرگ و معتبری مثل تهران و شهید بهشتی پرسید که چه پولی بابت اجاره‌ی فضا از موسسات کنکور دریافت می‌کنند که حاضرند در فصل کرونا فضای خود را به آن‌ها اجاره دهند، آن هم در شرایطی که کلاس‌های حضوری دانشگاه هم با هزار و یک سختی برگزار می‌شود.

اردوی نوروزی مهم‌تر است یا کرونا و جان دانش آموزان؟

مطالعه در نوروز مهم است. دانش آموزی که در نوروز مطالعه کند می‌تواند رتبه کنکور خود را به شکل موثر بهبود بخشد. عقب ماندن در این دوران می‌تواند دانش آموز را از رقیبان بسیاری عقب اندازد. با وجود تمام این مسائل و سابقه‌دار بودن اردوهای عید یک سوال ساده پیش‌روی ما وجود دارد؛ اردوی عید و کنکور مهم‌تر است یا جان دانش آموزان و مردم؟

آیا در این مدت دانش آموزان هیچ تعامل جمعی خاصی ندارند؟ فضای مطالعه، ناهار خوردن و کلاس‌های رفع اشکال کاملا مستقل است؟ همیشه ماسک زده می‌شود و هیچ مبتلا به کرونایی وارد اردو نمی‌شود؟

با توجه به اینکه این روزها بسیاری برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه و دانشگاه تردید دارند، چگونه است که این اردوهای عید به سادگی برگزار می‌شود؟

دانشکده‌های علوم پزشکی فضای خود را برای کنکور اجاره نمی‌دهند

ماشاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا دانشکده علوم پزشکی تهران در اجازه فضا به اردوی عید مشارکت داشته یا خیر، به سلام نو گفت: تا جایی که من اطلاع دارم دانشکده‌های علوم پزشکی چنین کاری نکردند و من چنین ماجرایی را برای اولین بار از شما می‌شنوم. اگر این اتفاق هم افتاده باشد از سوی دانشکده‌های غیر پزشکی است که باید از خودشان پرسید چه فرآیندی را برای اجاره طی کردند.

وقتی موسسات کنکور دانشگاه‌ها را هم می‌خورند / اردوی عید کنکور زیر سایه کرونا

وی ادامه داد: فارغ از این که اجازه مکان به موسسات کنکور خوب است یا خیر، باید گفت که دانشکده‌هایی علوم پزشکی تمام نیروها و امکانات خود را برای مبارزه با کرونا بسیج کرده‌اند و اصلا امکاناتی برای اجاره دادن فضا به مدارس یا موسسات کنکور ندارند.

سلام نو در روزهای آینده به بررسی بیشتر این مسئله و چگونگی اعطای مجوز به این اردوهای در دوران کرونا خواهد پرداخت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید